• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

آموزش برنامه نویسی

دانلود کتاب داده کاوی برای برنامه نویسان

تاریخ : ۱۵ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب داده‌کاوی برای برنامه نویسان با نام اصلیِ A Programmer’s Guide to Data Mining توسط ران زاچارسکی در وب‌سایت guidetodatamining.com به صورت رایگان انتشار یافته است. این کتاب در ۸ فصل نگارش شده که در فصل اول به بررسی مقدماتی در مورد داده‌کاوی و جنبه‌های کاربردیِ آن پرداخته شده است. فصل دومِ این کتاب به سیستم‌های توصیه‌گر اختصاص یافته و در آن ساخت و پیاده‌سازیِ یک سیستم توصیه‌گر از پایه، با زبان برنامه‌نویسی پایتون همراه با مفاهیم و پیش‌زمینه‌های آن آموزش داده شده است. فصل سوم در امتداد فصل دوم است و به دسته‌ی دیگری از سیستم‌های توصیه‌گر مبتنی بر اقلام و پیاده‌سازی آن‌ها توجه می‌کند. فصل چهارم کتاب در مورد طبقه‌بندی و نحوه‌ی پیاده‌سازی الگوریتم‌های مختلف آن است. فصل پنجم نیز ادامه‌ی فصل چهارم بوده و کمی بیشتر در مورد طبقه‌بندی صحبت می‌کند. این فصل به نوعی الگوریتم‌های فصل چهارم را توسعه می‌دهد. فصل ششم کتاب، به صورت انحصاری بر روش بیز ساده تمرکز کرده به طوری که می‌توانید مفاهیم و پیاده‌سازی بیز و بیز ساده را در این فصل مشاهده کنید. فصل هفتم به بررسی داده‌های غیر ساختاریافته‌ی متنی اختصاص دارد و کار با این سبک از داده‌ها، به عنوان داده‌هایی که ساختار مشخصی ندارند را در دستور کار خود قرار داده است. در فصل آخر نیز به خوشه‌بندی می‌رسیم و الگوریتم‌های مختلف آن را همراه با پیاده‌سازی با کتاب مرور می‌کنیم.

دانلود کتاب مهارت عمومی برنامه‌نویسی

تاریخ : ۲۸ مهر ۱۳۹۷

توضیحات : مهارت های عمومی برنامه نویسی، از نوع مهارت هایی است که بیشتر پس از کسب تجربه در محیط های برنامه نویسی حاصل می شود. بسیاری از این نوع مهارت ها را نمی توان به صورت مستقیم به برنامه نویسان مبتدی آموزش داد. مفاهیم استاندارد مهارت های عمومی برنامه نویسی مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به منظور مهارت آموزی در سطح مدیریت و سرپرستی پروژه ها و گروه های برنامه نویسی آماده شده است و شاید انجام این مهم در شاخه کاردانش هنرستان ها به سادگی امکانپذیر نباشد.

این کتاب بر همان مبنای استاندارد مهارت های عمومی برنامه نویسی در ۱۲ فصل تنظیم شده است. هنرآموزان محترم ، توجه داشته باشند که درک مفاهیم به وسیله هنرجو در این مباحث کفایت می کند و به هیچ عنوان حفظ تعریف ها و موارد آورده شده، مد نظر نمی باشد. هدف این کتاب، آشنایی مقدماتی با مفاهیم مدیریتی و روش صحیح و اصولی کار در شرکت های برنامه نویسی می باشد و اگر هنرجو، مفاهیم کتاب ها و استاندار های قبلی را درک نکرده باشد، علاوه بر خستگی از مطالب ارائه شده، توانایی کسب این نوع مهارت ها را نیز نخواهد داشت.

