• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

قطار ترن ست پردیس

دانلود کتاب اطلاعات عمومی راه‌آهن

تاریخ : ۲۴ مهر ۱۴۰۱

توضیحات :    ساخت راه آهن در ايران، همواره يكي از آرزوهاي بزرگ و ملي محسوب مي گرديد و با توجه به اينكه در حدود نيم قرن كوشش هايي از طرف اولياي امور در انجام اين امر خطير به عمل مي آمد، تحقق اين آرزوي ملي تا سال 1306 به طول انجاميد. در 23 مهرماه 1306 اولين كلنگ ساختمان راه آهن سراسري در تهران، محل فعلي ايستگاه تهران بر زمين زده شد و از همان زمان ساخت و ساز راه آهن از سه نقطة جنوب – مركز – شمال آغاز گرديد و براي اجراي اين امر با سرمايه داخلي و بدون استمداد از بيگانگان، و از طرفي تحمل هزينه آن براي ملت ايران طاقت فرسا نباشد، قبل از شروع، بنا به فرمان دولت وقت، قانون انحصار قند و شكر و چاي، وضع و در نهم خرداد 1304 به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

دانلود کتاب راه آهن در ایران

تاریخ : ۱۹ آبان ۱۴۰۰

توضیحات : در سالروز آغاز احداث راه‌آهن سراسری (۲۳ مهر)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابچه «راه‌آهن در ایران» که بنگاه راه‌آهن دولتی ایران چاپ کرده و در آرشیو ملی ایران نگهداری می‌شود را منتشر کرده است. قانون اجازه ساخت خطوط آهن اصلی، قانون استخدام خارجی‌ها و اختصاص اعتبار برای ساخت راه‌آهن و…از جمله اسنادی است که آرشیو ملی ایران منتشر کرده است.

ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۰۶ بر حسب دعوتی که از طرف وزارت فواید عامه به عمل آمده بود، در بیرون دروازه گمرک با حضور وزراء، رجال، نمایندگان مجلس، سفرا، امرای ارتش، مدیران جراید و… در محوطه حسین‌آباد تهران، رضاشاه پهلوی کلنگ نقره‌ای را بر زمین زد و ساخت ایستگاه مرکزی راه‌آهن آغاز شد. زیرساخت‌های شبکه راه‌آهن از ۲۳ مهر آغاز شد و تکمیل آن ۱۱ سال به طول انجامید. منابع مالی ساخت راه‌آهن بر اساس مصوبه مجلس و از مالیات بر قند و چای تامین شد. پیش از شروع ساخت راه‌آهن، دولت وقت قانون انحصار قند و شکر و چای را وضع و در نهم خرداد ۱۳۰۴ به تصویب مجلس شورای ملی رساند. به موجب این قانون مقرر شد از هر ۳ کیلو قند و شکر، ۲ ریال و از هر ۳ کیلو چای، ۶ ریال مالیات اخذ و درآمد حاصله از آن صرف هزینه ساختمان راه‌آهن سراسری شود.

راه‌آهن سراسری در ۲۷ مرداد ۱۳۱۷ به پایان رسید و دو خط شمال و جنوب در ایستگاه سمیه به یکدیگر متصل و در چهارم شهریور ۱۳۱۷ این خط با تشریفات خاصی رسماً افتتاح و بهره‌برداری آن شروع شد و این‌چنین بود که آرزوی دیرین ایرانیان برآورده شد.

دانلود کتاب آشنایی با قطارهای مسافربری ایران – ویرایش دوم

تاریخ : ۲۱ مهر ۱۳۹۳

توضیحات : شاید شما هم برای مسافرت از بین وسایل نقلیه قطار را انتخاب کرده باشید و هنگام خرید بلیط از بین قطارهای مختلف با توجه به امکانات و هزینه بلیط دچار تردید شده باشید. متاسفانه در سالهای اخیر با وجود افزایش چشمگیر قیمت بلیط و تنوع قطارها، اطلاع رسانی مناسبی در مورد کیفیت و امکانات قطارهای فعال وجود ندارد. این کتابچه یک راهنمای کامل به همراه تصاویر داخل و خارج کلیه قطارها را در اختیار خواننده قرار میدهد. لیست قطارهای بررسی شده به شرح زیر است :

قطار درجه یک لوکس آلمان غربی ( سیمرغ )

قطار درجه یک لوکس آلمان شرقی (طوس یا خیام )

قطار درجه یک لوکس اتریشی ( سبز )

قطار درجه یک لوکس رومانیایی ( پلور سبز )

قطار درجه ۱ لوکس فرانسوی ( دلیجان )

قطار درجه ۱ لوکس آلمان شرقی ( خلیج فارس )

قطار درجه ۱ لوکس پارسی ( شش تخته پارسی )

قطار درجه ۱ لوکس اسپانیایی ( سهند )

قطار درجه ۱ لوکس اسپانیایی

قطار درجه ۱ لوکس اسپانیایی

قطار درجه ۱ لوکس چینی ( غزال )

قطار درجه ۱ لوکس آلمان شرقی

قطار درجه ۲ آلمان غربی تبدیلی ( معمولی خواب )

قطار درجه ۱ لوکس اتوبوسی دو طبقه

قطار درجه ۱ تهویه دار لوکس مارال

قطار درجه ۱ لوکس اتوبوسی بنیاد (سفیر)

قطار درجه ۲ معمولی اتوبوسی ( دو اتوبوسی )

قطارهای خودکشش

ریل باس ( ارم )

ترن ست ( پردیس )

قطار حمل خودرو

قطار عادی ( معمولی صندلی )

قطار پست و توشه