• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب درسی نوستالژیک

دانلود کتاب اول کودکان – دوره پهلوی

تاریخ : ۲۱ دی ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب آموزش کلاس اول برای کودکان، جهت فراگیری الفبای فارسی به روشی ساده و با متون روان، همراه با تصاویر گویا برای تفهیم بهتر مطالب، توسط اتحادیه کتابفروشان چاپ و در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

دانلود کتاب ششم ابتدایی دختران سال 1334

تاریخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب ششم ابتدایی دختران از جمله کتابهای درسی دوران پهلوی است که توسط وزارت فرهنگ نگارش یافته و در سال ۱۳۳۴ منتشر شده است.  برخی سرفصلهای کتاب عبارتند از:

همکاری های اجتماعی

بدن انسان

حضرت محمد از ولادت تا هجرت

سطح زمین

حکایت موسی و شبان

عبادت و خدمت

بدن ما چگونه کار خود را انجام می دهد؟

دانلود کتاب اول ابتدایی – سال ۱۳۳۱

تاریخ : ۲۷ آبان ۱۴۰۱

توضیحات :    کتاب حاضر، برای سال اول مدارس ابتدائی و تالیف وزارت فرهنگ است. این کتاب در سال ۱۳۳۱ توسط چاپخانه بانک ملی ایران به طبع رسیده است.

دانلود کتاب پنجم ابتدایی دختران – سال ۱۳۱۶

تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :   کتاب پنجم ابتدائی دختران که از طرف وزارت معارف تالیف شد در سال ۱۳۱۶ در تمام دبستانهای اناث تدریس میشد و توسط شرکت سهامی طبع کتاب منتشر شد.

دانلود کتاب دوم اکابر – سال ۱۳۱۶

تاریخ : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات :  سازمان تعلیمات اکابر اولین سازمانی است که به طور رسمی برای با سواد کردن بزرگسالان در ایران در سال ۱۳۱۵ تأسیس شد. در این دوره با استفاده از فضای مدرسه‌های موجود کلاسهای شبانه برای بزرگسالان تشکیل گردید. فعالیت‌های این سازمان تا زمان اشغال ایران در شهریورماه ۱۳۲۰ ادامه داشت. نخستین بار بنا به ماده هشتم «قانون اعتبار برای تشکیل مدارس ابتدائی و تعلیمات عمومی» که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۶ شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید، به وزارت معارف اجازه داده شد «در نقاطی که صلاح و مقتضی میداند در دهات و قراء و قصبات کلاس اکابر ابتدائی تأسیس نماید»

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1343

تاریخ : ۸ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در سال 1343 شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب ‎‎علم الاشیاء – سال ششم دبستان 1343

تاریخ : ۲ مرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  این کتاب طبق رای 1061 شورای عالی فرهنگ، مورخ 1342/8/26 و رای شماره 1064 مورخ 1342/11/29 از نظر شیوه خط فارسی و از نظر مطالب در سازمان کتابهای درسی ایران، بررسی و تصحیح شد و در چاپخانه سپهر به چاپ رسید.

برخی از مباحث کتاب:

بدن انسان

استخوان

ساختمان استخوان

ماهیچه ها

دستگاه گوارش

دستگاه گردش خون

و…

دانلود کتاب حساب اول دبستان – سال 1347

تاریخ : ۱۴ آذر ۱۳۹۹

توضیحات :  این کتاب به وسیله آموزش و پرورش تهیه و از طرف سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی با کمک سازمان برنامه طبع شده تا در میان کلیه دانش آموزان سراسر کشور توزیع شود.

دانلود کتاب حساب مصوّر

تاریخ : ۱۲ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : حساب مصور کتابی نوستالژیک و خاطره انگیز برای کودکان دهه سی تا دهه شصت می باشد. کتابی برای آموزش ریاضی‌، جمع و تفریق در قالب شعر و تصویر برای کودکان بود. این کتاب بعد از انقلاب نیز با تغییراتی اندک در بعضی از تصاویر ۱۰ بار تا سال ۱۳۶۸ تجدید چاپ شد.

دانلود کتاب علوم تجربی دوم ابتدایی ۱۳۶۷

تاریخ : ۲۵ مهر ۱۳۹۵

توضیحات :  در فرایند آموزش این درس به اهمیت استفاده از حواس در شناسایی محیط اطراف پی می برند و با انجام فعالیت هایی با نقش حواس مختلف آشنا می شوند و مهارت مشاهده در آن ها تقویت می شود. هر جانور برای آن که زنده بماند و از عهده ی کارهایش بربیاید، باید بداند هر لحظه در جهان اطراف چه می گذرد. او بدون این اطلاعات نمی تواند غذا یا جفت پیدا کند، در زیستگاه مناسب بماند یا از جانوران شکارگر بگریزد. این اطلاعات حیاتی را حواس پنجگانه فراهم می کنند. این کتاب مربوط به دوره اول دبستان سال ۱۳۶۰ میباشد.