• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

بقا و تکامل

دانلود کتاب پیدایش و تکامل حیات

تاریخ : ۲ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  این پرسش اساسی که چگونه زندگی روی زمین آغاز شد و انسان به شکل امروزی تکامل پیدا کرد، یکی از بحث‌برانگیزترین سؤال‌ها در میان همه فرهنگ‌ها، اقوام، مذاهب و جوامع گوناگون در تاریخ  شناخته‌شده‌‌ی بشر است. تا پیش از کشفیات دانشمندان در دوران اخیر، هر یک از گروه‌های جمعیتی بشری، بر‌اساس چارچوب فکری خود پاسخ این پرسش را بیان کرده‌اند؛ پاسخ‌هایی که اصولا به دو شکل کلی بودند. پاسخ‌های گروه بزرگی از جمعیت‌ها بر‌اساس برداشت از نظام‌های فکری پیش از خود استوار بوده است که در برخی از موارد، تغییراتی برای هم‌خوانی با تفکرات زمان خود در آن‌ها اعمال می‌شده است.

فهرسات کتاب :

– پیدایش و تکامل حیات

– علم و آینده

– انسان؛ طبیعت و علم

– در جستجوی جهانهای دیگر

– در آستانه اکتشافهای جدید در فیزیک

– آینده اندیشی و آینده شناسی تغییر و تبدیل عناصر – آینده متالوژی

– رادیو شیمی و زندگی

– اسرار اعماق زمین

دانلود کتاب خانه غاری انسان پکن

تاریخ : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

توضیحات :  کتاب حاضر در زمینه یکی از علوم طبیعی یعنی علم زیست شناسی می باشد. علم زیست شناسی به علت وجود یک زمینه مساعد در قرون ۱۹ و ۲۰  به سرعت رشد و تاثیر خودرا در همه زمینه های گوناگون علمی  به روشنی ثابت و تاکید کرده است. علم زیست شناسی مساله پیدایش انسان را به یاری علوم سه گانه دیرین شناسی، جنین شناسی و تشریح مقایسه ای مورد مطالعه قرار داده است. مذاهب و ادیان همگی در مورد مساله پیدایش انسان ره افسانه و خرافات رفتند و بناچار موضع ضدعلمی گرفته اند. علم زیست شناسی با استناد به مدارک و شواهد علمی متعدد مدلل ساخته که “انسان محصول تکامل تدریجی و طولانی یک شاخه از میمون های پیشرفته است” و قاطعانه بی ارزشی و غیرعلمی بودن نظریه “خلق الساعه” را اعلام نموده است.

دانلود کتاب حیات، طبیعت، منشا و تکامل آن

تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

توضیحات :  کتابی که از نظر خوانندگان می گذرد، حاصل یک سلسله مطالعات طولانی اینجانب در مورد معمای منشا زندگی است. هنوز هم مسئله منشا و ماهیت زندگی که بهم وابستگی کامل دارند، محور مطالعات زیست شناسی می باشند. اوایل ماهیت حیات توسط دانشمندان علوم طبیعی کاملا جدا از رسیدگی به منشا آن و به نحو مطلقا متافیزیکی (مابعدالطبیعه) مورد تدقیق قرار می گرفت. امروزه طبیعی دانان پذیرفته اند که هیچ یک از سه مسئله زیر یعنی منشا حیات، ماهیت حیات و بالاخره تکامل حیات نمی توانند جدا بررسی شوند و هر سه به نحو کاملی باهم آمیخته می باشند. در این کتاب مسئله حیات دقیقا از این نقطه نظر بررسی می شود.

