• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

لطیفه های ملانصرالدین

دانلود کتاب سرداران طنز ایران

تاریخ : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

توضیحات :  در این کتاب در مجموعه ای مختصر به معرفی سرداران طنز ایران پرداخته شده و شش چهره معروف و نامدار ادبی معرفی شده است: سوزنی سمرقندی، ملانصرالدین، عبید زاکانی، سید اشرف الدین حسینی، ایرج میرزا و استاد علی اکبر دهخدا که از نظر مولف سرداران طنز ایران هستند و بیشترین نقش را در زمینه طنز وو انتقاد و فکاهت و هجو و هزل در زبان و ادبیات فارسی داشته اند.

دانلود کتاب دنیا میخندد – لطیفه های ملل

تاریخ : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

توضیحات :  لطیفه های این کتاب را از دو زبان عربی و فرانسه ترجمه کرده ام و در این صورت نباید تصور کرد که چون نام کتاب لطیفه های ملل است، به همه زبانهای دنیا مثل چینی و هندی و… تسلط دارم. بلکه لطیفه ها از زبانهای مختلف به مطبوعاتی که به این دو زبان منتشر شده، راه یافته و من از آنها بهره برداری کرده ام.

خواستم جوکها و کاریکاتورهای هر ملت را جداگانه با نام همان ملت بیاورم و این کار لطفی داشت. ولی ضمن کار متوجه شدم که بسیاری از آنها از کشوری به کشوری و از زبانی به زبانی دست به دست گشته اند و لطیفه های جهانگیر، کم کم تابعیت و ملیت خود را از دست داده اند و از این جهت جنبه بین المللی یافته اند…

دانلود کتاب ملا و خرش

تاریخ : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲

توضیحات :  روزي ملا با پسرش به دهي ميرفتند. ملا پسر را سوار خر كرده خودش پياده راه ميرفت. چند نفر در راه گفتند: ببينيد اين پسر سوار خر شده و پدر پيرش از عقب او پياده روان است. پسر ملا به پدرش گفت: ديدي پدر من گفتم خوب نيست كه شما پياده باشيد و من سوار گردم. قبول نكرديد ديگران هم همينطور ميگويند حالا سوار شويد من پياده خواهم آمد.

ملا سوار شده پسرش پياده به دنبالش روان بود، در راه جمعی گفتند: پدر با كمال بي انصافي سوار شده و پسر جواني را كه با سرد و گرم آشنا نيست در عقبش پياده ميبرد. ملا پسر خود را هم سوار خر كرده خودش هم سوار بود راه افتادند. هنوز چند قدمي نرفته بودند كه دو نفر عابر آنها را از بي انصافي كه كرده و در هواي گرم دو پشته سوار شده بودند ملامت نمودند. ملا و پسرش از الاغ پايين آمده هر دو پياده از عقب الاغ به راه افتادند.

چند قدم كه رفتند باز شخصي رسيده گفت: خدا شعور بدهد دو نفر نادادن در عقب الاغ در اين هواي گرم پياده راه ميروند. ملا غضبناك شده گفت: حرف شما صحيح است ولي راهي براي رهائي ما از زبان مردم پيدا كنيد تكليف خودمان را زود ميتوانيم معلوم كنيم.

دانلود کتاب لبخند و خنده

تاریخ : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

توضیحات :  مجموعه ای از لطیفه های بامزه و خنده دار

شریک جرم :

رئیس به کارمند: آقا شما دیروز کجا تشریف داشتید؟

کارمند: جناب رئیس دیروز همسرم وضع حمل کرده بود.

رئیس: وضع حمل خانم شما، به شما چه مربوط است؟

کارمند: آخه من هم شریک جرم بودم!

دانلود کتاب لطیفه های ماشینی

تاریخ : ۲ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :  در این کتاب جوک و لطیفه هایی با موضوع ماشین و اتومبیل گردآوری شده است.

مهیا کرده ام صد تا لطیفه

ز داشبرد و ز لاستیک و قطیفه

که تا ظاهر کنم خنده به لبها

لب بی خنده چون زاز و نحیفه

دانلود کتاب دنیای خنده

تاریخ : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات :  مجموعه ای از قطعه ها و لطیفه های طنز

مردی نگران در کوپه قطار نشسته بود که ناگهان دزدی با تپانچه وارد شد و گفت:

زود باش هر چی پول داری رد کن بیاد!

مرد مسافر که مرتب می لرزید گفت:

هیچی پول ندارم می توانی جیبهایم را بگردی.

دزد: تو که پول نداری و خاطرجمع هستی، چرا تا وارد شدم، ترسیدی؟

مرد مسافر: فکر کردم بازرس قطاره و برای بلیط آمده، چون بلیط هم ندارم.

