• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب آشنایی با اسپینوزا

توضیحات : باروخ بندیکت اسپینوزا در ۲۴ نوامبر ۱۶۳۲ میلادی در کشور هلند در شهر آمستردام در یک خانواده سرشناس هلندی که اصالتاً پرتغالی بودند، به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در رفاه و آسایش و با آداب و سنن یهودی گذراند. او در مدرسه عبرانی آمستردام، تحت تعلیم و تربیت استادان بزرگ، به تحصیل زبان عبری و دروس دینی پرداخت و تا آن حد پشرفت کرد که در همان سنین جوانی به خوبی باتمام نکات و رموز کتب معتبر دینی آشنا شد. پس از آن زبان لاتینی را فرا گرفت تا با افکار و فرهنگ های دیگر آشنا شود. همچنین طب و ریاضیات و علوم و فنون دیگر را نیز آموخت و از فلسفه مدرسی، به ویژه حکمت توماس آکویناس و از فلسفه دکارت و فرانسیس بیکن و توماس هابز آگاهی یافت. اما وی، تحت تاثیر تاملات فلسفی و آشنایی با افکار و اندیشه های ضد دینی، به تدریج از جامعه دینی یهود رویگردان شد و احیاناً از اندیشه های دینی انتقاد کرد. اولیای کنیسه های یهود سعی کردند ابتدا با تطمیع و نهایتاً با تهدید او را از عقاید خود باز دارند، اما هیچ کدام از این ها در او موثر واقع نیفتاد. به ناچار در سال ۱۶۵۶ میلادی، وی را محاکمه و به کفر محکوم کردند. بدین ترتیب اسپینوزا برای همیشه از جامعه یهود طرد گردید. اما اسپینوزا بدون اینکه از این جریان متاثر شده و ضعفی از خودش نشان بدهد، از آمستردام خارج و در قریه کوچکی که بیرون از شهر بود و دراطاقی که زیر یک شیروانی واقع بود، منزوی شد و برای امرار معاش به تراشیدن عدسی که آن را قبلاً آموخته بود، روی آورد. از این راه پول اندکی به دست می آورد و درهمان حال تنها و دور از همه، به تفکرات و تاملات علمی و فلسفی و تالیف می پرداخت.

نام کتاب : آشنایی با اسپینوزا
نویسنده : پ‍ل اس‍ت‍رات‍رن‌
تعداد صفحه : 81
حجم فایل : 700 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 7 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب آشنایی با اسپینوزا”

  1. leila گفت:

    سلام؛من واقعاازسایت پارس بوک لذت میبرم؛وسپاس گذارم بخاطرزحماتتون؛این سایت معرکه است واقعا..فقط۱تقاضادارم،ممنون میشم کتاب قدرت اسطوره روکه ازجوزف کمبل هستش روهم توی سایت بذارین که دانلودکنیم..

  2. رضا گفت:

    واقعا از شما تشکر ویژه ای دارم

  3. علی کاری گفت:

    با عرض سلام، ادب و احترام محضر تمامی عوامل محترم و مسئول و متعهد به امر کتاب و کتابخوانی و دوستداران گرانقدر فرهنگ در قالب توجه بیشتر به کتاب، دانش و فهم، محض اطلاعتان مدتی است که وقت کافی برای ورود به سایت پر ارزش تان و گرانبهایتان رو ندارم و مضافا اینکه برنامه دانلود منیجر من خراب شده و وقت تهیه یک دانلود منیجر خوب که هی پیام آپدیت اجباری الکی نده و حین دانلود هم قطع نشه و خلاصه اذیت نکنه رو هم بدلیل همین کمبود وقت ندارم! در عین حال بر خودم لازم و ضروری دونستم که از زحماتتون تشکر کنم و قطع رابطه یطرفه موقت خودم رو به اطلاعتون برسونم! سرافراز، سلامت و پایدار باشید.

  4. حمید رضا گفت:

    سال هاست در کنار پارس بوک هستم و لذت بسیار زیادی می برم از این سایت

  5. جعفر شریفی گفت:

    با سپاس فراوان از زحمات شما

  6. احمد گفت:

    بسیار سپاس گزاریم

  7. farshid گفت:

    سپاس گذاریم