• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

جامعه شناسی و انسان شناسی

دانلود کتاب پیدایش انسان

تاریخ : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

توضیحات :  این کتاب ترجمه دیافیلمی است که پروفسور نستورخ، انسان شناس بزرگ شوروی، برای دانش آموزان تهیه کرده. دیافیلم نوعی از فیلم بدون صداست که دارای زیرنویس است و عکس های آن در روی پرده ثابت می ماند. در کشورهای پیشرفته در تمام مراحل آموزشی، از کودکستان گرفته تا دانشگاه، از دیافیلم وسیعا استفاده می کنند. دیافیلم بیشتر به عنوان “کمک درس” برای بچه ها نمایش داده می شود.

دیافیلم “پیدایش انسان” از تعدادی عکس مستند و تعدادی تصویر خیالی تشکیل شده که ما تمام عکسها و تصویرهای آن را در این کتاب چاپ می کنیم و زیرنویس آن را هم ترجمه می کنیم و در زیر عکسها می آوریم. محتوای کتاب مجموعه ای از مدارک ارزنده علمی است که هم می تواند برای نوجوانان آموزنده باشد و هم می تواند مورد استفاده بزرگسالان واقع شود…

دانلود کتاب مبانی شناخت انسان با تکیه بر روانشناسی زیستی

تاریخ : ۶ دی ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب مبانی شناخت انسان با تکیه بر روانشناسی زیستی – بخش اول نوشته‌ی ام. دبلیو. آیزنک، به عنوان کتاب درسی دوره‌ی کارشناسی برای دانشجویان رشته‌ی روانشناسی تهیه شده است. این کتاب ترجمه فارسی بخش اول کتاب Psychology: An International Perspective است. ام. دبلیو. آیزنک، پروفسور روانشناسی، رئیس بخش روانشناسی دانشگاه هالووی لندن، یکی از نهادهای پیشرو در بریتانیا و یکی از برجسته‌ترین روانشناسان معاصر بریتانیا به شمار می رود. از او تاکنون بیش از ٣٠ کتاب و تعداد فراوانی مقاله به زبان انگلیسی منتشر شده است. تخصص اصلی آیزنک بیش از هر چیز در رویکرد شناختی است و در این زمینه تاکنون تحقیقات فراوانی توسط او صورت گرفته است.

دانلود کتاب معرفت شناسی و فلسفه علم‎

تاریخ : ۴ اسفند ۱۳۹۳

توضیحات : فهم و ارزیابی بینشها، مواضع و روشهای گوناگون سیاسی و اجتماعی موجود بدون شناخت و فهم مبانی معرفت شناختی و فلسفی آنها در یک نگرش سیستمی، و سنجش انتقادی و مقایسه ای آنها، ممکن نیست. کمااینکه تولید نظریه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کارآمد و راهگشا نیز نیازمند روش درست شناسایی و فلسفه ای واقع بینانه می باشد. در راستای پاسخگویی به این ضرورت، مجموعه پژوهشی \”فلسفه تطبیقی\” را، که شامل چهار دفتر در زمینه های معرفت شناسی، هستی شناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی است، در دست نگارش دارم که هم اکنون نخستین دفتر آن بنام \”معرفت شناسی و فلسفه علم\” به نشر اینترنتی می رسد. معرفت شناسی مقدمه ضروری کلیه مباحث علمی و فلسفی است؛ تا هنگامیکه کارکرد ذهن در شناخت محیط پیرامون خود را درست نشناسیم نه می توانیم فلسفه ای واقع بینانه داشته باشیم و نه به سنجش و ارزیابی واقع بینانه نظریه ها توانا گردیم. کتاب \”معرفت شناسی و فلسفه علم\” می کوشد راه پژوهش نظری را در حوزه های گوناگون معارف بشری هموار کند؛ معرفت شناسی از روشها و منابع و مراحل شناخت هستی و روند دریافت حقیقت سخن می گوید و راه تحقیق و تفکر صحیح علمی و فلسفی را می گشاید؛ فلسفه علم نیز ساماندهی شناختها و تکمله ای ضروری بر معرفت شناسی است که از فلسفه وجودی، ماهیت، کلیات، تاریخچه و روش شناسی ویژه علوم و معارف بشری بحث می کند. پیش از نقد و ارزیابی جهان بینی های گوناگون و بینشهای سیاسی و اجتماعی باید دید آگاهیهای انسان در باره جهان پیرامون چگونه بدست آمده و تحول نموده است. معرفت شناسی به سنجش انتقادی دیدگاههای موجود فلسفی و اجتماعی کمک می کند و به فرد منتقد نشان می دهد که هر کدام از این دیدگاهها چگونه و در چه مرحله ای از پروسه شناخت شکل گرفته اند؛ فلسفه علم نیز رابطه متقابل این دیدگاهها با علوم و معارف بشری و روشهای آنها را کشف می کند. در این کتاب همچنین فلسفه معارف بشری، اصول فلسفی شناخت، دیالکتیک و مبانی معرفت شناختی قرآن و نهج البلاغه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.