• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

روشهای پیشگیری از بارداری

دانلود کتاب بچه چطور به دنیا میاد

تاریخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

توضیحات : تردیدی نیست که کودکان، یا بهتر بگویم پدران و مادران آینده باید به معمای هستی یافتن خویش آشنا شوند. امروز دیگر مثل گذشته نمی‌توان بچه‌ها را با پاسخهایی بی‌اساس چون: «تو از وسط یه غنچه درآمدی» یا «ترا در باغ پیدا کردیم» یا «خدا ترا به ما داد» مجاب کرد چون اولا بچه‌های امروزی را که در دنیایی برهنه و بی‌عفت رشد می‌کنند، در محیط اجتماعی و خانوادگی آزاد از قید و بندهای اخلاقی و رعایت پنهانکاریهای مرسوم گذشته و طبعا از هوشیاری و کنجکاوی بیشتری برخوردارند و این هوشیاری و چشم و گوش بازی چراغی – یا سلاحی – است در دست انگیزه همیشگی غریزه تا به «آموختن‌های» پراکنده و نادرست خود ادامه دهند نمی‌توان از میدان بدر کرد. ثانیا آیا بسیاری از بدآموزی‌های اخلاقی و حتی فکری، اعتقاد به موهومات و وجود «وجودی» نیرومند و غیرواقعی نتیجه پاسخ‌های غیر معقول به پرسش‌های حیرت آمیز کودکان نیست؟

اما قضیه از آن طرف نیز اسباب دردسر است، با صراحت و آزادی نویسنده کتاب مورد بحث – با وجود آوردن نمونه‌های ساده و آموزنده – همه چیز را هرچقدر طبیعی، نشان دادن، آموزش کامیاب بی‌زیان و خطری را به دنبال نخواهد داشت. چرا که کتاب مورد بحث: «بچه چطور بدنیا میاد» یک ترجمه است، یعنی اینکه آن هدف ایده آل، که آموختن مسائل جنسی و اسرار زاد و ولد باشد، مدتهاست که در «آن حدود» به مرحله عمل در آمده و «حیرت و سردرگمی بچه‌ها از ندانستن چگونگی تولدشان» دیگر باعث و بانی عقده‌ها و خیال پرستی‌ها نیست » اما این موفقیت، تاجی بسر جامعه آنها نزده، و جوانانی که در بهترین شرایط تربیتی و کنترل‌های روانی، پرورش یافته و بر تمام اسرار خلقت خویش از کودکی آگاه شده‌‌اند چیزی بیشتر از آنهایی که در غفلت بزرگ شده‌‌اند ندارند، گذشته از این بی‌اعتنایی و ساده پنداشتن مسائل جنسی ۔ در غیاب کنترلهای اخلاقی و اعتقادات پاک خانوادگی، باعث این شده که از اعمال جنسی برداشتنی حیوانی داشته باشند.

دانلود کتاب دانستنی های بارداری و تولد

تاریخ : ۱ مرداد ۱۳۹۸

توضیحات :  با توجه به پر اهمیت شدن پیشگیری از بارداری فوریتی در دنیا و انجام بسیاری از مطالعات و پژوهشها پیرامون مکانیسم نحوه، منافع،مضرات، کفایت و حتی آگاهی سنجی خانواده ها از پیشگیری از باداری فوریتی میزان آگاهی گروهی از زنان متأهل در این زمینه ارزیابی شده است. در این مطالعه مقطعی ۲۰۰ خانم متأهل در سنین باروری (۱۵-۵۵ سال) مراجعه کننده به درمانگاههای زنان بیمارستانهای حضرت رسول اکرم (ص) اکبرآبادی، و فیروزگر در پائیز ۱۳۸۳ از نظر میزان آگاهی از روشهای پیشگیری از بارداری فوریتی مورد بررسی قرار گرفته اند.

