• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب حمله حیدری

توضیحات : حملهٔ حیدری یکی از مشهورترین حماسه‌سروده‌های مصنوع ادبیات پارسی اثر باذل مشهدی که وی در این حماسه به شرح جنگ‌های محمد بن عبدالله و علی بن ابی‌طالب تا قتل علی پرداخته‌است. گفته می‌شود که راجی کرمانی ادامه آن و یا کتاب دیگری به همین نام را سروده‌است. به عقیده علی‌اکبر ولایتی برخی دیگر از شعرا نیز در تکمیل حمله حیدری و یا به تقلید از آن اشعاری سروده‌اند. وی افراد ذیل را از دیگر سرایندگان حمله حیدری می‌داند:

میرزا ابوطالب فندرسکی معروف به ابوطالب اصفهانی از شاعران قرن دوازدهم که در حقیقت ادامه و مکمل کار باذل مشهدی بود.

تکمله حمله حیدری. شاعری به نام نجف با سرودن اشعاری در همین زمینه، دو بخش باذل مشهدی و ابوطالب فندرسکی را بهم وصل کرد و این ۳ بخش یکی شد، ابتدا در هند و سپس ایران به چاپ رسید.

حمله حیدری اثر میرزا آزاد کشمیری متوفی به سال ۱۱۳۴

حمله حیدری اثر صبا در عصر ناصر الدین شاه قاجار، شاعری به نام میرزا آقا مصطفی افتخار العلماءمتخلّص به صبا دنباله اثر باذل را از خلافت علی تا پایان جنگ نهروان ادامه داد.

حمله حیدری اثر مهدی علی خان عاشق هندی شامل غزوات علی

نام کتاب : حمله حیدری
نویسنده : بمانعلی کرمانی
تعداد صفحه : 924
حجم فایل : 6,370 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 12 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب حمله حیدری”

  1. عارف امینی گفت:

    این کتاب را از گوگل بارد خواستم برایم بعضی از اشعار ش را بخواند و خواند و از او خواستم برایم آدرس بدهد به سایت شمارسیدم. حضرت علی یارتان باشد. از کودکی این کتاب را دوست داشتم، سال‌های ۵۵ و ۵۶ شبهای بسیار شاد و زیبا با اینکتاب داشتیم به نوبت می خواندیم من کودک بودم و دیگر حمله خوانها بزرگترها بودند، از صوت دل نشین گذشتگان تقلید می کردند. به خاطر دارم که مادرم به من می گفت: بلرزان صدای خوده بچیم، که سر زبان همه دوستان حمله
    خوان افتا ه بود. یادش به خیر خدا همه گذشتگان را رحمت کند. و خداوند لعنت کند کمونیست های کافر و مارکسیست های بی دین و ضد دین را که با تجاوز ناجوان مردانه به افغانستان هزان هزا نفر را به خاک و خون کشیده، مسجد ها را به پوسته خانه و فاحشه خانه تبدیل کردند. همین حمله حیدریه و امثال آن بود که روحیه جهاد و حماسه سازی را با پیروی از مولای متقیان و قرآن کریم و رسول خدا ص در شیعیان پرورش داد و در اثر مجاهدت و رشادت ملت قهرمان افغانستان اعم از شیعه و سنی، مرگ مارکسیسم و شکست شوری را در دست آنها قرار داد.

  2. محمد گفت:

    روی لینک دانلود save as link در راست کلیک را انتخاب کنید.

  3. ziarahman matin گفت:

    plz send me amlay adary book bout i love you amlay adar

  4. عارف گفت:

    حمله حید۰ری یکی از بهترین کتاب اشعار و ادبیات است من دوست دارم بیخوانم

  5. محمد گفت:

    حمله حیدری

  6. مجید واحدی گفت:

    سلام خداوند بزرگان و رفتگان را بیامرزد، درسال ۱۳۵۰ پدرم این کتاب ارزشمند را خرید وبرادرم که پنج کلاس درس خونده بود با صدای رسا وحماسی این کتاب را شبهای زمستان و با حضور بزرگان روستا می‌خواند، آنها با شنیدن این اشعار حماسی چه کیفی می کردند وبعضا با شنیدن ابیاتی از اشعار اشک می‌ریختند. در کل کتاب بسیار ارزشمند و فاخری است.

  7. رئیسی گفت:

    سلام
    سایتتون کمی طولش بزرگتر از حد نرماله
    یعنی یه اسکرول میاد پایین مرورگر من
    فقطم سایت شما اینجوریه ها
    لطفا کمی قالبتون رو درست کنید
    ممنون
    فداتون

  8. منصور گفت:

    با سلام و درود
    خداوند پدر حقیر و جمیع رفتگان شما را بیامرزد و قرین رحمت خویش گرداند . یکی از بارزترین مشخصه های مرحوم پدر افتخار و مباهات ما و کل فامیل به داشتن این چنین کتابی بود که پدرم آنرا با دستخط خود که خوشنویس هم بودند مجددا در یک کتابچه نوحه نوشته بودند و ما به شیعه بودنمان افتخار میکنیم و به پیروی از امامان معصوم که پیشوایان طریقت و دین ما مسلمانان هستند .
    به هر حال دست مریزاد و خسته نباشید

  9. همت گفت:

    باعرض ادب و تبریک میلاد خجسته امام منتظر به منتظران حضرتش
    این کتاب از کتاب هایی است که در ادبیات فولکلوریک و مذهبی دارای جایگاه ویژه ای و نسل گذشته با آن خاطرات خوبی‏ دارند اگرچه هر نسلی نیازمند این کتاب هاست تا بتوانفد به حفط الگوی جامعه ی خود کمک کند .
    بسیار ممنونم

  10. ابراهیم حسینی گفت:

    درود به بزرگوار که کتاب را آپلود نموده
    این کتاب خاطراتم را تازه کرد، دقیقاً زمانی که کابل در آتش جنگ بود در سال‌های ۱۳۷۲ مادرم به من این کتاب را داده بود که بخوانم همین حالا رفتم این کتاب را از قفسه کتاب‌ها برون آوردم، دسته نوشته است و خیلی زیبا.
    ایشان قصه می‌کرد زمانی که روس‌ها در افغانستان یورش برده بودند یعنی قبل از سال‌های ۱۳۵۷ پدر کلانم این کتاب را می‌خوانده و دیگران به آن کوش می‌دادند و یاد نمود که برای مردان خانه ما این کتاب یک عالم امید به زنده ماندن شده بود.
    تشکر می‌کنم از اینکه کتاب را شریک ساختید.
    روز شما خوش

  11. مجید گفت:

    تو سایت های که اعتقادی به شیعه و … ندارند اینطور نوشته میشه “محمد بن عبدالله و علی بن ابی‌طالب” یه حضرتی یه رسول الله ی یه امیرالمومنینی همین طور فلان بن فلان !!!