• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

رمان جنگ جهانی دوم

دانلود کتاب سالهای پر شکنجه من

تاریخ : ۸ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات :  کتاب، سرگذشت تکان دهنده دختر جوانی از کشور لهستان است که در جنگ جهانی دوم، به اسارت نازی‌های آلمان درآمده و به اردوگاه‌های کار اجباری روانه شد. در این اردوگاه‌ها سایه مخوف مرگ همیشه در کمین او بود. این دخترک که “گردا” نام داشت در کارگاه ریسندگی مشغول به‌کار شد و در آن جا علاوه بر فشار و سختی‌های کار هر لحظه با بیماری سل، فاجعه و مرگ روبرو بود. به هر صورت “گرادا” از آن اردوگاه به‌بیرون می‌رود و به اتفاق ۴۰۰۰ دختر اسیر، مسیر هزار کیلومتری را در آلمان‌شرقی ـ در میان برف و سرما ـ طی می‌کند. او از جمله دویست نفری است که در این مهلکه جان سالم به‌در می‌برد.

دانلود کتاب تاریخ جنگ پنهانی

تاریخ : ۲۵ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  بعد از اینکه حکومت فرانسه در سال ۱۹۴۰بر اثر حمله شدید آلمان شکست خورد و درخواست متارکه جنگ کرد، ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه که در طول مدت جنگ فرانسه و آلمان، فرمانده یک تیپ بود، با درخواست متارکه جنگ از طرف حکومت فرانسه مخالفت کرد و به لندن رفت و در آنجا اساس (حکومت فرانسه آزاد) را بنیاد نهاد و آن حکومت را دولت انگلستان و آنگاه دول آمریکا و شوروی به رسمیت شناختند. وقتی حکومت (فرانسه آزاد) در لندن به وجود آمد، نیمی از کشور فرانسه تحت اشغال ارتش آلمان بود و بعد ارتش آلمان تمام کشور فرانسه را اشغال کرد. نویسنده کتابی که اینک در دستان خواننده می باشد موسوم به (سرگرد رمی) که سپس به درجه سرهنگی رسید، از اولین روز تشکیل حکومت (فرانسه آزاد) در لندن، با ژنرال شارل دوگل، رئیس آن حکومت همکاری می کرد و از طرف ژنرال دوگل، به سمت رئیس اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد انتخاب شد.

پس از اینکه حکومت آلمان، کشور فرانسه را اشغال کرد، در آن کشور دسته هایی از میهن پرستان فرانسوی علیه حکومت اشغالگر به مبارزه برخاستند و همین که (سرهنگ رمی) به ریاست اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد رسید، در صدد برآمد که مشاغل دسته های میهن پرست فرانسه را برای مبارزه با حکومت اشغالگر، متمرکز نماید.

شعله‌ور شدن جنگ در اروپا منجر به تغییرات سیاسی متعددی در فرانسه شد و نهایتاً مارشال پتن به ریاست جمهوری فرانسه رسید. پس از اشغال فرانسه و امضای قرارداد صلح با آلمان نازی، دولتی وابسته به آلمان در جنوب فرانسه به نام دولت ویشی با ریاست جمهوری پتن ایجاد شد. ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه بود و در جنگ اول جهانی شرکت داشت و در نبرد وردون زخمی شد. در جریان جنگ جهانی دوم فرمانده نیروهای فرانسه آزاد شد. او پس از جنگ به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید.

دانلود کتاب توطئه در تهران برای قتل رهبران سه دولت بزرگ

تاریخ : ۱۶ آبان ۱۴۰۰

توضیحات : در جریان جنگ دوم جهانی و اشغال ایران، یکی از مهمترین وقایعی که رخ داد، کنفرانس تهران بود. این کنفرانس هم از حیث منظوری که تشکیل آن را ایجاب نمود و هم از جهت معروفیت شخصیت هایی که در آن شرکت کرده بودند و هم از نظر موفقیت هایی که در پیشرفت منظور نصیب پیشوایان دول سه گانه گردید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به گفته مکی برای کشور ایران نیز «به خاطر اعلامیه مخصوصی که درباره ایران و آینده آن صادر گردید، یک موفقیت سیاسی محسوب می شود.

در فاصله روز های ششم تا نهم آذر ۱۳۲۲ و در بحبوحه جنگ دوم جهانی، تهران میزبان رهبران سه کشور متفقین یعنی فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا، وینستون چرچیل نخست‌وزیر انگلیس و ژوزف استالین رئیس جمهور شوروی بود. این سه کشور در سال های جنگ دوم جهانی سه کنفرانس مهم در تهران، یالتا و پوتسدام تشکیل دادند و در آنها ضمن طرح نقشه‌های جنگی و استراتژی نظامی خود درباره شرایط بین‌المللی و اوضاع جهان بعد از پایان جنگ و همچنین تقسیم ممالک جهان به مناطق نفوذ، به توافق هایی رسیدند و این بهترین فرصت بود برای جاسوسان آلمانی تا رهبران سه کشور متخاصم را ترور کنند..

دانلود کتاب استالین

تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات :  یوسف ویسارنوویچ استالین (که نام اصلی‌اش جوگاشویلی بود) روز ۲۱ دسامبر ۱۸۷۹ در شهر گوری در گرجستان شوروی از مادری دهقان‌زاده به‌نام کاترین گئورگیونا زاده شد. پدرش ویساریون ایوانوویچ، کارگر کارخانه کفاشی بود. زندگی استالین پس از ورود به مدرسه دینی در تفلیس و گذراندن دوره ابتدایی و پا نهادن به دبیرستان علوم دینی در سال ۱۸۹۴، با رویدادها و دگرگونی‌های تاریخ‌ساز خلق امیراتوری روسیه جوش خورد. در این کتاب به‌صورت مختصر با جامعه شوروی پس از مرگ لنین تا ۱۹۵۳ آشنا خواهیم شد و درضمن آن به جنبه‌های گوناگون شخصیت استالین و راستی‌ها و ناراستی‌های کردارش در یکی از پراهمیت‌ترین دوران‌های تاریخ شوروی که سال‌های جنگ جهانی دوم را دربر می‌گیرد نیز خواهیم پرداخت.

دانلود کتاب امپراتوری خورشید

تاریخ : ۱۴ آبان ۱۳۹۲

توضیحات : کتاب شرح چند سال از زندگی بالارد در زمان کودکی و نوجوانی است که در زمان جنگ جهانی دوم در اردوگاه های ژاپنی ها در چین گذشته است . جیم فرزند یکی از خانوده های ثروتمند انگلیسی بوده که در چین در ناز و نعمت زندگی می کرده است …. در زمان جنگ جهانی دوم در مراحل به اوج رسیدن جنگ روزی جیم به همراه پدر و مادرش در شهر است که ناگهان به آنها حمله شده و از هم دور می افتند به این ترتیب او در ۱۱ سالگی به تنهایی در دوران سخت جنگ در اردوگاه های جنگی زندگی می کند …..