• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

فرهنگ نام فارسی

دانلود کتاب فرهنگ نامها و نشانهای مردم ایران

تاریخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

توضیحات :  مجموعه ای را که هم اکنون شما خواننده عزیز پیش روی دارید، حاصل تلاش مداوم و پیگیر مدت سه سال مطالعه و بررسی است و این تعداد (حدود دوازده هزار نام و نشان) اسامی و نام نشانی که ملاحظه میکنید، از میان نیم ملیون نام و نام خانوادگی مردم ایران و همچنین اسامی اماکن شهری و روستائی انتخاب شده، که با مرور منابع و اسناد مختلف از بین آنها دست چین شده است.

و اما انگیزه من در تهیه این مجموعه این بود که حدود چهار سال قبل از این هنگامیکه برای انتخاب نام فرزندم در بدر بدنبال نامنامه ای میگشتم تا شاید بتوانم از بین چند و چندین هزار نامهای مرسوم و متداول زمان برای فرزندم نامی را انتخاب بکنم، متاسفانه چنین مجموعه ای را که در دسترس عموم مردم باشد، ندیدم و اگر هم وجود دارد در این قبیل کتابها و فرهنگنامه ها و نام نامه ها نامهایی گرد آمده است که اغلب دور از ذهن مردم است و این خود احتیاج به زمان دارد تا اینگونه نامها، در بین مردم مرسوم و متداول شود. گذشته از اینها تعداد نامها نیکه در یک نامنامه گرد آمده بسیار محدود و مختصر است و خواننده بعلت محدود بودن و یا مشابه بودن نامها فرصت انتخاب را نخواهد داشت…

دانلود کتاب فرهنگ نام های شاهنامه

تاریخ : ۹ تیر ۱۴۰۲

توضیحات :  برای من شاهنامه به رودی عظیم مانند است که در عین زیبایی و قدرت، آراسته و کامل است و در مسیر طولانی خود تا دریا در هر جایی و در هر چشمی و برای هر گوشی جلوه و جمال و زمزمه ای خاص دارد و برای اندیشمندان، ساختار پیروزی و شکست، امید و نومیدی، زادنها و مردنها، در آن بسیار پرمعنا و تفکرانگیز است، این کتاب شناسنامۀ زندگی پرتلاطم و سرشار از گیر و دار ملت سلحشور ایران است که هرگز نام را به ننگ نفروخته است و پیوسته جان را به پای نام نیک خویش باخته است و فردوسی، استاد بزرگ ادب پارسی و پیر پارسای این سرزمین ایزدی، با بیان جادویی و افسون ساز خود، این روحیات و توانمندی های ملی مردم ما را چنان زنده و پویا و گویا به تماشا گذاشته است که انسان خود را شاهد زندۀ همۀ وقایع می یابد و …

در این فرهنگ تمامی واژه‌ها و نام های شاهنامه بر پایه سرشت و نهاد زبان فارسی به ترتیب الفبا گردآمده است. برای هر اسم معنی و کارکرد آن در شاهنامه به همراه ابیات مرتبط آن تشریح گردیده است.

پولاد = از سرداران ایران در روزگار کیقباد

پیروز = از فرزندان کاوه ی آهنگر

تاجبخش = رستم

تاجور = ایرج

تهمورس = پسر هوشنگ ، سومین پادشاه نخستین سلسله ی جهان

تهمینه = دختر شاه سمنگان و مادر سهراب پسر رستم

جاماسپ = وزیر و حکیم و رایزن گشتاسپ و داماد زرتشت

جانفروز = از سرداران بهرام چوبینه در جنگ او با خسرو پرویز

جریره = همسر سیاوش و مادر فرود

و…

دانلود کتاب بانک جامع اسامی دختران و پسران ایرانی

تاریخ : ۵ مرداد ۱۳۹۵

توضیحات :  در این کتاب بیش از ۵۰۰ نام پرطرفدار ایرانی برای دختران و پسران به ترتیب حروف الفبا و با استناد به دیتابیس ثبت احوال ایران به همراه معنی، ریشه و تاریخچه آنها گردآوری شده و میتوان از آن به عنوان یک مرجع کامل انتخاب نام استفاده کرد.

دانلود کتاب فرهنگ نامهای آذربایجانی‎

تاریخ : ۱ اسفند ۱۳۹۱

توضیحات :  داشتن نام خوب یکی از آرزوهای هرکسی است بویژه آنکه پدران و مادران دوست دارند تا نامی زیبا برای فرزند خود بگذارند. در کتاب حاضر نامهای آذربایجانی همراه با معنای فارسی هر نام آورده شده است. این کتاب توسط آقای عبدالاحد بهراد در سال ۱۳۷۰ تالیف و چاپ شد.