• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

قبر کورش کبیر

دانلود کتاب کتیبه‌های کوروش

تاریخ : ۷ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات :  کتیبه‌های کوروش کامل‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که تاکنون در باب کوروش بزرگ نوشته شده است. این کتاب از یک‌سوی دربردارنده متن تمام کتیبه‌ها و سنگ‌نبشته‌های بازمانده از کوروش است. و از سوی دیگر شرح پادشاهی کوروش و همچنین تحقیقی در منش و کردار و اندیشه کوروش هخامنشی می‌باشد.

کتیبه‌‌هایی که متن آن‌ها در این کتاب آمده است از قرار زیر هستند:

ترجمه کامل متن منشور حقوق‌بشر کوروش

ترجمه کامل متن لوح رویدادنامه‌ی نبونائید و کوروش

ترجمه کامل متن کتیبه‌های پراکنده‌ی پاسارگاد

تفسیر و تشریح سنگ‌نگاره مرد بالدار

اما جدای از این کتیبه‌ها، کتاب به تشریح کامل و جامع زندگی کوروش از دوران طفولیت تا زمان مرگ او -بر پایه قدیمی‌ترین اسناد تاریخی و باستان‌شناختی- پرداخته است. همچنین چند موضوع بسیار جذاب نظیر «بررسی دین و مذهب کوروش» و «نوع نگرش ادیان گوناگون و اقوام غیرایرانی به کوروش بزرگ» نیز در کتاب کتیبه های کوروش آمده است. این مباحث برای نخستین‌بار است که با این دقت بررسی شده و رمزگشایی می‌شوند.

(بیشتر…)

دانلود کتاب آرامگاه کوروش بزرگ

تاریخ : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

توضیحات : آرامگاه کوروش بزرگ که مقبره کوروش دوم هخامنشی ملقب به کوروش بزرگ یا کوروش کبیر است، بنایی بی‌پیرایه ولی با معماری منحصربه‌فرد، در فاصله حدود یک کیلومتری جنوب غربی کاخ‌های پاسارگاد است. این بنا از همه سوی دشت مرغاب پیداست، به‌ویژه اگر از سمت جنوب غربی از راه باستانی گذر کنیم و از تنگه بلاغی وارد دشت شویم، نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند آرامگاه کوروش است. این اثر در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد تحت شماره ۱۱۰۶ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.