• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تقویم عصر افلاطون

دانلود کتاب فن سخنوری گرگیاس

تاریخ : ۲۲ آذر ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب فن سخنوری گرگیاس اثر بسیار جالبی است که در برابر رویارویی جریانهای مهم اجتماعی بنا بر این به سختی تمامی مردان سیاسی آتن را به زیر سوال برده است. موضوع مورد بحث این کتاب درمورد سخنوری می باشد،در قسمت نخست آن سقراط تلاش بر آن دارد که بیان کند که سخنوری مطابق شرع باشد ندارد و نمی شود اندازه‌ و پیمانه ای برای تعیین کردن حق و باطل است. شرح مطلب به این صورت است که شاگردان گرگیاس به معنی پولوس وکالیکلس در حال انجام دادن پرستش و ستایش کردن خطابه های گرگیاس هستند. شاگرد گرگیاس ، پولوس، قصد دارد به سوال های جواب دهد اما سقراط خواهان این است که باخود گرگیاس صحبت کند نه با شاگرد وی. گرگیاس بر این مدعی است که از استادان هنر سخنوری است و قادر به درس دادن آن هم می باشد. سقراط سخن به میان می آورد که خواستار این هستم که قول بدهی که تا پایان صحبت به سوالهای زیاد من پاسخ کوتاه دهی و گرگیاس مدعی است “که هیچ انسانی نخواهد توانست مطلبی را با سخنی کوتاهتر که آن گونه من در توانم هست بیان نماید…  این کتاب توسط نشر ابن سينا  در سال 1334 به چاپ رسیده است

دانلود کتاب انسان کامل از دیدگاه افلاطون – ارسطو

تاریخ : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب حاضر نظریات تمام مکاتب مختلف جهان و فلاسفه ای را که در زمینه ارائه مدل انسان کامل سخن گفته اند، بررسی نموده و بالاخره در درس سوم انسان کامل از دیدگاه: افلاطون – ارسطو (یونان باستان) ارائه شده است.

انسان کاملی را که افلاطون مطرح می سازد، از یکسوی با سیستم سیاسی و اجتماعی وی در ارتباط است و از دیگر سوی با نظام فکری و فلسفی وی. از همینجاست که برای دستیابی به جهان بینی افلاطون در مورد زندگی و انسان کامل، باید نگاهی هر چند کوتاه بر طرز فکر سیاسی و فلسفی وی انداخت.

دانلود کتاب آشنایی با افلاطون

تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۴

توضیحات : چهارمین کتاب از مجموعه آشنایی با فیلسوفان به زندگی, افکار, تحولات فکری, اجتماعی و فرهنگی عصر افلاطون اختصاص یافته است .علاه بر آن, گزیده‌ای از آثار و نظرات برخی فلاسفه درباره افلاطون به همراه تقویم عصر افلاطون در کتاب به طبع رسیده است .افلاطون بر این باور است که خداوند منزه از خطاست, افزون بر آن, می‌گوید : فراموش نکن که همراهی مردم, راهی برای کامیابی است ;حال آنکه خلق و خوی استبدادی به جای همراهی, انزوا را در بردارد.