• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب گلچین ضرب المثل های اسپانیولی و پرتغالی‎

تاریخ : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  ضرب المثل های پرتقالی و اسپانیایی همانند دیگر ضرب المثل های استفاده شده به زبان های مختلف جایگاه ویژه ای در ادای مفهوم یک مطلب دارد و در واقع ضرب المثل ها در هر زبانی استفاده های بسیار گسترده ای دارند که این استفاده ها در زیبا تر شدن متن ها، نوشته ها و صحبت کردن کمک کننده است. در زبان اسپانیایی و پرتقالی نیز ضرب المثل های بسیار گوناگونی وجود دارد که معانی متعددی می دهد و به شیوا تر شدن کلام و سخن می انجامد. این کتاب مجموعه ای از 700 ضرب المثل است شامل  400 ضرب المثل اسپانیولی و 300 ضرب المثل پرتغالی؛ همراه با ترجمه های انگلیسی و فارسی آن ها.

دانلود کتاب همه ‌چیز درباره بیت‌کوین

تاریخ : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات : شاید جالب‌ترین، عجیب‌ترین و کمی هم حسرت‌ برانگیزترین اخبار این روزها خبر افزایش ارزش بیت کوین باشد. از این روی سایت شبکه با انتشار کتاب “همه‌چیز درباره بیت‌کوین” نگاهی اجمالی دارد بر چگونگی پیدایش، تاریخچه و مجموعه مقالاتی به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر با بیت‌کوین و بلاک‌چین. ارز دیجیتالی که در آغاز تولید (سال ۲۰۰۸) کمتر از یک سنت ارزش داشت و امروز به بیش از ۱۵۰۰۰ دلار رسیده است! ماهنامه شبکه از آغاز تولد این ارز دیجیتال بررسی های دقیق و موشکافانه ای بر روند عملکرد، توسعه و پیشرفت بیت کوین داشته است. پیش‌تر در قالب پرونده ویژه بیت کوین و سال گذشته با انتشار کتاب جویندگان بیت‌کوین نگاهی دقیق بر روند رشد این ارز دیجیتال داشتیم. کتاب همه‌چیز درباره بیت‌کوین نگاهی است اجمالی بر چگونگی پیدایش، تاریخچه و مجموعه مقالاتی به منظور آشنایی هر چه بیشتر با بیت‌کوین و بلاک‌چین. بخش‌هایی از این کتاب، مقالاتی است که در پرونده‌ ویژه‌ ماهنامه شبکه با نام بیت‌کوین منتشر شده بود و تعدادی از مقالات نیز بعد در این مجله یا سایت آن منتشر شده و بعضی نیز اولین بار است که منتشر می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب:

مقدمه

روش‌های کسب درآمد از بیت‌کوین

روند به‌ تکامل رسیدن پول مدرن

۲۱ میلیون سکه مجازی

دو روی سکه بیت کوین

گزارش تصویری از معدن بزرگ استخراج بیت‌کوین

آیا از پردازنده شما برای استخراج غیرقانونی بیت‌کوین استفاده می‌شود؟

بلاک‌چین فراتر از بیت‌کوین

دانلود کتاب هوش هیجانی خود را بسنجید

تاریخ : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  هوش هيجاني که از طريق ضريب هوش هيجاني سنجيده مي‌شود، توانايي شناخت عواطف و هيجانات خود و ديگران است. دو بعد اصلي هوش هيجاني عبارتند از: اول: شناخت خود، اهداف، تمايلات، واکنش‌ها و رفتار‌هاي خود؛ دوم: شناخت ديگران و درک عواطف آنها. بنابراين مفهوم هوش هيجاني يعني مجهز بودن به نوعي از خودآگاهي که شما را قادر مي‌سازد احساساتان را شناسايي کنيد و عواطف خود را مديريت کنيد. کسي که هوش هيجاني بالايي دارد، همچنين قادر به درک احساسات ديگران است و روابط را بهتر مديريت مي‌کند.

