• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

جنگ جهانی سوم

دانلود کتاب تاریخ کامل جنگ جهانی دوم

تاریخ : ۴ بهمن ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب تاریخ جنگ جهانی دوم برای افرادی که اطلاعات کاملی از جنگ جهانی دوم را ندارند و همچنین وقت و حوصله خواندن کتاب های تاریخی قطور درباره جنگ جهانی دوم رو ندارن بسیار مناسب است. تمام سعی ما بر این بوده که موضوعات رو به صورت کوتاه، مختصر و همین‌طور کامل بنویسیم تا خواندن برای شما عذاب‌آور نباشه. این کتاب به صورت کاملا حرفه‌ای و استاندارد صفحه‌آریی شده و در مقایسه با نمونه های مشابه خود کاملا برتری دارد. جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین و پرتلفات‌ترین جنگها در تاریخ جهان است. آلمان در ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است. منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه ۱۹۳۷ آغاز جنگ میدانند و همچنین حمله ژاپن بهمنچوری را در ۱۹۳۱ را نیز در این میان ذکر کرده‌اند. این جنگ علاوه بر اروپا در بخشهای گسترده‌ای از قاره آسیا و آفریقا تأثیرات مخرب عمده‌ای برجای گذاشت و کشورهای اسلامی از جمله ایران را درگیر خود کرد.

دانلود کتاب تاریخ جنگ پنهانی

تاریخ : ۲۵ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  بعد از اینکه حکومت فرانسه در سال ۱۹۴۰بر اثر حمله شدید آلمان شکست خورد و درخواست متارکه جنگ کرد، ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه که در طول مدت جنگ فرانسه و آلمان، فرمانده یک تیپ بود، با درخواست متارکه جنگ از طرف حکومت فرانسه مخالفت کرد و به لندن رفت و در آنجا اساس (حکومت فرانسه آزاد) را بنیاد نهاد و آن حکومت را دولت انگلستان و آنگاه دول آمریکا و شوروی به رسمیت شناختند. وقتی حکومت (فرانسه آزاد) در لندن به وجود آمد، نیمی از کشور فرانسه تحت اشغال ارتش آلمان بود و بعد ارتش آلمان تمام کشور فرانسه را اشغال کرد. نویسنده کتابی که اینک در دستان خواننده می باشد موسوم به (سرگرد رمی) که سپس به درجه سرهنگی رسید، از اولین روز تشکیل حکومت (فرانسه آزاد) در لندن، با ژنرال شارل دوگل، رئیس آن حکومت همکاری می کرد و از طرف ژنرال دوگل، به سمت رئیس اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد انتخاب شد.

پس از اینکه حکومت آلمان، کشور فرانسه را اشغال کرد، در آن کشور دسته هایی از میهن پرستان فرانسوی علیه حکومت اشغالگر به مبارزه برخاستند و همین که (سرهنگ رمی) به ریاست اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد رسید، در صدد برآمد که مشاغل دسته های میهن پرست فرانسه را برای مبارزه با حکومت اشغالگر، متمرکز نماید.

شعله‌ور شدن جنگ در اروپا منجر به تغییرات سیاسی متعددی در فرانسه شد و نهایتاً مارشال پتن به ریاست جمهوری فرانسه رسید. پس از اشغال فرانسه و امضای قرارداد صلح با آلمان نازی، دولتی وابسته به آلمان در جنوب فرانسه به نام دولت ویشی با ریاست جمهوری پتن ایجاد شد. ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه بود و در جنگ اول جهانی شرکت داشت و در نبرد وردون زخمی شد. در جریان جنگ جهانی دوم فرمانده نیروهای فرانسه آزاد شد. او پس از جنگ به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید.

دانلود کتاب جهان تا سال ۲۰۲۵

تاریخ : ۱۳ آبان ۱۳۹۲

توضیحات : پل کندی مورخ نامدار انگلیسی و استاد دانشگاه ییل آمریکا در این کتاب به بحث‌انگیزترین مسائل مبتلا به جهان کنونی پرداخته و آمادگی کشورها را برای ورود به قرت بیست و یکم بررسی کرده است. کانون توجه این اثر ، نیروهای تغییر دهنده جهان معاصر در فراسوی مرزهای دولت ملی است. وی تأثیر این تحولات را بر بخش‌های مختلف جهان تا سال ۲۰۲۵ تصویر و رهنمودهایی ارائه رده است. خواننده در این اثر با انبوهی از تازه‌ترین یافته‌های علمی و اطلاعات آماری آشنا می‌شود و در جریان بحث‌انگیزترین مسائل و تعارض‌های جهان معاصر قرار می‌گیرد. کتاب چاپ سال ۱۹۹۳ است و تحلیل‌های آن متکی بر اطلاعاتی است که تا سال ۱۹۹۲ جمع‌آوری شده است . این کتاب مشتمل بر ۳ بخش می باشد و هر بخش دارای چند فصل می باشد که به شرح زیر هستند.

