• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

ارتباطات در اقتصاد

دانلود کتاب راهنمای کاربردی اقتصاد

تاریخ : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

توضیحات :  نویسنده در بخشی از کتاب به بررسی نقش انسانها در اقتصاد می پردازد. وی با بیان اینکه با پذیرش نقص شدید انسان برای او جایگاه بالاتری را لحاظ می کنیم ذهن خواننده و منطق انسان کامل و عقلایی را به چالش می کشد و سپس چنین عنوان میکند: دقیقاً به همین دلیل که می گوییم انسانها محصول جامعه ی خود هستند میتوانیم اراده ی آزاد انسانهایی که تصمیماتی برخلاف قراردادهای اجتماعی، ایدئولوژی های غالب یا پس زمینه های طبقاتی خود اتخاذ میکنند را بیشتر تحسین کنیم. هنگامی که می پذیریم عقلانیت انسان محدود است، بایستی طرحهای ابتکاری کارآفرینانی که مسیر خطر پذیر (غیر عقلانی) را پیش می گیرند، بیشتر تحسین کنیم … این نگاه به انسان در نوع خود جالب است با این توصیف هاجون چانگ کارآفرینانی که در اقتصاد ایران به فعالیت مشغول هستند بیش از آنچه وی گفته است قابل تحسین می باشند چرا که مسیر طی شده توسط ایشان بسیار پرخطرتر و تصمیمات ایشان بسیار غیر عقلایی تر به نظر می رسد.

این کتاب علاوه بر موضوعات مورد اشاره به مباحث تولید، استفاده از اعداد و آمار در علم اقتصاد، بانک و نظام تامین مالی، فقر و نابرابری، اشتغال و بیکاری، نقش دولت در اقتصاد و بررسی بعد بین المللی اقتصاد در نگرش های فکری مختلف در علم اقتصاد پرداخته است. باور نویسنده در این خصوص که دسترسی به علم اقتصاد برخلاف ادعاهای بسیاری از اقتصاددانانی که میخواهند اوضاع را طور دیگری جلوه دهند بسیار آسان است ستودنی است. اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران نیز با چنین دیدگاهی و با هدف توسعه دانش اقتصادی برای عموم افراد اقدام به ترجمه متون روز دنیا کرده است…

دانلود کتاب راهنمای علم اقتصاد از الف تا ی

تاریخ : ۱۰ مهر ۱۳۹۹

توضیحات :  پس از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸، محبوبیت اقتصاددانان، به ویژه آن ها که بحران مالی آن سال، پیامد نظرات و عملکردشان بود، به شدت کاهش پیدا کرد اما این روزها، مردم جهان بیش از هر زمان دیگری به اقتصاددانان روی آوردند تا به پاسخ پرسش هایشان برسند. اگر بخواهیم در این دورانِ پرسش گری، درباره مسیر و سرنوشت جامعه، و تغییر سریع و وسیع آن بهتر بدانیم، باید به فهمی کارآمد از علم اقتصاد برسیم. کتاب «راهنمای علم اقتصاد؛ الف تا ی» نوشته متیوبیشاپ، از روزنامه نگاران ارشد در اکونومیست، با هدف راهنمایی غیر اقتصاددانان هوشمند نوشته شده است و رسیدن به فهم مشترک این گروه با اقتصاددانان را دنبال می کند. در این کتاب بیش از ۷۰۰ اصطلاح، واژه و عبارت اقتصادی با توضیحی شفاف و ساده به موجزترین شکل ممکن در دسترس خواننده قرار گرفته است. کتاب سرشار از توضیح های ساده و به نسبت مختصر از مفاهیمی است که در دایره گسترده ای از اقتصاد قرار می گیرند. از نهادهای تاریخی بین المللی اقتصادی گرفته تا ترفندهای کلاه برداری در بازار مالی، همه و همه سرگذشتی روشن و قابل فهم در این کتاب دارند.

مفاهیم اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، دانش مالی، نظریه ها و نظریه پردازها و سازمان ها و جغرافیاهای اقتصادی و سیاسی از دسته بندی های این کتاب است. خوانش این کتاب به همه علاقمندان به علم اقتصاد و کسانی که نمی خواهند از جهان امروز و تحولاتش بی خبر بمانند، توصیه می شود. متیو بیشاپ در مقدمه این کتاب نوشته است «هدف این کتاب، تشریح علم اقتصاد و مهم ترین ایده های آن، با پرده برداری از مهم ترین اصطلاحات و مفاهیم اقتصادی است. این کتاب تلاش می کند به جای یک تور مفصل در نظریه های علم اقتصاد، کتابی به طور کامل کاربردی باشد. تمرکز این کتاب بر آن وجهی از علم اقتصاد است که بر مشاغل، قیمت ها و تجارت اثر می گذارد. اثری که در هیئت مدیره ها تا سیاستمداران و مبلغان دیده می شود. در یک کلام، این کتاب به آن علمِ اقتصادی می پردازد که زندگی روزمره را لمس و نمایان می کند».

