• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

مکتب فرویدی و آدلری

دانلود کتاب تعبیر خواب و بیماریهای روانی

تاریخ : ۳ خرداد ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب روانشناسی تعبیر خواب و بیماریهای روانی یکی از آثار معروف زیگموند فروید می باشد که در آن به معرفی و شرح نظریه خود درباره تعبیر خواب و ذهن نا‌هوشیار فرد می‌پردازد. او سعی دارد به رمزگشایی خواب پرداخته و با توجه به نظریه‌های گذشتگان و پژوهش‌های خود پرده از راز خواب‌های ما بردارد. رویا و خواب از نظر فروید خاستگاه تحقق آرزوها و امیال سرکوب شده انسان است. اگر به زیگموند فروید یا تعبیر خواب علاقه‌مند هستید، کتاب «تعبیر خواب» فروید را باید حتماً در کتابخانه خود داشته باشید. این کتاب که یکی از کتاب‌های اولیه فروید است، به توصیف نظریه‌ها و ایده‌هایی پرداخته است که زمینه را برای ارائه نظریه روانکاوی مساعد نمود.

دانلود کتاب روانکاوی و تحریم زناشویی با محارم

تاریخ : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

توضیحات :  این رساله نخستین اثر فروید محسوب می‌شد که از زبان آلمانی به فارسی ترجمه شد. ضمناً تحریم (هراس از) زنا با محارم نخستین رساله از چهار رساله‌ی کتاب توتم و تابو می‌باشد. طبق نظر فروید، بیشتر رفتار های انسان تحت تأثیر عوامل ایجاد شده در ناخودآگاه او شکل می گیرد. باورها، تجارب و بیشتر از همه ضمیر ناخودآگاه انسان، مخصوصاً نوع جنسی و عصبی آن، منبع بعضی بیماری های روانی و اختلالات آن می باشد و با آگاه شدن فرد و توانایی تشخیص آن باور ها و درک تجارب، امکان معالجه شدن این گونه اختلالات روانی، توسط روانکاوی ممکن می شود. به دلیل سوء تعبیر و حتی تحریف بعضی از نظریات و عقاید فروید، بعضی افراد، آشنایی صحیحی از این شخص و نظریات وی ندارند. از نظر فروید بسیاری از آسیب های روانی و اختلالات، ریشه در دوران کودکی افراد دارد و مسائلی که در بزرگ ‌سالی با آن ها برخورد می کند، چندان تأثیری بر روی آن ندارد..

دانلود کتاب فروید چه میگوید؟

تاریخ : ۷ اسفند ۱۳۹۹

توضیحات :  این کتاب حاصل کوششی است که آقای نصرالله باب الحوائجی برای بازنمایی فرویدیسم مبذول داشته اند. آگر هر گونه کار فکری را صرف نظر از لزوم و نتایج اجتماعی آن – باارزش بدانیم، باید این کتاب را متکی بر منابع فراوان است، گرامی بداریم و نویسنده پرشور آن را بستاییم. ولی اگر در نقد اثری علمی به مصالح اجتماعی نیز ناظر باشیم، داوری ما به سود این کتاب نخواهد بود و این هم نباید بر نویسنده یا خواننده حقیقت جو گران آید. چنانکه سالها پیش از نوشته ام، فرویدیسم در فرهنگ اروپا و آمریکا و قاره های دیگر، تاثیر وسیعی به جا گذاشته است. نه تنها روانپزشکی و روانشناسی، بلکه علوم اجتماعی و فلسفه نیز از آن متاثر شده اند. از آن ادبیات و هنرها و آموزش و پرورش و زندگی عملی جامعه ها نیز از نفوذ آن مصون نمانده اند. چنانکه بسیاری از مصطلحات فرویدیسم و مشتقات کلمه فروید مانند صفت فرویدی به معنی “عشقی” یا “جنسی” و فعل “فرویدی ساختن” و اسم “فرویدیانا” به معنی دنیای فرویدی یا “دنیای عشقی” در زبانهای گوناگون راه یافته اند…

دانلود کتاب پزشک و روح

تاریخ : ۶ مرداد ۱۳۹۴

توضیحات : ویکتور امیل فرانکل روان‌شناس اتریشی، عصب‌شناس، روانپزشک و پدیدآورنده معنادرمانی (لوگوتراپی) بود. معروف‌ترین کتاب او، انسان در جستجوی معنا، روایت تجربیات او در دوران فاجعه‌باری است که به عنوان یک یهودی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی حضور داشت و در خلال آن، او به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سخت‌ترین شرایط می‌پردازد. بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۸ فرانکل در بیمارستان روانی وین به عنوان رئیس بخش خودکشی زنان مشغول به کار شد و در سال ۱۹۳۸ که آلمان به اتریش حمله کرد، او به طور خصوصی کارش را به عنوان عصب‌شناس و روان‌پزشک شروع کرده بود. او در ۱۹۴۹ از دو دانشگاه وین و آدیتشنالی موفق به گرفتن درجه دکترای اعصاب و روان شد. در ضمن او از ۱۲۰ دانشگاه در سراسر جهان دکترای افتخاری گرفت. فرانکل به علت یهودی بودن در سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ به وسیله نازی‌ها ابتدا در آشویتس و سپس در داخائو زندانی شد. تجارب او در این اردوگاه‌ها موجب شد مکتب جدیدی را در روانشناسی بنیان‌گذاری کند که معنا درمانی یا لوگوتراپی نامیده می‌شود. او پس از پایان جنگ دوم جهانی ریاست بخش اعصاب بیمارستانی در وین را به عهده گرفت و به مقام استادی دانشگاه در رشته عصب‌شناسی و روان‌پزشکی نایل آمد. در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ استاد داشنگاه بین‌اللملی سن دیه‌گو بود و نظریه معنا درمانی‌اش در میان روان‌شناسان و روان‌پزشکان پیروان زیادی دارد. آدلر روان‌نژندی را نتیجه محدودیت «من» در برابر حس مسئولیت بیان می‌کند. روان‌شناسی فردی آدلر از انگیزه «تلاش برای برتری» سخن می‌گوید. اما فرانکل انسان بودن را «آگاه بودن» و «مسئول بودن» و در جست‌وجوی معنایی برای زندگی بودن می‌داند و در واقع دو مکتب فرویدی و آدلری را مکمل هم می‌شمارد.