• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

رویدادهای زندگی کوروش

دانلود کتاب کتیبه‌های کوروش

تاریخ : ۷ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات :  کتیبه‌های کوروش کامل‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که تاکنون در باب کوروش بزرگ نوشته شده است. این کتاب از یک‌سوی دربردارنده متن تمام کتیبه‌ها و سنگ‌نبشته‌های بازمانده از کوروش است. و از سوی دیگر شرح پادشاهی کوروش و همچنین تحقیقی در منش و کردار و اندیشه کوروش هخامنشی می‌باشد.

کتیبه‌‌هایی که متن آن‌ها در این کتاب آمده است از قرار زیر هستند:

ترجمه کامل متن منشور حقوق‌بشر کوروش

ترجمه کامل متن لوح رویدادنامه‌ی نبونائید و کوروش

ترجمه کامل متن کتیبه‌های پراکنده‌ی پاسارگاد

تفسیر و تشریح سنگ‌نگاره مرد بالدار

اما جدای از این کتیبه‌ها، کتاب به تشریح کامل و جامع زندگی کوروش از دوران طفولیت تا زمان مرگ او -بر پایه قدیمی‌ترین اسناد تاریخی و باستان‌شناختی- پرداخته است. همچنین چند موضوع بسیار جذاب نظیر «بررسی دین و مذهب کوروش» و «نوع نگرش ادیان گوناگون و اقوام غیرایرانی به کوروش بزرگ» نیز در کتاب کتیبه های کوروش آمده است. این مباحث برای نخستین‌بار است که با این دقت بررسی شده و رمزگشایی می‌شوند.

(بیشتر…)

دانلود کتاب به یاد پادشاه سرزمین ها، کوروش بزرگ

تاریخ : ۷ مرداد ۱۳۹۶

توضیحات : در این کتاب سعی کردم با مطالعه منابع اصلی به مانند کتاب های هرودوت، گزنفون، باقی مانده نوشته های کتزیاس، بررسی ترجمه لوحه ها، بررسی کتاب های پژوهشی و مهم به مانند پیرنیا و شهبازی و خواندن چند کتاب، مقاله و نقد دیگر به یک دیدگاه روشن در مورد کوروش بزرگ برسم و هم زمان با پژوهش خود تصمیم گرفتم کتابی نیز تهیه کنم و به صورت رایگان در اختیار تاریخ دوست ها قرار دهم تا بلکه شاید مطالعه هایم برای آنها مفید بوده باشد و بتوانند به پاسخ پرسش های خود برسند. در این کتاب به جز قسمت های در مورد نویسنده، مقدمه و نتیجه گیری که دیدگاه های شخصی نویسنده بوده در دیگر قسمت ها، تمام سعی خود را کردم تا در مورد هر کدام از رویدادهای زندگی کوروش به طور مجزا به تاریخ نگاری های مختلف پرداخته شود تا خواننده خود بتواند به بهترین شکل ممکن پاسخ های خود را دریافت کند