دانلود کتاب ملانصرالدین

تاریخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۱

توضیحات :   بسیار کسان این داستان‌های لطیف و کوتاه را فقط به منظور سرگرمی و تفریح خاطر می‌خوانند و گاه به ساده دلی و بلاهت گوینده و قهرمان آن نیشخند تمسخر می‌زنند. اما همان کسان اگر کمی بیشتر در آنها دقیق شوند می‌بینند که هر یک از این مطالب ساده چه معانی عمیق و عبرت انگیزی دارد؛ و اگر کمی بیشتر دقیق شوند کم کم ملانصرالدین را در وجود خویش مجسم مییابند و دستار او را بر سر و قبای وی را بر تن خویش می‌بینند. راستی کدام یک از ما می‌تواند ادعا کند که دست کم در مدتی کوتاه از زندگانی خویش ملانصرالدین نبوده و کارهای ملانصرالدینی نکرده است و. . و صاحبدلان می‌دانند که در این گفتگو حق با نویسنده این سطور است و ملانصرالدین بیچاره خود را سپر بلای ما کرده است تا خطاها و ندانم‌کاری‌های خود را بار او کنیم و بدان بخندیم و در آنجاها که محک تجربه به میان می‌آید و باد مهرگان بر من و تو می‌وزد از مواعظ او عبرت نگیریم و روی ملا را سفید کنیم!

دانلود کتاب لطیفه های پائیزی

تاریخ : ۶ تیر ۱۴۰۱

توضیحات :   کتابی که پیش روی دارید از سری کتابهای طنزآمیز و لطیفه هایی است که لطیفه های پائیزی نام دارد. قبلا با همین نام کتابهایی تحت عنوان لطیفه های پزشکی، لطیفه های مدرسه ای، لطیفه های دیپلماتیک، لطیفه های سینمایی، لطیفه های دریایی، لطیفه های فضایی، لطیفه های اداری و لطیفه های ملل را منتشر کرده ایم. امیدواریم در آینده بتوانیم این لطیفه ها و نکته ها و آثار طنزآمیز و فکاهی را که صرفا به خاطر انبساط خاطر و تفریح و سرگرمی شما تهیه و تدوین می شود، هر چه بیشتر کامل تر و جامع تر کنیم و مجموعه ای فکاهی از مضمون های مختلف تقدیم شما عزیزان نمائیم…

دانلود کتاب لطیفه های ملل

تاریخ : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

توضیحات :   کتابی را که پیش روی دارید از سری کتابهای طنزآمیز و لطیفه های ملل نام دارد، با همین نام کتابهایی تحت عنوان لطیفه های پزشکی، لطیفه های مدرسه ای، لطیفه های دیپلماتیک، لطیفه های سینمایی، لطیفه های فضایی، لطیفه های اداری و لطیفه های پاییزی را منتشر کرده ایم. امیدواریم بتوانیم در آینده این لطیفه ها و نکته ها و آثار طنزآمیز و فکاهی را که صرفا به خاطر انبساط خاطر و تفریح و سرگرمی شما تهیه و تدوین می شود، هر چه بیشتر کامل تر و جامع تر کنیم و مجموعه ای فکاهی از مضمون های مختلف تقدیم شما عزیزان بنماییم.

دانلود کتاب لطیفه های بهلول داننده

تاریخ : ۶ خرداد ۱۴۰۱

توضیحات :   لطیفه ها بخش بزرگی از ادبیات شفاهی خلق آذربایجان است. مردم از این لطیفه های پرمعنی خوششان می آید. در آذربایجان صدها لطیفه خلقی وجود دارد. اما در بین این لطایف آنچه بیشتر شهرت دارد و سینه به سینه به ما رسیده است، لطیفه های ملانصرالدین و بهلول داننده است. این لطیفه ها همیشه ورد زبان پیران بوده و جوانان نیز به شنیدن آنها علاقه و رغبت زیاد از خود نشان داده اند. لطیفه های بهلول داننده را نخستین بار عطار نیشابوری جمع آوری کرده است…

دانلود کتاب 100 کاریکاتور 100 لطیفه

تاریخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

توضیحات :   مجموعه ای را که در پیش روی دارید، محض خنده شما تهیه و تنظیم شده است و از شما چه پنهان که دست اندکاران تهیه آن نیز در حین کار با مشاهده کاریکاتورها و خواندن مطالب کتاب، کلی خندیده اند و در بعضی موارد هم تبسم کرده اند. بعضی از لطیفه ها هم که وارداتی بوده اند، ترجمه کرده و با کمی دستکاری سعی نموده ایم برای هموطنان عزیز، قابل استفاده نماییم.

دانلود کتاب خنده – مجموعه ای از لطیفه ها

تاریخ : ۷ فروردین ۱۴۰۱

توضیحات :   خنده بهترین دواست و کلیه دانشمندان و نویسندگان و شاعران و بزرگان همه در همه جا و در کلیه گفتارها و نوشته های خود این نکته را یادآور شده اند. در این کتاب بهترین لطیفه های سراسر جهان جمع آوری شده و همین طور خارج از آداب نویسندگی نیز نمی باشد.