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس بدون ترس

تاریخ : ۶ فروردین ۱۳۹۲

توضیحات :  مهمترین مشکل دانش آموزان و دانشجویان تو رشته کامپیوتر درس برنامه نویسیه و همیشه به این درس مثل یه غول بی شاخ و دوم نگاه می‌کنن و فکر می‌‌کنن هیچ وقت این مسئله حل نمیشه ،شاید حتما باید مخ کامپیوتر باشن تا بتونن این درس و پاس کنن ، خیلی موقع‌ها قبل از امتحان دست به دامن این و اون میشن که قبل امتحان یه نفر پیدا بشه و معجزه کنه یه دفعه همه چیزمثل برق بره تو مخشون .بعد از امتحانم دست به دامن استاد میشن که یه نمره ای به ما بده تا این درسو پاس کنیم ، اما نمی دونن عاقبت این کار جز پشیمونی تو آینده چیزیو به ارمغان نمیاره . منم یکی مثل شما بودم که تو دبیرستان با حفظ کردن برنامه رفتم سر جلسه وآرزو می‌کردم غیر سوالای کتاب چیزی طرح نشده باشه،اما وقتی وارد دانشگاه شدم تو اولین روز با کسی آشنا شدم که دید منو نسبت به برنامه نویسی عوض کرد وتموم فکر و ذکر منو با برنامه نویسی ساخت ، از اون روز به بعد من عاشق برنامه نویسی شدم و تو طول تحصیلی انقد پیشرفت کردم که استاد منو با خودش به شرکت برنامه نویسیش برد و من شدم یه برنامه نویس …

دانلود کتاب ۴۰۰ نکته طبقه بندی شده Network Plus

تاریخ : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

توضیحات : شبکه های کامپیوتری روز به روز گسترده می شوند و افراد بسیاری علاقمند به فراگیری دوره های کارشناسی و تخصصی شبکه هستند. دوره + Network  که از طرف سازمان CompTIA ارائه شده است با آموزش مفاهیم اولیه شبکه ، دانشجویان را برای فراگیری دوره های پیشرفته تر مانند دوره های MCSE و CCNA آماده می کند.

دانلود کتاب آشنایی با چهارچوب Dot Net Framework

تاریخ : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

توضیحات :  وقتی شما یک برنامه نصب میکنید علاوه بر فایل های اصلی برنامه که در ProgramFiles نصب میشود ، تعدادی هم فایل هستند که در شاخه ویندوز نصب میشوند . این فایل ها همان درایور های مورد نیاز ویندوز برای اجرای برنامه شما هستند که توسط برنامه نویس نوشته نمیشوند، بلکه آنها قبلا تعریف شده اند و برنامه نویس از قابلیت های آن در برنامه خود استفاده میکند . پس برای اینکه برنامه شما کارکند باید آن فایل ها به ویندوز شما اضافه شوند. Framework مجموعه ای از فایل های مورد نیاز سیستم عامل (شامل فایل های DLL و رجیستری و واسطه های استاندارد ارتباط برنامه ها بایکدیگر) است که برای اجرای برنامه های نوشته شده تحت دات نت ضروری میباشد. یعنی یک پکیج کامل از تمام dll های مورد نیاز برنامه هایی که با خود دات‌نت نوشته شده اند. در این کتاب، به شرح .Net Framework و جزئیات آن پرداخته شده است.

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی با زبان دلفی – بخش دوم

تاریخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

توضیحات : دِلفی (به انگلیسی: Delphi) یا به تعبیری ویژوآل پاسکال – یک زبان برنامه‌نویسی است و بستری برای توسعهٔ نرم‌افزار که شرکت بورلند آن را تولید کرده‌است و بعدها توسط امبارکادرو خریداری شد. این زبان، در بدو انتشار خود در سال ۱۹۹۵، به عنوان یکی از نخستین ابزارهایی مطرح شد که از توسعهٔ نرم‌افزار بر مبنای متدولوژی راد(RAD: Rapid application development) یعنی تولید و توسعهٔ سریع برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کردند. این نرم‌افزار بر مبنای پاسکال شی‌گرا بوده و از این زبان مشتق شده‌است. البته بورلند نسخه‌ای از دلفی و سی‌پلاس‌پلاس‌بیلدر را برای لینوکس به نام کایلیکس (Kylix) ارائه کرد که مورد استقبال توسعه دهندگان نرم‌افزارهای لینوکس قرار نگرفت. نرم‌افزارهای دلفی در ابتدا به صورت مستقیم از کتابخانه‌های ویندوز و کتابخانهٔ مخصوص خود به نام VCL استفاده می‌کرد، اما پس از نسخه ۶ دلفی، امکانات استفاده از دات‌نت هم به آن اضافه شد. در حال حاضر می‌توان دلفی را یکی از رایج‌ترین زبان‌های ممکن در ایران دانست.

