• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

استاندارد طراحی وب

دانلود کتاب آموزش طراحی سایت از ۰ تا ۱۰۰

تاریخ : ۲۲ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند. با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

دانلود کتاب طراحی آسان صفحات وب با دروپال

تاریخ : ۲۱ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب طراحی آسان وب با دروپال نوشته‌ی رضا سروری، به آموزش نرم‌افزاری رایگان و کد باز به زبان پی اچ پی برای مدیریت محتوا، توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب و ایجاد بلاگ می‌پردازد که تحت مجوز جی پی ال منتشر شده است. از این برنامه برای مدیریت محتوای بیش از ۱ درصد از صفحات وب استفاده شده است. از این سیستم مدیریت محتوا از وبلاگ‌های شخصی تا شرکت‌های تجاری، سیاسی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است. بسیاری از وب سایت‌ها باید به مدیریت تاریخ وقایع مختلف بپردازند. این وب سایت‌ها که متعلق به سازمان‌های دولتی و غیردولتی هستند باید به تعقیب وقایعی چون گردهمایی‌ها و همایش‌ها بپردازند. البته برخی از آن‌ها نیز متعلق به جوامعی هستند که اخباری خاص را از منابع مختلف پی گیری می‌کنند. البته مدیریت وقایع و تقویم‌ها کار دشواری است و برای انجام این کار ابزارهای مختلفی پیش بینی شده که هر کدام محدودیت‌هایی دارند. دروپال با استفاده از ساختار منسجم سیستم، ماژول CCK ،View و ماژول مشارکتی Date، از روش‌های پیچیده‌ای برای مدیریت تقویم و وقایع استفاده می‌کند تا همه انتظارات از یک تقویم وقایع در وب سایت‌ها تامین ش

دانلود کتاب آموزش کامل CSS

تاریخ : ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

توضیحات :  CSS روشی ساده برای نمایش چیدمان و جلوه‌های تصویری (مانند نوع قلم، رنگ و اندازه‌ها) بر صفحه‌های وب اند. الگوهای آبشاری از جنس زبان‌های نشانه‌گذاری، با ساختار متن ساده رایانه هستند و درون هرکدام، دستورهایی آبشار مانند و پی‌درپی، برای چگونگی نمایش هر صفحه وب افزوده می‌شود. به گفته‌ای ساده تر، این دستورها روش نشان داده شدن قلم‌ها و اندازه شان، رنگ‌ها و پس زمینه‌ها، روش چیدمان موزاییک‌های دربرگیرنده داده‌ها (دیواره‌ها)، و بسیاری دیگر از عنصرهای ساختار هر صفحه وب را، درون خود جای می‌دهند. بیشترین استفاده‌ای که از این زبان در حال حاضر می‌شود مشخص کردن سبک صفحهٔ وب HTML و XHTML است ولی آن را می‌توان بر هر نوع مستند XML از جمله SVG و XUL  اعمال کرد. نگهداری و تغییر مشخصات  CSS به عهدهٔ کنسرسیوم وب جهانگستر است.