• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

حرکات پرورش اندام

دانلود کتاب آمادگی جسمانی با تمرینات قدرتی

تاریخ : ۸ شهریور ۱۳۹۹

توضیحات :  نقش تمرینات با وزنه بر ارگانهای داخلی و اثرات روحی آن روی ورزشکاران و افراد غیر ورزشکار که ورزش را تنها به عنوان حفظ تناسب بدن و سلامتی بدن خویش عاری از قهرمانی به فعالیت می پردازند، بر هیچکس پوشیده نیست. حتی نظرات متخصصین اهل فن بر این است که تنها و بهترین روش جهت افزایش قدرت، سرعت و استقامت می تواند تمرین با وزنه باشد. مباحثی که در سطح دانشگاهی و علمی مطرح است و در آن از حرکات اصلاحی سخن به میان می آید، اهم مسائل در کودکان و نوجوانان و بزرگسالان و حتی افراد بیمار و مسن در رابطه با ضعف عضلات و شل شدن عضلات و از طرفی کشش غیرنرمال عضلات می باشد. لذا خواهید دید که شل شدن بخشی از عضلات سبب کوتاه شدن جهت مخالف عضله گشته و به راحتی غیرنرمال بودن ارگان افراد را می توان تشخیص داد…

آنچه که موجب رسیدن به یک آمادگی جسمانی مطلوب می گردد در رسیدن به اوج توان است.توان یعنی اجرای مهارت به بهترین شکل یا با بیشترین قدرت اما در کمترین زمان ممکن…به عنوان مثال:یک فرد عادی هم میتواند یک وزنه 200کیلو گرمی را به صورت 10وزنه 20 کیلو گرمی در زمان 1دقیقه جابه جا نماید درحالی که یک وزنه بردار المپیکی همین مقدار را در چند ثانیه جابه جه می کند.حتی طی مسافت ماراتن در زمان کمتر نیز مستلزم توان بالاتر است.پس کسب قدرت یا داشتن اندامی درشت نباید هدف نهایی باشد.بلکه باید با استفاده از برنامه های مخصوص کسب قدرت وتبدیل قدرت به توان به اوج اجرا یا هدف و انگیزه مخصوص هر فرد دست یافت.

دانلود کتاب بدنسازی برای همه

تاریخ : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

توضیحات : این کتاب برای استفاده همه ورزشکاران اعم از مبتدی و ماهر طراحی شده تا با توصیف کاملی از تمرینها، احتمال آسیب دیدگی ورزشکار به حداقل برسد. تاثیر هرکدام از تمرینها بر روی گروه های ماهیچه های مختلف بدن نیز نشان داده شده است. توصیه های ارایه شده می تواند در رفع ناراحتی برای افراد مبتدی در انجام تمرینات حرفه ای کمک کند. از این تمرینات کتاب می توان در شکل دادن یا تقویت ماهیچه های بخشهای گوناگون بدن استفاده کرد. برنامه تمرین خود را به گونه ای تنظیم کنید که ۲ تا ۴ تمرین مربوط به هر دسته از ماهیچه ها را در یک برنامه تمرینی خود انجام دهید. تعداد هریک از حرکات تمرین باید بین ۴ تا ۸ حرکت بوده و تعداد تکرار هر حرکت نیز بین ۶ تا ۱۵ بار باشد (برای خانمها، تعداد تکرار بیشتر توصیه می شود).

برخی از تمرینها، به ویژه تمرینات مربوط به عضلات شکم می تواند چندین بار تکرار شود. پس از گرم کردن بدن (با نرمش، دویدن آرام، انجام تمرینات بسیار سبک و غیره) تمرینها باید با ۶۰ تا ۸۰ درصد حداکثر وزنی که می توانید یکبار بزنید، انجام شود. به خاطر داشته باشید که تمرینهای مربوط به گروه های ماهیچه های بزرگ (کمر، سینه، پاها) نباید بیش از دو بار در هفته انجام شوند، در عین حال، تمرینهای مربوط به گروه های ماهیچه های کوچک (بازوها، شانه ها، ساق پاها، شکم) می تواند سه بار در هفته، یا استثناءاً، بیشتر انجام شود. اگر هرگونه ناراحتی (از قبیل تیر کشیدن یا هر نوع درد دیگری) احساس کردید، کلاً تمرین را متوقف کرده و به سراغ تمرین دیگری بروید، یا دست کم شدت آن را کاهش دهید.