دانلود آموزش visual C++ 2008

تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

توضیحات : زبان برنامه نویسی C اوایل دهه هفتاد اختراع شد و بسرعت به یکی از محبوبترین زبانهای برنامه نویسی حرفه ای گردید. C++ زبان مورد انتخاب برای ساخت نرم افزارهایی با کارآیی بالا است که بطور مستقیم به منابع ویندوز دسترسی دارند. در کتاب اماده شده شما می توانید با نسخه جدید این زبان برنامه نویسی و مقدمات آن آشنا شوید و نحوه کدنویسی، شروط، کار با محیط ویژوال استودیو و … را بیاموزید.

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی سی شارپ

تاریخ : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰

توضیحات : C# زبان جزء گرای قدرتمند مایکروسافت می‌باشد. C# نقش مهمی‌ در معماری چارچوب Microsoft.NET بازی می‌کند و برخی از افراد آن را با نقش C در توسعه یونیکس (UNIX) مقاسه می‌کنند. اگر شما از قبل یک زبان مانند C‌، C++ یا Java را می‌شناسید‌، خواهید دید که ترکیب نوشتاری C# به نحو اطمینان بخشی آشناست. اگر شما برای برنامه نویسی در زبان‌های دیگر به کار گرفته شده‌اید‌، بایست به زودی قادر باشید که ترکیب نوشتاری C# را فرابگیرید و آن را احساس کنید؛ شما تنها نیازمند این هستید تا یاد بگیرید که آکولاد‌ها و نقطه ویرگول‌ها را در جای درست بگذارید. امیدوارانه‌، این کتاب صرفاً برای راهنمایی شماست! در بخش I‌، شما پایه‌های C# را فراخواهید گرفت. شما درخواهید یافت که چگونه متغیرها را اعلان کنید و چگونه از عملگرهای محاسباتی مانند علامت جمع (+) و علامت (-) برای دست کاری مقادیر در متغیرها‌، استفاده کنید. شما خواهید دید که چگونه متدها را بنویسید و آرگومان‌ها را به متدها ارسال کنید. در ضمن شما یاد خواهید گرفت که چگونه از دستورات انتخابی مانند if و دستورات ازسرگیری و تکرر مانند while استفاده کنید. بالاخره‌، شما خواهید دانست که C# چگونه از از اخطارها برای اداره خطاها در یک روش مطبوع و با کاربرد آسان‌، استفاده می‌کند. این عناوین هسته   C# را تشکیل داده و این پایه یکپارچه را شکل می‌دهند‌.

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی سوکت

تاریخ : ۴ آذر ۱۳۸۹

توضیحات :  اصلی ترین عامل در یک ارتباط شبکه ای Socket میباشد که اعمال شبکه را بصورت خواندن و نوشتن در یک فایل شبیه سازی نموده است . سوکت در اصل مانند یک کانال ارتباطی است که میان دو نقطه ایجاد شده و پیغامها رد و بدل میشود. برای داشتن یک ارتباط شبکه ای باید یک سوکت ایجاد کنیم ( منظور نرم افزاری هستش ) که لازمه این کار اینه که بدانیم برای گوش دادن داریم ایجاد میکنیم یا برای فرستادن پیام . اگه برای فرستادن پیام باشه که پر واضحه که نیاز به آدرس مقصد داریم . اما این کافی نیست. امروزه آپارتمان نشینی رونق گرفته و تو کامپیوتر هم نفوذ کرده. برای فرستادن نامه امروزه تنها آدرس ساختمون طرف کافی نیست و نیاز به شماره واحد اون هم هست .

