• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

طالبان در افغانستان

دانلود کتاب مذهب طالبان

تاریخ : ۱۳ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :   کتاب «مذهب طالبان» نوشته «خواجه بشیراحمد انصاری» در ادامه آثار این نویسنده توانا، به بررسی اندیشه‌ها، سیاست‌ها و خواستگاه طالبان پرداخته است. آنطور که نویسنده این کتاب می‌گوید، بهانه نوشتن کتاب در واقع سخنرانی وی در محفلی در باب طالبان و سپس اصرار مستمعین بر انتشار آن بوده است. انصاری، نویسنده و پژوهشگر ساکن ایالات متحده آمریکا، این کتاب را در مورد ریشه‌یابی مذهبی و فکری طالبان در تاریخ مسلمانان و مقایسه این گروه با جریان خوارج نوشته است. این کتاب با یک مقدمه، ۱۰ عنوان و کتابنامه به صورت منسجم به مذهب اعتقادی طالبان، رابطه آن با مذهب حنفی، مدرسه «دیوبندی» و شباهت‌های اعتقادی آن با خوارج می پردازد. انتشار کتاب مذهب طالبان در ادامه کتب «افغانستان در آتش نفت»، «ما کیستیم و اینجا کجاست؟»، «زن در میزان فقه سیاسی اسلام»، «مشروعیت سیاسی» و… صورت گرفت.

دانلود کتاب ‎‎صد روز نزد طالبان

تاریخ : ۲۷ تیر ۱۴۰۰

توضیحات :  ریک دان، پیشکسوت ارتش آمریکا؛ عامل ضدجاسوسی و طرفدار وتانگ از بروکلین است که کوه و کوهستان را دوست دارد و همواره برای صلح در جهان دعا می کند.

بخشی از کتاب:

افغانستان؛ این مکان قرار بود ویرانه و مخروبه باشد. ما در این سرزمین باستانی و ناهموار نفوذ کرده و تحولات نظامی را به اندازه شهر رقم زده ایم. کوههای پربرف و محکم، اطرافمان را احاطه کرده است. طبیعت در اینجا یک نیروی عظیم است. ساکت و بی صدا از حکمتها و جاده های قدیمی و باستانی حراست می کند.طوفانهای قدرتمند شن و ماسه در دشتهای وسیع و غبارآلود خیلی تند در حرکت است و به طور ناگهانی و خشمگین همه چیز را سرراهش می ریزد. موسیقی تندباد در اطرافم ناگهان می پیچد در حالیکه از طریق هر شکاف ریز و کوچک در زیرساختهایی که می تواند پیدا کند، راه می یابد.

این سرزمین یک مکانی بسیار قدرتمند است…

دانلود کتاب نبرد انسان

تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۰

توضیحات : داستان کوتاه با موضوع زندگی یک زوج تغیر خواه و انقلابی در افغانستان که سعی در ایجاد وحدمت ملی و همگرایی می نماید. و زندگی او با تفکرات انسانی اش به سوی یک حرکت جهانی می رود که محبوبیت جهانی حاصل می کند. او توسط یک انسان متعصب به قتل می رسد. در داستان نقد های اشراقی در مورد جهان امروز روی مسایل سیاسی؛ اجتماعی و فرهنگی شده که علوم هم خارج از آن نیست. در میان داستان خواننده به صحنه های نادر بر می خورد که برای یک مبارز زن و مرد عادی پنداشته می شود.

دانلود کتاب به سوی انقلاب در افغانستان

تاریخ : ۱۶ آذر ۱۳۹۰

توضیحات : برسی نظری و عملی یک انقلاب در افغانستان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که منتج به انقلاب سیاسی خواهد شد. و پاسخ به سوال چه باید کرد در افغانستان.