بخش اول: روندهای عمومی

فصل اول – پیش درآمد: هماوردجویی های قدیم و جدید

فصل دوم – انفجار جمعیت

فصل سوم – انقلاب در ارتباطات و امور مالی و برآمدن شرکت های چند ملیّتی

فصل چهارم – کشاورزی جهانی و انقلاب تکنولوژی زیستی

فصل پنجم – ربوت سازی، خودکارشدن و انقلاب صنعتی جدید

فصل ششم – خطراتی که محیط زیست طبیعی ما را تهدید می کند

فصل هفتم – آینده دولت ملی

بخش دوم – تأثیرات منطقه ای

فصل هشتم – برنامۀ ژاپنی ها برای دنیا پس از سال ۲۰۰۰

فصل نهم – چین و هند

فصل دهم – برندگان و بازندگان در میان کشورهای در حال توسعه

فصل یازدهم – اتحاد شوروی سابق و امپراتوری درهم شکستۀ آن

فصل دوازدهم – اروپا و آینده

فصل سیزدهم – معضل آمریکا

بخش سوم –  نتیجه

فصل چهاردهم – در تدارک قرن بیست و یکم

دانلود کتاب گندم های جیب استالین‎

تاریخ : ۴ اسفند ۱۳۹۱

توضیحات :  در طول سالیان متمادی و به مدت هفتاد و اندی سال، طبل یهود گوش جهان را کر کرده. یهود امروزه بر طبل کهنه و پوست فرسوده ی اعجوبه ی تاریخی به نام هولوکاست می کوبد. روزی خواهد رسید که پوستینه ی این طبل نحس پاره شده و جهان به پوچ بودنآن به طور تام پی خواهد برد.امروزه دم سوزناکی که در شوم فلوت هولوکاست نواخته میشود جهان رااز بزرگترین جنایات در جهان بی خبر و نا آگاه ساخته است.جنایاتی به معنای واقعی جنایت! فاتحان جنگ چه در زمان جنگ و چه در قبل و چه حتی بعد از آن بهنام انسان دوستی و جنگ برای بشریت (اومانیسم) دست به خون ملت های گوناگونی آلوده اند.از سیاست های کثیف بریتانیا و امریکا حرفی به میان نخواهم آورد که این سیاست ها عملا ملت های زیادی را مستقیما قربانی خویشنمودند.نمونه های بارزی از هولوکاست ها بدست فاتحین جنگ بوقوع پیوست. در سکوت و خفای کامل.بی آنکه کسی درفش انسان دوستی را بر علیه شان بلند کند و به رسوا کردن این پست جماعت انسان نما تن در دهد. قتل عام در تاریکی و خفقان!از شما خواهیم پرسید؟ آیا حاضرید غذایملتی را در جیب خود انبار کنید؟هر انسانی که اندکی شرافت و انسانیترا درک کند حاضر نیست که غذا از دهان ملتی  بقاپد و برای تامین سلاح و جنگ افزارش آنها را به حراج بگذارد. اما آنهایی که خود را حافظ انسانیت میخواندندهر کدام مرتکب این جنایت خودخواهانه شده اند.

دانلود کتاب نبرد برلین

تاریخ : ۵ دی ۱۳۹۱

توضیحات :  کتابی پیرامون آخرین نبرد تاریخی جنگ جهانی دوم به نام “نبرد برلین” به لاتین Battle of Berlin. نبرد برلین از مهمترین نبردهای جنگ جهانی دوم است که با مقاومت سرسختانه آلمانی ها در برابر مهاجمان روس و شکست و تسلیم بی قیط و شرط آلمان نازی به اتمام رسید. در این کتاب لحظه به لحظه این نبر به تصویر کشیده شده است.

دانلود ماهنامه پژوهشی جنگ جهانی دوم

تاریخ : ۲۱ آبان ۱۳۹۰

توضیحات : جنگ جهانی دوم به سلسله حملات و اقدامات نظامی کشورهای مختلف در بین سالهای (۱۹۳۹-۱۹۴۵) در جهان گفته می شود. این جنگ ابتدا در اروپا و شرق آسیا آغاز شد و سپس به شمال آفریقا، آسیا و حتی آمریکا هم کشیده شد. این جنگ نیز به عنوان بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ در تاریخ جهان شناخته می شود. تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب، در تاریخ ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ است. در این تاریخ آلمان با حمله به لهستان آتش جنگ را بر افروخت. همچنین منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه، ۱۹۳۷، آغاز جنگ می‌دانند، و نیز حمله ژاپن به منچوری که در ۱۹۳۱ رخ داده بود، به نوعی یکی از مقدمات جنگ جهانی دوم بود.