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی موبایل با J2me

تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۸۹

توضیحات :  این کتاب آموزش برنامه نویسی موبایل به زبان j2mE کاملاً فارسی و کامل در محیط NETBEANS بیان شده است . امید است که مورد فایده باشد. مطالب مورد بحث :

آشنایی با محیط های برنامه نویسی J2ME و Netbeans

– آشنایی با محیط های برنامه نویسی جاوا

– طراحی ویژوال برنامه های MIDP

– ایجاد یک پروژه جدید در حالت VMD

– اجرای یک برنامه MIDP

– اجرای پروژه با یک ایمولاتور متفاوت

– اضافه کردن یک MIDlet

– معرفی کامپوننت های قسمت Screens

– کامپوننت Alert

– کامپوننت Form

– کامپوننت List

– کامپوننت TextBox

– کامپوننت SplashScreen

– کامپوننت WaitScreen

– معرفی فرمان های موجود در پالت

– معرفی کامپوننت های قسمت Form Items

– کامپوننت ChoiceGroup

– کامپوننت DateField

– کامپوننت Gauge

– کامپوننت ImageItem

– کامپوننت Spacer

– کامپوننت StringItem

– کامپوننت TextField

– کامپوننت TabelItems

– کامپوننت های بخش Elements

– کامپوننت Choice Element

– کامپوننت List Element

– کامپوننت های بخش Resources

– کامپوننت Font

– کامپوننت Image

– کامپوننت Ticker

– تنظیم خاصیت ها در MIDP

– تنظیم Preferred Size

– تنظیم خاصیت Appearance

– ایجادText Wrapping

– خاصیت Layout

– ایجاد یک تیکردر حالت VMD

– فایل توصیف کننده برنامه جاوا (JAD)

– محتویات فایل JAR

– ایجاد یک Canvas

– معرفی کلاس Graphics

– کلاس Display
فصل دوم- معرفی RMS
و نحوه استفاده از آن

– معرفی RMS

– رکوردها

– محدودیتهای ذخیره سازی

– ایجاد یا باز کردن یک رکورد استور

– اضافه کردن رکوردها

– خواندن رکوردها

– به روز رسانی رکوردها

– حذف یک رکورد

– بستن یک رکورد استور

– استثناﺀهای RMS

– مرتب کردن و جستجوی رکوردها

– خواندن رکوردها از RecordEnumration

– توابع مفید دیگر

دانلود کتاب PDF آموزش الگوریتم و فلوچارت

تاریخ : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸

توضیحات : برای حل مسائل مختلفتوسط کامپیوتر باید این مسائل را به صورت مراحل عملیاتی و تصمیم گیری ساده ایکه کامپیوتر قادر به اجرای آن باشد تبدیل کرد. بدین ترتیب لیست مرتبی ازمراحل عملیاتی بدست می آید که اجرای مرتب آنها منجر به حل مسئله توسط کامپیوتر می شود. این لیست مرتب از مراحل عملیاتی و تصمیم گیری ، الگوریتم نامیده می شود. این مبحث اساس و پایه ی برنامه نویسی است. الگوریتم و فلوچارت تنهاچیزهایی هستند که به طور کامل میان تمامی زبان های برنامه نویسی مشترکهستند. اگر این مقوله را درست متوجه شوید هیچ مشکلی در برنامه نویسی نخواهید داشت. در این کتاب با مبانی و مسائل پایه ایی الگوریتم و فلوچارت آشنا خواهید شد.

دانلود کتاب مرجع جیبی آموزش جاوا ( Java )

تاریخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸

توضیحات :  این کتاب کوچک و پر محتوا را دکتر قاسم کیانی مقدم ترجمه کرده و مطالب آن برای کسانی که هیچ  آشنایی با این زبان نداشته اند نیز قابل درک است. قسمت پایانی کتاب، مرجعی سریع برای یادگیری توابع این زیان است.