• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

ایران و روسیه

دانلود کتاب جنگ روسیه یا سقوط بناپارت

تاریخ : ۶ اسفند ۱۴۰۰

توضیحات :    خوانندگان متحرم کتابی که اکنون در دسترس شما قرار می دهم، بخشی از زندگی بزرگترین مردان جهان و سبب عمده سقوط معظم ترین امپراتوری های دنیاست. در این کتاب خواهید خواند که چگونه تصادف وقایع در ظرف شش ماه بزرگترین نیروهای نظامی آن زمان گیتی را تحلیل برده و سپاهی که به مناسبت عظمت و قدرتش کبیر خوانده میشد، به لشکریان منهزمی مبدل ساخت. تا آنجا که مدارک مورد استفاده و اطلاعات و معلومات من اجازه میداد، کوشش نمودم تا کتابی جامع تقدیم خوانندگان نمایم. در این کتاب بیشتر سعی شده است که علل بروز جنگ و وقایع نبرد و بالاخره علل شکست و نتایج آن را به طور کامل شرح دهم. خوانندگان عزیز اگر بخواهند کاملا از مطالب این کتاب برخوردار گردند، باید تاریخ انقلاب کبیر فرانسه و به ویژه از وقایع زندگی امپراطور ناپلئون به خوبی مطلع باشند. زیرا همانطور که تذکر دادم این کتاب بخشی از زندگی بناپارت است و شک نیست که وقایعی که در این کتاب ذکر می کنم، به اتفاقات ماقبل و مابعد آن بستگی کامل دارد. ولی در هر حال جدیت کرده ام تا آنجا که ممکن است، این نیازمندی را با حواشی و زیرنویس ها مرتفع سازم…

دانلود کتاب آموزش زبان روسی

تاریخ : ۱ دی ۱۴۰۰

توضیحات :  زبان روسی یکی از زبان های اسلاوی و زبان رسمی کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و برخی از کشوهای کوچکتر بلوک شرق است. این زبان همچنین زبانی غیر رسمی ولی مورد استفاده در کشورهای اکراین، لاتیویا، استونی است. زبان روسی از نظر تاریخی به خانواده زبان های هندی اروپایی متعلق است و یکی از سه زبان باقی مانده از زبان های شرق اسلاوی است. زبان روسی با 144 میلیون متکلم در اروپا بزرگترین زبان مادری اروپا از نظر جمعیت متکلمان به حساب می آید. زبان روسی همچنین از نظر تعداد افرادی که آن را به عنوان زبان مادری استفاده می کنند هشتمین زبان بزرگ دنیا به شمار می رود. این زبان همچنین یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است. با توجه به اهمیت و نفوذ روسیه در جهان زبان روسی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

دانلود کتاب تاریخ جنگ های ایران و روس

تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :  این کتاب تاریخی، حاوی مهم‌ترین وقایع زمان جنگ‌های ایران و روسیه است که نسخه اصلی آن از یادداشت‌های یکی از مردان وطن‌پرست به نام میرزا محمدصادق وقایع‌نگار مروزی است که یکی از منشیان دربار فتحعلی شاه قاجار بوده است. چون وزیر امور خارجه وقت میرزا ابوالحسن خان شیرازی در پنهان طرفدار منافع روسیه در ایران بوده، وقایع‌نگار روی نظر وزیر، جریان آن روز را نمی‌توانسته به طوری که صورت می‌گرفته در وقایع روزانه منعکس نماید؛ ولی جداگانه یادداشت می‌نموده است تا شاید روزی به دست اهلی برسد و به سمع آیندگان برساند.

دانلود کتاب آموزش زبان روسی به فارسی

تاریخ : ۸ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : روسی زبان مادری حدود ۱۴۵ میلیون نفر است و ۱۱۰ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم می‌دانند. روسی زبان رسمی فدراسیون روسیه و یکی از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری خودمختار کریمه و نیز یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. همچنین این زبان به صورت گسترده در کشورهای اوکراین، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و اسرائیل تکلم می‌شود.

زبان روسی از شاخه اسلاوی زبان‌های هندواروپایی است. زبان‌های اسلاوی بیشتر از دیگر زبان‌های هندواروپایی، به زبان‌های بالتیکی نزدیک هستند. زبان اولیه اسلاوی در تاریخ طولانی خود، به‌ویژه در سده‌های ۴ تا ۶ میلادی دچار دگرگونی زیادی شد. از سدهٔ ششم بود که زبان‌های جداگانه اسلاوی پدید آمدند. زبان روسی باستانی نیای زبان‌های روسی و بلاروسی و اوکراینی معاصر بود. شاخه‌شاخه شدن روسی باستان و پدید آمدن این زبان‌ها در سدهٔ ۱۶ رخ داد.

ابتدا بخش اول تاریخچه زبان روسی را مورد توجهتان قرار می دهیم. زبان روسی یکی از رایج ترین زبانهای دنیاست. از نظر تعداد افرادی که به این زبان تکلم می کنند زبان روسی جای پنجم بعد از زبان چینی، انگلیسی، هندی و اسپانیولی را به خود اختصاص می دهد

دانلود کتاب تحولات فرهنگی و سیاسی ایران معاصر

تاریخ : ۲۷ مهر ۱۳۹۵

توضیحات :  تاریخ معاصر ایران بر اساس برخورد با تمدن و فرهنگ مدرنیته ساخته شده است؛ نخستین برخوردها در یکصد سال پیش از استقرار مشروطیت و با جنگ های ایران و روسیه و تلاقی دیپلماتیک با بریتانیا به وجود آمد و تکانه های بعدی را رویدادهای مشروطیت پدیدار ساختند.  یکصد سال گذشته- از بنیان اولین پارلمان و تدوین نخستین قانون اساسی- تاکنون مفاهیم، نهادها، رفتار، ایده ها و کنشهای آمیخته با اصول و لایه های مدرنیته در زمینه های اجتماعی- سیاسی و اقتصادی – فرهنگی کشورمان جریان داشته و با این حال نتوانسته اند به فرهنگی برآمده از واقعیات جامعه و نیازهای ایرانیان ارتقا یابند. داستان سیر اودیسه وار مدرنیته در ایران، هم چنان در راه و ایده ها و کنشهای آن، پروژه ای ناتمام بشمار می روند؛ آسیب شناسی این ناتمامی در سنجش عقلانی سنت و برخورد عملی با مدرنیته را می طلبد؛ زمینه ای که در بیشتر کارکردهای فرهنگی و سیاس – اجتماعی نادیده گرفته شده اند و دور نیست که اصرار بر این نادیدگی، فرهنگ ایران را از گردونه جهانی الگوهای زندگی و مفاهیم اندیشگی مدرنیته خارج سازد.