• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تاریخچه فناوری نانو

دانلود کتاب ‏‫فناوری در برابر انسانیت

تاریخ : ۶ مهر ۱۴۰۲

توضیحات :  چگونه انسانیت علی رغم تغییر فناورانه تمام فراگیر و نمایی می تواند گسترش یابد؟ جهان ما دارد به دوره ای از تغییر واقعاً تحول آمیز وارد میشود جایی که بسیاری از ما از اندازه و سرعت توسعه ها شگفت زده خواهیم شد؛ به گونه ای که واقعاً انتظارشان را نداشته ایم. این توسعه فناورانه نمایی پتانسیل سترگی را ارائه میدهد و با این فرصتها نیز امکان پذیریهای سترگ نوینی می آیند.

من بر این باورم که اندازه تغییر برخاسته از رویدادهای پیش بینی نشده اخیر مانند برکسیت (رفراندوم تصمیمی ژوئن ۲۰۱۶ انگلستان برای ترک کردن اتحادیه اروپا) در مقایسه با اثر، یک نزول ناگهانی تغییر فناورانه که جوهرۀ انسانیت و هر منظری از زندگی روی سیاره مان را می تواند بازشکل دهی کند، خیلی کوچک خواهد بود…

دانلود کتاب کاربرد نانو تکنولوژی در مهندسی

تاریخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

توضیحات : یکی از پیشرفت‌های بشر در قرن بیستم ورود به فاز نانو و محیط اتمی مواد و ساختار درون سلولی و DNA موجودات زنده بوده است. امروزه تکنولوژی نانو و مواد نانو ساختار در صنایع مختلف بویژه مهندسی شیمی، مواد و هسته‌ای کاربرد فراوان پیدا کرده‌اند و از این مواد برای جبران معایب و اصلاح خواص و رفتار مواد استفاده شده است. امروزه کاربرد این دانش وارد حوزه‌های مختلف و از جمله مهندسی مکانیک و عمران نیز آمده است. کاربرد نانو مواد در علوم بخصوص مهندسی عمران را در زلزله، خوردگی، دوام و مدت زمان بهره برداری (عمر سازه)، محیط زیست، هواشناسی، مهندسی آب و تصفیه آن (نانو فیلتراسیون)، وضعیت بهداشت، افزایش راندمان تأسیسات سرمایش و گرمایشی (تهویه)، بهینه سازی مصرف انرژی، کنترل و حفظ انرژی ساختمان، تکنولوژی بتن (بتن با عملکرد بالا و سبک و بتن یا آسفالت خود تعمیر شونده، نانو رس، تغییر خواص هیدراسیون سیمان و ژل آن، بتن مقاوم در برابر سایش، خوردگی، آتش سوزی، مقاوم در برابر امواج و تشعشعات پرتویی رادیو اکتیو، تغییر خواص الکترومغناطیسی آب بتن و…)، بهبود عملکرد اعضای سازه‌ای با نان تیوب‌ها، کاتالیست‌ها، رنگ و پوشش، دیر سوز شدن پلاستیک‌ها و پلیمرها، شیشه‌های خود تمیز شونده و جاذب حرارتی، چگالش گازها و تعلیق الکترو مغناطیسی و بیو تکنولوژی و … می‌توان دانست.

دانلود کتاب فناوری نانو

تاریخ : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

توضیحات : فناوری نانو یکی از علوم بسیار جدید و پیشتاز و پیشرفته امروزه در جهان است که تقریبا تمام رشته ها اعم از پزشکی، نساجی، نظامی، نفت و پتروشیمی، مهندسی و بسیاری دیگر از علوم کاربرد دارد. یادگیری این علم می تواند بسیار برای قشر در حال تحصیل و حتی تحصیل کرده امروزی بسیار مفید و موجب پیشرفت باشد. این کتاب به توضیح مختصر و مفید درباره تاریخچه نانو و علم نانو تکنولوژی، نانو مواد، روش های سنتز، کاربردها و مثال های گوناگون در زندگی روزمره پرداخته است. خواندن این کتاب به دانشجویان رشته های پزشکی و مهندسی و سایر علاقمندان به علم نانو توصیه می شود. قدمت نانوتکنولوژی و کاربرد آن در طبیعت به ابتدای خلقت حیات باز می گردد. اولین شیوه حیات، موجودات تک سلولی … اگر دقیق و ژنها! مولکولهایی هستند که اطلاعات بنیادین ساختار حیات آن موجود زنده را به طور کامل RNA ،DNA تر وارد شویم مولکولهای شامل می شوند. تمام اطلاعات و کدهای لازم برای تولید موجودی مشابه خود. ماشین بسیار ریزی داریم که بلد است مشابه خود تولید کند، که در علم نانو به یک “نانو اسمبلر” تعبیر می شود. اما از زمانی که انسانها به تولید مواد نانوساختاری و کاربرد آنها در زمینه های مختلف ابراز علاقه نمودند بیش از دو دهه نمی گذرد و انتشار مقالات در این موضوع نسبتاً جدید است.