• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تأثیر خواب بر حافظه

دانلود کتاب راههای تقویت حافظه‎

تاریخ : ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :  آیا تا به حال اتفاق افتاده است که نام کسی را که سابقاً ملاقات کرده بودید فراموش کنید؟ یا فراموش کنید فلان وسیله را کجا گذاشته اید یا آیا در ماشین را قفل کردید یا نه؟ مطمئناً چنین اتفاقاتی برای شما هم افتاده است. اما اگر این از دست دادن حافظه مکرراً اتفاق بیفتد و شما توانایی تمرکزتان را از دست بدهید، چه می شود؟ متاسفانه، از دست رفتن حافظه و بالا رفتن سن رابطه ای مستقیم دارند. در اوایل ۲۰ سالگی، مغز شروع به از دست دادن بعضی سلول های عصبی می کند و بدن کمتر مواد شیمیایی مورد نیاز مغز برای درست کار کردن را تولید می کند. در این کتاب که توسط آقای بهنام فخرآور تالیف و جهت نشر الکترونیک به سایت پارس بوک ارسال شده، راه های تقویت حافظه، خوردنیها، ویتامینها، افعال و کارها، انواع حاظه، تأثیر خواب بر حافظه و غیره برای خواننده تشریح شده است

دانلود کتاب رازهای یک نابغه

تاریخ : ۴ اسفند ۱۳۹۸

توضیحات : اگر شما حافظه‌تان را به طور کامل از دست می‌دادید باید مثل یک نوزاد از ابتدا شروع به یادگرفتن می‌کردید. (اگر درک حس فردی که حافظه‌اش را از دست داده برایتان جالب است می‌توانید رمان «بیهوشی» نوشته «گردن‌کرمن» را مطالعه کنید). در چنان حالتی شما نمی‌دانستید چطور لباس بپوشید، ریش‌هایتان را بزنید (اگر آقا هستید) یا آرایش کنید (اگر خانم هستید)، یا چه‌طور اتومبیل‌ خود را برانید و حتی چگونه از قاشق یا چنگال استفاده کنید و… . همان‌طور که می‌بینید همه آنچه که ما به آن عادت کرده ایم در حافظه ما ذخیره شده است و به عبارت بهتر «عادت، حافظه است».

واژه mnemonic به معنای کمک کردن به حافظه است و چیز عجیب و غریبی نیست. جالب است بدانید واژه مذکور از اسم یکی از خدایان یونان Mnemosyne گرفته شده؛ و روش‌های یادسپاری از مدت‌ها پیش در تمدن یونان یه کار بسته می‌شدند. چیز عجیب آن است که روش‌های آموزش و بهبود حافظه به جز توسط عده کمی از مردم فرا گرفته و به کار بسته نمی‌شوند. اغلب آن‌هایی که راز «کمک کردن به حافظه» را فرا گرفته‌اند نه فقط در افزایش توانایی خود در به خاطرسپاری شگفت زده شده‌اند بلکه ستایش‌هایی نیز که از سمت آشنایان و خانواده به طرف آن‌ها سرازیر شده است نیز موجب تعجب‌شان شده است.