دانلود کتاب راهنمای ریسک کشوری

تاریخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

توضیحات : کتاب راهنمای ریسک کشوری اثری است از مینا تاکسوز به ترجمۀ حسام الدین عباس حلاج/ سید حمیدرضا عظیمی و چاپ انتشارات امین الضرب. اثر حاضر یکی از کتاب های شاخص حوزه ریسک کشوری در سال 2018 است که به ارائۀ مدل ریاضی محاسبه ریسک، جدیدترین تئوری ها در این حوزه، چندین مطالعۀ موردی درباب این موضوع و کاربرد ریسک کشوری در تصمیم گیری های کلان اقتصادی می پردازد.

گزیده ای از کتاب:

عدم تعادل در پرداخت های خارجی می تواند بیانگر وجود مشکلات اساسی در ساختار تجارت نیز باشد. تمرکز از سوی شریک تجاری منشا عمده آسیب پذیری است. مطالعات آماری نشان می دهند که آسیب پذیری رشد در برابر رشد عمده شریک تجاری یکی از مهمترین عوامل خارجی است: رشد میان مدت ضریب همبستگی نزدیک به یک را نشان می دهد. نظام های اقتصادی دارای بازار داخلی کوچک و وابسته به رشد مبتنی بر صادرات در این ارتباط حساس تر هستند. نه تنها رشد بلکه تغییرات در نرخ ارز شریک تجاری نیز منتقل می شوند.

حدود یک سوم صادرات آرژانتین به بازار مرکوزر، اتحادیه گمرکات امریکای جنوبی، وارد می شود که حجم زیادی از آن به برزیل می رود. بحران در اقتصاد برزیل و کاهش عظیم ارزش واقعی ارز در اواخر دهه 1990 در تضعیف قفل ارزی آرژانتین نقش داشت.

ترکیه در نیمی از صادرات خود به اتحادیه اروپا متکی است. بحران منطقه یورو و کاهش ارزش یورو در برابر دلار ضربه سنگینی به صادرات ترکیه وارد کرد. این ضربه نه تنها تقاضا برای کالای این کشور را تحت تاثیر قرار داد، بلکه باعث تضعیف رقابت پذیری آن نیز شد. ترکیه انرژی و مواد خام خود را بر حسب دلار وارد و محصولات تولیدی و خدمات خود را بر حسب یورو صادر می کند.

دانلود کتاب صد سال دگر …

تاریخ : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

توضیحات : کتاب صد سال دگر که به پیش‌بینی‌های بهترین اقتصاددان‌های جهان در مورد آینده می‌پردازد در سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات ام.آی.تی وارد بازار شد. کتاب دامنه گسترده‌ای از موضوعات مانند وضعیت کار، درآمد، بهداشت، بازارها، صنعت بیمه، شرایط سیاسی، فناوری و تغییرات آب‌وهوایی را در برمی‌گیرد. ایگناسیو پالاسیوس هوئرتا، گردآورنده این پیش‌بینی‌ها خود استاد اقتصاد و مدیریت در مدرسه اقتصادی لندن است. او معتقد است اقتصاددانان، به‌واسطه نظریه‌های علمی و آزمون‌های عملی، بهترین افراد برای پیش‌بینی آینده هستند. به همین خاطر او در کتاب «صد سال دگر» سراغ ۱۰ نفر از برترین اقتصاددانان جهان رفته و از آن‌ها خواسته پیش‌بینی کنند که طی ۱۰۰ سال آینده، یعنی تا سال ۲۱۱۴، اقتصاد جهان چه تحولات و روندهایی را تجربه خواهد کرد.

دانلود کتاب سرمایه اجتماعی

تاریخ : ۲ خرداد ۱۳۹۱

توضیحات :  سرمایه اجتماعی یک واژه تخصصی در علوم اجتماعی است. پس هر متفکر اجتماعی راست که از مباحث مربوط به این واژه اطلاع کافی داشته باشد. این کتاب به شما این امکان را می دهد که مروری نسبتاً کامل بر مباحث پیرامون این مفهوم داشته باشید. شما می توانید افکار سه نظریه پرداز مهم این مفهوم یعنی پیر بوردیو – جیمز کلمن و رابرت پاتنام و نقد و بررسی های نویسنده بر آنها را در این اثر مطالعه کنید.