• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب سفرنامه خراسان و کرمان

توضیحات : “سفرنامه خراسان و کرمان”، تالیف غلام‏حسین خان افضل الملک مى‏ باشد که درباره‏ ى سفر وى به خراسان، کرمان، وصف شهرها و دهات مابین راه مى‏ باشد. وى این سفرنامه را به زبان فارسى و در یک جلد نگاشته است. وى در سفرش از تهران به مشهد، از اوصاف دامغان که از کتاب مراصد الاطلاع؛ یعنى خلاصه معجم البلدان یاقوت حموى که به وسیله‏ ى صفى‏ الدین خلاصه شده است، نام مى‏ برد و قسمتى از آن را نقل مى‏کند. به علاوه از آثار قدیمى دامغان بازدید کرده است و اطلاعات جامع و ذى قیمتى عرضه مى‏ دارد و نوشته‏ هاى محمدحسن خان اعتمادالسلطنه را در کتاب مرآت البلدان چندان مطمئن و درست نمى‏ داند و آنها را نقل قول از دیگران مى‏ داند. از سبزوار و مردمش به خوبى یاد مى‏ کند، چون خود چندى در این شهر مى‏ زیسته و سمت نایب الحکومه‏ ى این شهر را داشته است، تحقیق کاملى در مورد سید هادى علوى و بنى مختار دارد، و از علماى سبزوار به نیکى نام مى‏برد که در متن سفرنامه آمده است. نیشابور را نیز به خوبى توصیف نموده و محل شهر قدیمى آن را از اطلاعات دقیقى که داشته و بازدیدى که از محل آن مى‏ کند، آشکار مى‏ سازد که فوق‏ العاده جالب است.

نام کتاب : سفرنامه خراسان و کرمان
نویسنده : غلامحسین افضل الملک
تعداد صفحه : 214
حجم فایل : 6,030 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 5 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب سفرنامه خراسان و کرمان”

  1. صبا گفت:

    باسلام ططف کنید هر مطلبی رو که مربوط به تاریخ شهر صایین قلعه میشه رو با ذکر منابع کامل اون مثل نویسنده شماره صفحه تاریخ نش و … بفرستید .ممنون

  2. لیلا محمدی گفت:

    سلام سپاس وتشکر میشه کتاب های زن در دوره مغول نوشته شیرین بیانی و کتاب مجمل فصیحی و کتاب روضه الصفا میر خواند را برام ارسال کنید .ممنون

  3. بهار گفت:

    سپاس فراوان

  4. سید گفت:

    با سلام لطفا کتاب فرخنامه جمالی را برای دانلود بگذارید

  5. نیما گفت:

    متشکرم