دانلود کتاب داروین و انتخاب طبیعی

تاریخ : ۶ اسفند ۱۳۹۸

توضیحات : سر چارلز شرینگتون می گوید برای تعطیلات تابستان به خانه مادری برگشته بودم، مادرم مرا متقاعد کرد که اصل انواع داروین را بخوانم؛ او می گفت : “این کتاب در جهان را نیمه باز گذاشته.” مادر شرینگتون به راستی درست می گفت هیچ نظریه دیگری در پهنه دانش اینچنین ضربه مهیبی به فهم ما از طبیعت نزده است. نظریه داروین انقلابی ترین نظریه بود که با اطمینان زیادی تبیینی طبیعی از وجود انسان به دست می داد.توماس هاکسلی یکی از دوستان نزدیک داروین بعد خواندن کتاب اصل انواع می-گوید:” چقدر احمق بودم که زودتر بدین فکر نیفتادم

دانلود کتاب سیری نوین در فرگشت و اسرار مغز

تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۸

توضیحات : مجموعه پیش رو مطالبیست که در گروه Evolution توسط اینجانب بر گرفته از کتب انگلیسی ٢٠١۵ تا ٢٠١٧ ، مقالات ، میکس و نگارشی دوباره ارائه گردیده است. همه مطالب خط به خط رفرنس معتبر دارد ولی بدلیل اینکه این مجموعه فقط برای دسترسی آسان مخاطبان این گروه به موضوعات مختلف تهیه و تنظیم شده و کتاب نیست از ذکر منابع خودداری گردیده است ضمناً فصلها براساس مطالب ارائه شده تنظیم گردیده اند.

دانلود کتاب حیات چیست؟

تاریخ : ۳ دی ۱۳۹۳

توضیحات : حیات چیست؟ کتابی است علمی که بر مبنای سلسله سخنرانی‌های فیزیک‌پیشه اروین شرودینگر در شهر دوبلین نوشته شده‌است. این کتاب بعدها مقدمه‌ای برای رابرت روزن زیست‌شناس و فیلسوف شد تا کتاب خود زندگی را بنویسد. از نظر علم زیست‌شناسی امروز اختلاف بین بلورها (که فاقد حیات محسوب میشوند) و مولکولهای زنده فقط در حفظ اشکالات وعیوب و انتقال أن به نسل بعدی است. مولکول زنده (که رکن اساسی کل حیات، شناخته شده است) با گرفتن اتم‌ها و یا مولکول‌هایی از محیط (مصرف و غذا) طرح خاصی را ایجاد می‌کند (تولید مثل) واگر به دلایل محیطی تغییری در طرح ایجاد کردد آن تغییر و نقص را در طرح‌های بعدی حفظ می‌کند ( انتقال تغییر) . در حالی که بلورها نیز با اخذ اتمها از محیط (غذا) طرح خاصی را ایجاد میکنند (تولید مثل) واگر به دلایل محیطی تغییری در طرح ایجاد گردد أن تغییر و نقص را در طرح‌های بعدی ندیده میگیرد و به نسل بعدی منتقل نمی‌کند. حیات چیست ؟ آنچه در ظاهر به نظر میرسد میل شدید به بقا و حفظ و تولید نقایص است. تلاشی وقفه ناپذیر بر ایجاد طرح‌های جدید است . آیا تصادفی است؟ ظاهراً” خیر چون بهترین طرح‌ها را انتخاب می‌کند (انتخاب اصلح). این نیروی عظیم در کجاست ؟چگونه ایجاد میشود؟ چگونه بقا مییابد؟ چرا وجود دارد؟ ظاهراً” این نیرو در داخل ماده است و شاید نیز در طرح تولید شده باشد. یعنی طرح اولیه بهر طریق ایجاد می‌شود و سپس همان طرح میل به بقا و تکامل دارد لذا تغییر یافته و پیچیده میگردد. واین سرآغاز راه است. سرآغاز تولید و ایجاد نیرویی عظیم و پرقدرت که قدرت و عظمت آن ناشی از دانش و شعور بالای آن است. چون همانگونه که میدانیم حیات خود بوجود آورنده و مصرف کننده دانش و آگاهی است. پس با این تفسیر هرکجا پیجیدگی است حیات آنجاست و از بین نمی‌رود و سعی در حفظ و بقای خود دارد. بله نیروی حیات با استفاده از ابزارهای طرح، تولید، کار و مرگ به بقای ابدی خود و گسترش آگاهی خویش در مرزهای بیکران پیجیدگی عالم ادامه میدهد. و ظاهراً” چون پیچیدگی خود مولود حیات است و خود نفس حیات است، بس در جهت بقای ابدی خوددر تلاش است.