• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب صوتی شهریار

کتاب صوتی «شهریار» اثر نیکولو ماکیاولی (۱۵۲۷-۱۴۶۹)، فیلسوف سیاسی ایتالیایی، است.
احتمالا بارها در بحث‌های روزمره خانوادگی یا در تاکسی و مترو شنیده‌اید یا گفته‌اید که «هدف وسیله را توجیه می‌کند» و فلانی روی ماکیاولی را هم سفید کرده یا ماکیاولیست است!
اطلاق «ماکیاولیسم» به هر آنچه معنای فریبکاری، عدم پایبندی به اصول اخلاقی در زندگی سیاسی و نیرنگ‌بازی می‌دهد، سبب شد تا این واژه معنای مطلق فرصت‌طلبی و بهره‎‌جویی یک‌سویه از قدرت را طی چند سده اخیر در اختیار بگیرد؛ چرا که بجد بر این باور بود که نیرنگ‌بازی و فریب در بازی‌های قدرت، اصلی ناگزیر و ضروری است و همین صراحت در بیان، سبب شد نام وی همسو با نام «شیطان» باشد.
اما ماکیاولی، این مبلغ و مدافع سیاست قدرت، کیست که نامش معادل با رذالت است؟
ماکیاولی از خاندانی ثروتمند نسب می‌برد، اما پدرش با اینکه فقیر شده بود، برای تحصیل شش فرزندش از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد؛ چنان‌که نیکولای جوان در بیست‌و‌نه‌سالگی به عضویت «شورای ده‌نفره» فرمانروایی فلورانس برگزیده شد.
ستاره بخت ماکیاولی اما روز‌به‌روز پرفروغ‌تر می‌شد و او به مراتب بالایی در حاکمیت دست می‌یافت. هرچند پس از چندی و با تغییر و تحول در حاکمیت، آرامش و دیوانسالاری جایش را به زندان و زندگی سخت داد.
تردید نیست که مهم‎ترین اثر ماکیاولی «گفتارها» است، اما کتاب صوتی «شهریار» که از پسِ زندگی پر فراز و نشیب ماکیاولی حاصل شده و پس از مرگش منتشر شده، بسیار محل بحث بوده و از قرن نوزده به بعد به یکی از متون کلاسیک فلسفه سیاسی بدل شده و نام او را عالمگیر کرده است.
اهمیت کتاب صوتی «شهریار»، که منتقدان آن را دستورنامه قدرت می‌نامند، در این است که ماکیاولی اگرچه واضع یا نظریه‌پرداز ناسیونالیسم نیست، شبحی از این اندیشه را در دوران خود دید و از این‌رو، کاربرد واقع‌گرایانه از قدرت برای دستیابی به یکپارچگی ملی را تبیین کرد.
در بخشی از فصل بیست و سوم کتاب صوتی «شهریار» می‌شنویم:
«یکی از اشتباهاتی که ممکن است برای شهریاران به‌آسانی رخ دهد، موضوع چاپلوسان است که شهریار باید خیلی باهوش و خوشبخت باشد تا بتواند آن‌ها را بشناسد و در انتخاب دوستان باید که بسیار مهارت داشته باشد. عده این افراد در دربارها بسیار است و از آن‌جایی که فرد شیفته و علاقه‌مند به چیزهایی است که به خودش مربوط است و همواره خود را به‌واسطه آن‌ها فریب می‌دهد، چنین پادشاهانی به‌ندرت می‌توانند از شر چاپلوسان ایمن بمانند و اگر بخواهند خود را ایمن نگاه دارند، باز معایب دیگری پیدا خواهد شد. »
طی سال‎های گذشته دو کتاب مهم ماکیاولی، یعنی «شهریار» و «گفتارها»، به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

وضعیت حق‌تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست، بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد؛ اگر در این باره اطلاعاتی دارید با ما تماس بگیرید. در صورتی که شما مالک این اثر هستید می‌توانید اجازه انتشار رایگان نسخه الکترونیکی آن‌ را به ما بدهید.
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 2 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب صوتی شهریار”

  1. زید حافظی گفت:

    نمیدونم

  2. ایدا گفت:

    عالی