دانلود کتاب شبکه های عصبی مصنوعی پیچشی

تاریخ : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence) در سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار بزرگ و مهمی در پر کردن شکاف بین توانایی‌های انسان و ماشین بوده است. پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه، روی جنبه‌های گوناگون آن کار می‌کنند تا اتفاقات ویژه‌ای به وقوع بپیوندد. یکی از این جنبه‌ها، «بینایی ماشین» (Machine Vision) است. هدف این زمینه قادر ساختن ماشین‌ها به دیدن جهان به صورتی است که انسان‌ها می‌بینند، و درک آن به گونه‌ای مشابه با انسان‌ها و حتی استفاده از دانش حاصل از این بینایی برای وظایف بسیاری مانند «بازشناسی تصویر و ویدئو» (Image & Video recognition)، «تحلیل تصویر» (Image Analysis)، «دسته‌بندی تصاویر» (Image Classification)، «سیستم‌های توصیه‌گر» (Recommendation Systems) و «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing) است. پیشرفت‌های حاصل شده در «بینایی کامپیوتری» (Computer Vision) با ظهور «یادگیری عمیق» (Deep Learning) در طول زمان ایجاد و کامل شده و در درجه اول برمبنای الگوریتم خاصی به نام «شبکه عصبی پیچشی» (Convolutional Neural Network) بوده است.

دانلود کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران: از پیدایش آریاها تا انقراض پارتها

تاریخ : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات : مجموعه چهار جلدی حاضر  یک دوره تاریخ ایران از دوران اسطوره‌ای و پیشینه اقوام آریایی تا پایان حکومت قاجاریه است که با مقدمه‌ای در جغرافیای طبیعی و تاریخی ایران و سلسله‌های حکومتگر اسطوره‌ای و ادیان و عقاید کهن آریایی‌ها آغاز می‌شود و به ترتیب با دوره‌های زمانی و تاریخی ادامه می‌یابد .مطالب و سرفصل‌های این مجموعه عبارت‌اند از” : جلد نخست : “نظری کوتاه بر جغرافیای ایران باستان – سلسله پیشدادی – کیانیان – دولت‌های متشکله پیش از چیره شدن مادها – ایران پیش از تاریخ (انسان غار)، قوم ماد – هخامنشیان – سلوکی‌ها – حکومت پارت‌ها .جلد دوم : ساسانیان – عرب و پیشروی به سوی ایران – ایرانیان در راه کسب استقلال – طاهریان و علویان – صفاریان – سامانیان – دیلمیان یا آل بویه – آل زیار” .جلد سوم : “سلسله غزنویان ‘آل افراسیاب – سلاطین غور – غوریان و خوارزمشاهیان – سلاطین سلجوقی – سلجوقیان مشرق ایران – سلجوقیان مغرب ایران – اسماعیلیان – اتابکان و خوارزمشاهیان – خوارزمشاهیان – چنگیزخان، ایلکانیان، مظفریان – سربداران – اتابکان یزد – اتابکان لرستان – ظهور امیرتیمور و تشکیل سلسله گورکانیان – حکومت ترکمانان – سلسله صفویه” .جلد چهارم : “افشاریه – سلسله زندیه – سلسله قاجاریه – تاریخ دیپلماسی ایران – فهرست اعلام (دودمان‌ها، طوایف و قبایل، ملت‌ها و نژادها) – منابع .همچنین نقشه‌های سیاسی از دوره‌های مورد بحث در پایان هر جلد آمده است .

دانلود کتاب کاغذ و تا

تاریخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  «کاغذ و تا» نام یک سرگرمی است که در آن تنها با تا کردن یک تکه کاغذ بدون آنکه نیاز به بریدن (مگر در بعضی موارد) و چسب زدن باشد، اشکال و اشیاء مختلف به وجود می آید. همه ما این سرگرمی را به نحوی تجربه کرده ایم. هنگامی که با کاغذ دفتر اشیائی از قبیل ،قایق، نمکدان، موشک، لیوان و توپ و یا با کاغذ روزنامه کلاه می ساخته ایم در واقع اصول «کاغذ و تا» را به کار می برده ایم. تاریخ شروع این سرگرمی دقیقاً روشن نیست اما مشخص است که پایه های اولیه آن در مشرق زمین ریخته شده و در آنجا به تدریج رشد یافته است.

گویا برای اولین بار در سرزمین چین فنّ تا کردن کاغذ به وجود آمده و چون وسیله اصلی این سرگرمی کاغذ است، بازی با کاغذ احتمالاً باید از زمانی که کاغذ به راحتی ساخته می شده و به کار می رفته رایج شده باشد. حدود ۱۳۰۰ سال پیش این سرگرمی به تدریج به سرزمین ژاپن راه یافته در آنجا تغییراتی پیدا کرده و به نهایت تکامل و زیبائی رسیده است تا جائی که امروزه سرگرمی «کاغذ و تا» در زمره یکی از هنرها به شمار می آید. بازی کاغذ و تا به آن صورت که ما اکنون میشناسیم از حدود ۶۰۰ سال پیش شروع شده است.

