• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

بحران دوگانگي در قدرت

دانلود کتاب عبور از بحران اثر اکبر هاشمی رفسنجانی

تاریخ : ۵ مرداد ۱۳۹۹

توضیحات :  کتاب «عبور از بحران» به عنوان نخستین جلد از سلسله کتابهای خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی، به بیان وقایع و رویدادهای سال 1360 می‌پردازد و دو واقعیت مهم را در پیش روی خوانندگان قرار می‌دهد. نخست آن که سال 60 را براستی باید یکی از بحرانی‌ترین و یا شاید بحرانی‌ترین مقطع پس از انقلاب به شمار آورد. مجموعه حوادثی که در این سال روی می‌دهد و فشارها و تنگناهای گوناگونی که برای نظام و مسئولان کشور به وجود می‌آید، بی‌تردید در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب، سابقه و مانندی ندارد، اما واقعیت دیگر آن است که سال 60 را باید به عنوان سال حل و رفع عمده‌ترین بحرانهای داخلی نیز به حساب آورد، هر چند بدین منظور، هزینه بسیار زیادی نیز پرداخت شد. بنابراین برگزیدن عنوان «عبور از بحران» برای خاطرات این سال، که هم بیانگر وجود بحران در کشور و هم نشانگر حل و رفع بحران و عبور از آن است، انتخابی در خور و شایسته به نظر می‌رسد.

ســال 60 را بــا بحرانهــای شــدید سیاســی، نظامــی، امنیتــی و اقتصــادی آغــازکردیــم. در جبهههــا تحرکــی نبــود و نیروهــای عراقی،مواضــع خــود را بــرای ادامــه اشـغال تحکیـم می‏کردنـد … بـا سـلب کفایـت سیاسـی از بنی‏صـدر و عـزل او، بـه اوج بحـران رسـیدیم. شـورش وسـیع مسـلحانه 30 خـرداد، تـرور آیـتاهلل خامنـهای، فاجعــه 7 تیــر … نمونههائــی از آثــار بحــران اســت و عالئــم یــأس در بســیاری از دنیروهــای انقــاب بــه چشــم می‏خــورد. وضـع مـن کـه بسـیاری از بهتریـن همرزمـان دوران انقـاب و همراهـان و همـکاران را در کنـار خـود نمی‏دیـدم، قابـل توجـه اسـت؛ بـا احسـاس مسـئولیت هـای بسـیار سـنگین و تعـدد جبهههـای کاری و محدودیـت امکانـات و ابـزار کار…

دانلود کتاب نظریه‌ قدرت

تاریخ : ۱ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب نظریه‌ قدرت نوشته شروین وکیلی، در مورد مفهوم قدرت به عنوان کلید اصلی فهم نظریه‌های اجتماعی مدرن و پیوندگاهی است که جامعه‌شناسی، سیاست و فلسفه در آن با یکدیگر چفت و بست می‌شوند. نظریه‌ قدرت از درون چارچوب نظریه سیستم‌های پیچیده به این مفهوم نگریسته و مدلی نظری برای بازتعریف قدرت پیشنهاد می‌کند، که به کمک آن فهمی عمیق‌تر از من انتخابگر و چگونگی اتصالش به نهادهای اجتماعی ممکن می‌گردد. این کتاب شالوده جامعه‌شناخت دیدگاه زروان را برمی سازد و یکی از پنج کتاب نگارنده در این زمینه است.

دانلود کتاب عبور از خاتمی

تاریخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲

توضیحات :   کتاب حاضر مجموعه گفت و گوها و مقالاتی است درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۰، موضوع “عبور از خاتمی”، آینده جنبش دوم خرداد و به طور کلی اوضاع و احوال کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و وضعیت کنونی و آینده جنبش اصلاحات .چهره‌های مورد گفت و گو یا صاحب مقاله، گروهی از صاحب نظران و نویسندگان جناح دوم خرداد و طرفداران اصلاحات هستند .عناوین مطالب و صاحبان گفتارها عبارت‌اند از” :انتخابات ۸۰، بهترین رفراندوم اصلاحات/ مهندس محسن آرمین”، “انسداد سیاسی یا راهبندان سیاسی؟/ دکتر سید هاشم آقاجری”، “پایان یک پروژه/ دکتر حسین بشیریه”، “عبور از خاتمی/ دکتر محمدرضا تاجیک”، “آینده جنبش دوم خرداد/ دکتر حمیدرضا جلایی‌پور”، “بحران دوگانگی در قدرت/ دکتر سعید حجاریان “و “تاکتیک و استراتژی اصلاح‌طلبان/ دکتر علی‌رضا علوی تبار .”