• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب آغا محمدخان قاجار

توضیحات : ژان گور می‌نویسد: آقامحمدخان باریک اندام و متوسط القامه بود و چشم‌های زیبا و جذاب و دهانی کوچک داشت. هرکس دهان کوچک و چشمان زیبای پسرک را می‌دید، تصور می‌کرد بر روح وی هوا و هوس غلبه دارد؛ اما وقتی آن پسر سیزده ساله کلاه را از سر برمی‌داشت و چشم بیننده به پیشانی بلند وی می‌افتاد، تغییر نظر می‌داد و می‌فهمید که کسی که دارای آن پیشانی بلند است، مقهور هوا و هوس نمی‌شود.آقامحمدخان تیراندازی، سوارکاری و خواندن و نوشتن و حفظ کردن قرآن را نزد مادرش جیران خانم – که از بهترین تیراندازان بود – فراگرفت. او در سیزده سالگی جزو بهترین تیراندازان قشون محمدحسن خان بود و فرمانده دستهٔ تجسس یا طلایه‌دار قشون پدرش گردید. وی با آن سن اندک، شجاع و بااراده بود و از مرگ ترسی نداشت. او فردی بسیار کتابخوان بود و حتی شب آخر عمرش نیز این عادت را ترک نکرد. دشمنانش خواجگی و بیکاری اش را دلیل کتابخوانی اش می دانستند، ولی او حتی در جنگ ها نیز کتابخانه شخصی اش را با خود حمل می کرد. همچنین سال ها به تحصیل علم فلسفه نزد شیخ علی تجریشی پرداخت. وی به زبان های فارسی، ترکی، عربی و روسی مسلط بود و به زبان فرانسه آشنایی داشت به نقل از ژان گور.

نام کتاب : آغا محمدخان قاجار
نویسنده : امینه پاکروان
تعداد صفحه : 300
حجم فایل : 1,920 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 12 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب آغا محمدخان قاجار”

  1. فرید گفت:

    ژان گور ، بسیاری از اهل فن بر این باورند که چنین نویسنده‌ای وجود خارجی ندارد و این کتاب نیز مانند بیشتر ترجمه‌های منصوری ساخته و پرداخته ذهن بیمار و نژادپرست اوست.که اگر وجود داشت نسخه اصلی به زبان فرانسه نیز موجود بود .

  2. محمود دزفولی گفت:

    با عرض سلام

    اصلش آقا محمدشاه قاجار که بدلایلی آقا رو کردن آغا و شاه را کردن خان

  3. حمید گفت:

    میدانم کسانی که بعد از من نظر بدهند مرا یاوه گو و یا نادان می انگارند ولی به حق و بدون پیش داوری اگر در زندگی آغا محمد خان قاجار جستجو و کاوش کنید و سر خوردگی و غضب او را از بلایی که بر سرش آمده را نادیده بگیرید و معایب و خشونت های او را هم به کناری بگذارید . شاید علت وجود داشت ایران در این زمان را هم پیدا کنید . در زمانی که از هر گوشه ایران خان و پادشاه و راه زن و راه بندی سر علم کرده بود در حال پاره کردن این کشور بود . پادشاهی خون خوار سر بر آورد که شاید ندانسته ایران را یکپارچه کرد و غارتگران و دزدان را سر برید و پایتخت را عوض کرد و باز هم میگویم شاید حتی نداسته بوده ولی ایران را یکی کرد و از فرو پاشی و اضمحلال ایران جلوگیری کرد . در کنار آن وحشی گری های او هم بوده و تاریخ و مردم فقط آن گوشه تاریک را دیده اند بلکه ای کاش دستاورد های او را هم منطقی کنار خونریزی هایش می گذاشتند و او را دوباره می شناختند.

  4. سید مجتبی گفت:

    با خواندن این کتاب میفهمیم در دوران رشد و شکوفایی غرب ما ایرانیان گرفتار چه موجوداتی شده بودیم پادشاهانی که اندازه … فهم و شعور نداشتند

  5. احمد گفت:

    از پادشاهان قدرتمند ایران بود و تنها پادشاه قدرتمند قلجارها متاسفانه شاهان بی کفایت قاجار پس از او ایران را به باد دادند.

  6. hamid گفت:

    عجب کتابی !!! – به این دلیل به وی آغا می گفتند که بیضه هایش کشیده شده بود و دیگر توان همخوابگی با زنان را نداشت .

  7. عبدالرضا گفت:

    لطفا کتاب شهربانو را برای دانلود بگذارید من این کتاب رو در یک زمین فروش دیدم همین خواسم بردارم بخرم دیدم یک خانوم برداشت و خرید افسوس که فقط همون یکدونه بود همانطور که میدانید شهربانو ملکه ایران زمین مادر امامان شیعه است این زن میتواند اسطوره سینمایی ما باشد همانطور که هالییوود حضرت مریم را اسطوره فیلمهای خود کرده است !

  8. محسن گفت:

    با عرض سلام و درود
    آغا نه آقا

    • پارس بوک گفت:

      معنی آغا با آقا فرق داره

      • کایدان گفت:

        با سپاس از مدیریت محترم سایت جهت معرفی کتاب فوق.

        لازم به ذکر است که این شبهه برطرف گردد، واژه آقا و آغا هردو واژه ترکی می باشد و از نظر معنا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، به دلایل تاریخی برخی مورخین و محققین این صفت رو برای آقا محمد خان قاجار استفاده نمودن به این فرض که به معنای خصی یا اخته یا خواجه می باشد در صورتی که اینگونه نیست.
        زنده یاد استاد سعید نفسی در این رابطه در کتاب “تاریخ اجتماعی و سیاسی دوران معاصر” (۲جلدی) در فصلی که به تاریخ قاجار و آقا محمد خان می پردازد به تشریح توضیح داده اند دوستان می توانند به این کتاب مراجعه نمایند.
        به احتمال بسیار نسخه الکترونیک این کتاب در این سایت نیز باید موجود باشد.

        با سپاس و آرزوی شادکامی برای دوستان.

    • علی گفت:

      با عرض سلام استفاده از لفظ آغا برای آغامحمدخان نشانه بی احترامی به او است حال می پرسید اصلا چرا بی احترامی این بی احترامی به خاطر فعالیت های خونین او به خصوص ماجرای کور کردن فجیع لطفعلی خان بوده است

    • فریما گفت:

      آغا : خواجه