دانلود کتاب عربی در فارسی

تاریخ : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات : این کتاب، دومین چاپ کتاب «عربی در فارسی» استاد خسرو فرشیدورد است که به دلیل کمیاب شدن، تجدید چاپ شده و اصلاحاتی نیز در آن صورت گرفته. مثلا مقاله «کلمات تنوین دار» ایشان به آخر این کتاب افزوده شده است. استاد فرشیدورد این کتاب را بیشتر به منظور تقویت سواد دانش آموزان و دانشجویان نوشته است زیرا به نظر، بیشتر مشکلات یادگیری لغوی و املایی دانش آموزان مربوط به کلمات عربی تبار است نه واژگان فارسی. در جهان زبانی که خالی از کلمات زبان دیگر باشد وجود ندارد. این تأثیرگذاری نه تنها شامل لغتها می شود بلکه دستور زبان را نیز دربر می گیرد. زبان عربی نیز به دلایل مختلف، بیش از هر زبان دیگر در زبان فارسی اثر گذاشته. از این رو با شناخت قواعد صرف عربی می توان کلمات مستعمل در فارسی را توجیه دستوری کرد. چون از زبان عربی بیشتر مفردات یعنی قواعد صرفی وارد زبان ما شده، قسمت عمده این کتاب نیز به این جنبه پرداخته است. این کتاب، به دو بخش تعلیمی و تحقیقی قابل تقسیم است که بخش تحقیقی شامل وزنهای مشترک، نقش دستوری کلمات عربی در فارسی، جمله های عربی در فارسی، قواعد عربی در فارسی و تغییرات واژه های عربی در فارسی است. مزیت این تحقیق نسبت به دیگر تحقیقات این است که قواعد عربی به تناسب نیاز زبان فارسی به عربی انتخاب شده و برخی وزنهای تازه عربی است. این تحقیق اولین بار در سال ۱۳۴۷ ش به طبع رسید و بار دیگر در سال ۱۳۵۸ تجدید چاپ شد.

دانلود کتاب دانشمندان بزرگ جهان علم

تاریخ : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  این کتاب خوانندگان را با پیشرفت و سیر تکاملی علوم در چهار قرن اخیر آشنا می سازد، و نشان می دهد که چگونهمردان علم در راه کشف حقیقت و رموز واقعی جهان و شکستن سد خرافه ها و پندارهای کهن کوشیده اند، و آنچه از پرده های جهل و ظلمت به نام علم در برابر دیدگان مردم جهان قرار داشت، دلیرانه پاره کرده اند، و در این راه حتی از بذل مال و جان خود نیز دریغ ننموده اند. در بولتن اتمی، راجع به این مجموعه نوشته شده است: “مطالب این کتابها نه تنها برای مردم مشتاق که تشنه درک مجهولات جهان علم اند، بسیار آموزنده است، بلکه دانشمندانی که می خواهند از آخرین اطلاعات و تحقیقات و استنتاجات علمی عصر خود، سوای آنچه که خود در آن تخصص دارند آگاهی بیابند، سخت به خواندن این کتابها نیازمندند.”

دانلود کتاب دوره ی مختصر تاریخ فرهنگ ایران

تاریخ : ۷ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات : عیسی صدیق، ملقب به صدیق اعلم(متولد ۱۲۷۳ ش) ادیب، نویسنده و سومین رییس دانشگاه تهران بود. این کتاب سیر و گزارشی است از وضعیت فرهنگی سرزمین ایران در طول تاریخ از جنبه های مختلف و متعدد گزاره های اساسی فرهنگ ساز، نویسنده کوشش کرده تاریخ ایران را از دوران باستان تا امروز در بستری فرهنگی در قالب طبقه بندی تاریخی و فرهنگی بررسی و کاوش کند. عناوین کتاب در قسمت فهرست به این شرح می باشد: فصل نخست: فرهنگ در ایران باستان، فصل دوم: دوره ی فترت، فصل سوم: دوره ی تجدید حیات و استقلال ایران، فصل چهارم: دوره ی رنج و گداز، فصل پنجم: دوره ی وحدت ملی و بسط تشیع، فصل ششم: دوره ی آشفتگی و تنبه، فصل هفتم: تجدد و تحول در اروپا، فصل هشتم: به سوی تجدد و تحول، فصل نهم: نتیجه ی کلی از مطالعه ی اجمالی تاریخ فرهنگ ایران و فصل دهم: سازمان کنونی فرهنگ.