میانگین سنی خانمهای مورد بررسی ۸۷/۲۵ سال بود. از ۲۰۰ خانم مورد مطالعه، تنها ۸۰ نفر ذکر کرده اند که روشی به نام پیشگیری از بارداری فوریتی را شنیده اند. و تنها ۳۲ نفر اطلاع صحیح از نحوه مصرف ocp در پیشگیری از بارداری فوریتی را داشته اند و تنها ۱۴ نفر نحوه استفاده صحیح از iud را بعد از مقاربت می دانستند. بنابراین توصیه می شود تا با آموزش و برگزاری جلسات آموزشی جمعیت در معرض خطر و به خصوص آموزش دختران در دبیرستانهای سعی در افزایش سطح آگاهی جمعیت در معرض خطر کرد تا از بروز عوارض بعدی سقطهای عمدی جلوگیری به عمل آید.

عناوین اصلی کتاب شامل: دانستنیهای بارداری؛ جلوگیری از ناباروری؛ بهار فصل خوبی برای بچه دار شدن نیست؛ نکاتی برای بارداری سالم؛ میزان آمادگی خود را برای بچه دار شدن، ارزیابی کنید؛ آیا برای بچه دار شدن آماده هستید؟؛ بارداری بعد از ۳۵ سالگی؛ متوقف کردن روشهای جلوگیری از بارداری؛ برنامه ریزی برای بارداری

دانلود کتاب بارداری و تغییر وضعیت جنین

تاریخ : ۵ تیر ۱۳۹۸

توضیحات :  لگد‌های جنین: حس لذت بخشی که این روز‌ها تجربه می‌کنید لگد‌های کودکتان است، اما ممکن است جنین شما در بیست و‌ سه هفتگی خیلی لگد بزند. نگران نباشید این لگدها به آن معنا نیست که کودک شما ژیمناستیک کار است! بلکه به این دلیل است که او در حال امتحان کردن عضلات دست و پای خود است. این هفته زمانی است که جنین شما باید کنترلی بر دست و پای خود داشته باشد. مخصوصاً اگر برای بار اول است که باردار می‌شوید، ممکن است برای شما دردها سنگین و شدیدتر به نظر برسد اما نگران نباشید هیچ‌ آسیبی به شما نخواهد رسید. اگر می‌خواهید کودکتان کمی آرام‌تر بشود از خوردن غذاهایی که باعث تحریک او می‌شوند پرهیز کنید. در طول روز می‌توانید برایش داستان کوتاه بگویید و یا آوازی بخوانید و موسیقی آرامی برایش بگذارید و شکمتان را به آرامی بمالید تا او آرام شود.

دانلود کتاب روشهای تنظیم خانواده و جلوگیری از بارداری

تاریخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

توضیحات : از دیدگاه تنظیم خانواده، حاملگی های برنامه ریزی نشده و نهایت ا سقط ها بر قانونی است و به عبارت دیگر، هدف از برنامه تنظیم خانواده، تواناسازی زوج ها و افراد به تصمیم گیری آزادانه و مسئولانه در مورد تعداد و فاصله گذاری بین فرزندانشان و برخورداری از اطلاعات و وسایل لازم برای وصول به این هدف و اطمینان از انتخابی آگاهانه و در اختیارگذاردن مجموعه کاملی از روش های مؤثّر و مطمئن، برای جلوگیری از بارداری است. بنابراین، موفقیت درازمدت برنامه تنظیم خانواده، مستلزم رعایت اصل انتخاب آگاهانه و آزادانه است و داشتن آگاهی و دسترسی به بهترین روش های مطمئن، مؤثر، کم هزینه و مقبول پیش گیری از بارداری که بر خلاف قانون نباشد، از حقوق مردان و زنان محسوب می گردد. زوجینی که درحال حاضر و یا برای همیشه نمی خواهند باردار شوند، معمولا در صورت داشتن آگاهی واطلاعات کافی در زمینه دسترسی به خدمت از وسایل پیش گیری از بارداری استفاده می کنند. بنابراین تنظیم خانواده می تواند با هدف به تأخیرانداختن موقت بارداری و یا توقف همیشگی فرزندآوری، مورد استفاده قرار گیرد. در این کتاب سعی شده است روشهای کنترل بارداری به شیوه ای مناسب و آموزنده شرح داده شود.