• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب آیا مارکس فیلسوف هم بود؟

توضیحات : کتاب حاضر مشتمل بر چهار مقاله از ‘هوشنگ ماهرویان ‘است .نگارنده در این مقالات عمدتا به آرا و اندیشه‌های فلسفی مارکس ـ نه اندیشه‌های جامعه‌شناسی و اقتصادی وی ـ تاکید دارد .وی در مقاله نخست تفاوت‌های ماتریالیسم فوئرباخی با ماتریالیسم مارکسیستی را بررسی می‌کند .در مقاله دوم, از فرق بین دیالکتیک هگل و دیالکتیک مارکس, همچنین نقش دیالکتیک در روش‌شناسی مارکس گفت و گو می‌شود . در این مقاله, مفاهیم دیالکتیک طبیعت, آنتی دورینگ, ماتریالیسم و امپریوکریتیسیسم, نقد و ارزیابی می‌گردد .مقاله سوم بحث راجع به سوسیالیسم و جامعه مدنی است و این که اگر سوسیالیسم به معنی نفی جامعه مدنی باشد, پس برابر با اقتدار مدیران است .مقاله چهارم حاوی مطالبی درباره ‘گسست ‘است ; گسست یعنی این که جوامعی که به حکومت سوسیالیستی رسیده‌اند, از فرهنگ پیش مدنی خود گسست نکرده بودند, و هنوز به فرهنگ دمکراتیک و مدنی نرسیده‌اند و به همین سبب ایدئولوژی مارکسیستی را پوشش بر همان بنیادهای فرهنگی خود قرار داده‌اند

نام کتاب : آیا مارکس فیلسوف هم بود؟
نویسنده : هوشنگ ماهریان
تعداد صفحه : 136
حجم فایل : 2,070 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 4 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب آیا مارکس فیلسوف هم بود؟”

  1. هومن گفت:

    مارکس دشمن فلسفه بود و بخاطر دید مادیگرا فلسفه را کلا نفی میکرد بعد از مارکس فلسفه در غرب خشکید و مارکسیسم باعث پایان عصر روشنگری در اروپا شد و سکوت فلسفه

  2. علی گفت:

    مارکس فیلسوف بود ….

    انگلس هم فیلسوف بود هم انقلابی

    مبارزه مسلحانه با حکومت پروس هم کرد …..

    درود بر انگلس

  3. همت گفت:

    در این کتاب علاوه بر تبیین دیدگاهای اقتصادی مارکس در کتاب مستطاب capital به تبیین اندیشه های فلسفی او پرداخته و ضمن بیان وامگیری مفاهیم دیالکتیک از Hegel آن ن را از جنبه های ذهنی و ایدالیستی خارج نموده و آن را بهییک متدلوژی تبدیل نمود تا مراحل سیر تاریخ و تحولات اجتماعی را از کمون اولیه تا کمون نهایی تبیین ، تعلیل و تحلیل نماید.
    بنابراین آنچه مارکس در سیر گذر تاریخ از فورماسیون اولیه تا رسیدن به سنتز کمونبزم بیان می کند یک فلسفه تاریخی و اجتماعی است.
    ضمنأ سیر خطی تحلیل تاریخی او که مبتنی بر یک دترمنیزم تاریخی است علاوه بر ماهیت فلسفی نوعی فلسفه ی تاریخ نیز می باشد.

  4. هادی امامی گفت:

    سلام.برای چندمین بارپیام میدم دوستان.کتابهایی که برام درایمیلم میفرستیدو نمیشه دانلود کرد.لطفابررسی کنید. مثل همین کتابه (آیامارکس فیلسوف هم بود؟) save as رومیزنم ولی میخوام اکسترکت کنم پیغام خطا میده.