دانلود کتاب بازتنظیم بزرگ

تاریخ : ۵ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات :  یک سال پیش از سقوط بانک سرمایه گذاری لمان برادرز، اولین کتابم در هلند (اگر دلار فرو بپاشد ۲۰۰۷) منتشر شد. پس از حدود ده سال مطالعه در نظام مالی، بدین نتیجه رسیده بودم که مساله فروپاشی نظام ناپایدار مالی جهانی – و کوهی از بدهی هایش فقط مساله «زمان» است. یک سال بعد، پس از فرو ریختن خانه پوشالی، زندگی من به سرعت تغییر کرد. در مدت کوتاهی به شخصیتی شناخته شده در هلند تبدیل شدم. تصمیم گرفتم شغلم را به عنوان کارشناس بازار در شبکه تلویزیونی آرتی‌ال زد (RTL Z) ترک کنم تا بر فرصتهای تجاری ناشی از واقعیت اقتصادی جدید تمرکز کنم. معتقد بودم این واقعیت جدید سرمایه گذاران را ترغیب میکند که به طور جدی نیم نگاهی به سرمایه گذاری در داراییهای مشهود به ویژه طلا و نقره داشته باشند. در سیصد سال گذشته و در هر بحرانی نمونه هایی از این دست دیده ایم. پیروی این مساله، فروشگاهی اینترنتی برای شمش طلا و نقره و یک صندوق سرمایه گذاری (صندوق کشف کالا) راه اندازی کردم. سایت آمستردام گلد در تابستان ۲۰۱۱ پس از رسیدن به فروش سالانه صد میلیون یورو به شرکت ولیو ایت (Value۸) فروخته شد. در همین دوره سه کتاب دیگرم نیز پرفروش شد که هیچ کدام به انگلیسی ترجمه نشدند.

این کتاب تمام اطلاعات کتابهای پیشین همراه با یک فصل اضافی درباره باز تنظیم بزرگ مورد انتظار در نظام پولی فعلی سراسر جهان را در برمی گیرد. کتاب داستان دنیایی غالباً پنهان از پول و طلا را روایت میکند که امیدوارم مورد اقبال عمومی گسترده تری نیز در سطح بین الملل قرار بگیرد.

دانلود کتاب زندگی سبز با تغذیه سبز

تاریخ : ۱ اسفند ۱۴۰۲

توضیحات : امروزه در مقالا ت مختلف می خوانید که مصرف سبزیجات و میوه ها سبب کاهش بیماری های قلبی، فشار خون بالا ، چاقی، دیابت و سرطان می شود اما در مورد نحوه اثر این موادغذایی و اینکه به چه طریق سبب کاهش این همه بیماری می شوند اطلا عاتی دریافت می کنید. در بدن انسان پدیده ای به نام طوفان انسولین وجود دارد. در این حالت مصرف بیش از حد مواد قندی سبب افزایش ناگهانی هورمون انسولین که وظیفه پائین آوردن قند خون را دارد، شده ودر حقیقت قند مصرف شده بلا فاصله سوخته شده و سریعا سطح خونی قند پایین می آید. بالا بودن سطح انسولین خون در درازمدت سبب حالتی به نام مقاومت به انسولین می شود و این همان چیزی است که در بیماران دیابتی چاق وجود دارد. این وضعیت در صورت مصرف مواد غذایی پرفیبر همراه با قند دیده نمی شود چرا که سبزیجات و میوه ها اولا با احاطه مواد غذایی جلوی اثر آنزیم های گوارشی را گرفته و قند موجود در مواد غذایی به آهستگی هضم و جذب می شود و ثانیا با توجه به اینکه قند میوه ها از نوع مرکب است نسبت به قندهای ساده دیرتر هضم و جذب شده و در نهایت جلوی احساس زودهنگام سیری گرفته می شود.

دانلود کتاب همه چیز درباره آرامگاه کوروش بزرگ

تاریخ : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

توضیحات :   کتاب همه چیز درباره آرامگاه کوروش بزرگ به قلم کوروش شهرکی به تحریر در آمده است. با توجه به شواهد گوناگون تاریخی و آثار باستانی امروزه می‌توان قاطعانه از تعلق آرامگاه پاسارگاد به کوروش بزرگ سخن راند. اما در گذشته اشتباهاتی درباره این آرامگاه وجود داشته است به طوری که مدتی در دوره‌های پس از اسلام، مردم محلی تصور می‌کردند این آرامگاه، آرامگاه مادر حضرت سلیمان (ع) است در حالی که هیچ منبع باستانی و قابل اطمینانی وجود ندارد که نشان دهد آرامگاه پاسارگاد مربوط به حضرت سلیمان (ع) می‌باشد و حتی شواهد خلاف آن را نشان می‌دهند. کتاب مقدس حدود پادشاهی سلیمان پیغمبر را مشخص کرده است: «و سلیمان بر تمامی ممالک از نهر (فرات) تا زمین فلسطینیان و تا سرحد مصر سلطنت می‌نمود».