• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب فارسی دبستان

دانلود کتاب فارسی پنجم دبستان سال ۱۳۵۵

تاریخ : ۹ مهر ۱۴۰۲

توضیحات : هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس پنجم دبستان در دوران قبل از انقلاب و سال ۱۳۵۵ توسط آقای حسن انوری تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی سوم دبستان سال ۱۳۰۸

تاریخ : ۴ شهریور ۱۴۰۲

توضیحات : در سال ١٢٩٠ شمسی قانون اساسی وزارت معارف به تصویب رسید و تعلیمات عمومی‌و اجباری جزو وظایف دولت قرار گرفت. نظام آموزشی چهار نوع مدرسه: مکاتب ابتدایی دهکده‌، مکاتب ابتدایی بلده‌، مدارس متوسطه و مدارس عالیه را شامل بود. بر طبق‌این قانون همه دستگاه‌های تعلیم و‌تربیت دولتی و خصوصی با برنامه یکسان‌، زیر نظارت دولت قرار گرفت و دوره تعلیمات ابتدایی شش سال و تعلیمات متوسطه نیز شش سال مقرر شد. بر اساس‌ این قانون دولت به تاسیس دبستان‌ها و دبیرستان‌ها در سراسر کشور دست زد و دارالمعلمین (دانشسرای مقدماتی) برای‌تربیت دبیر تاسیس شد.در سال ١٣٠٠ شمسی قانون شورای عالی فرهنگ به تصویب رسید. مطابق‌ این قانون کلیه امور مدارس شامل سازمان‌، برنامه‌، امتحانات‌، استخدام معلم‌، مدت زمان آموزش در سطح کشور یکسان شد و مولفان ملزم شدند که کتاب‌های درسی را مطابق برنامه‌ای که از طرف وزارت معارف به آنها ابلاغ می‌شد تالیف نمایند. در همین برنامه بود که آموزش علوم در‌ایران از دوره ابتدایی آغاز شد و کتاب‌هایی نیز برای آموزش علوم نوشته شد.

کتاب فارسی سوم دبستان سال ۱۳۰۸ . که با خط زیبایی نوشته شده است و دارای داستان ها و پندهای آموزنده است . متاسفانه جلد هم ندارد و کیفیت نقاشی هایش پایین است ولی به هر حال کیفیت متن اش بد نیست و یاد آور دوران پدر بزرگ های ما یا پدربزرگ های پدران ماست .

دانلود کتاب پنجم ابتدایی دختران – سال ۱۳۱۶

تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :   کتاب پنجم ابتدائی دختران که از طرف وزارت معارف تالیف شد در سال ۱۳۱۶ در تمام دبستانهای اناث تدریس میشد و توسط شرکت سهامی طبع کتاب منتشر شد.

دانلود کتاب فارسی اول دبیرستان سال 1329

تاریخ : ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :   کتاب فارسی برای سال اول دبیرستانها تالیف جمعی از نویسندگان در سال ۱۳۲۹ در تهران و توسط شرکت مطبوعات به چاپ رسیده است. مولفان این کتاب عبارتند از : محمدتقی بهار (ملک الشعرا) رشید یاسمی بدیع الزمان فروزانفر عبدالعظیم قریب.

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1343

تاریخ : ۸ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در سال 1343 شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب راهنمای تدریس فارسی اول دبستان سال 1345

تاریخ : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

توضیحات : «این کتاب با توجه به اصول و بیشتر بر اساس روش‌های تکامل‌یافته و متداول تعلیم الفبا در ایران تهیه شده است و یادآور نکته‌هایی است که به‌یقین بسیاری از معلمان کلاس‌های اول دبستان، خود با مطالعه و تجربه دریافته‌اند و به آنها عمل می‌کنند؛ اما از آنجا که این کتاب حاصل نظریه‌ها و تجارب بسیاری از دانشمندان تعلیم و تربیت و معلمان بصیر و صاحب‌نظر گذشته و حال است، مطالعه و دقت در مطالب و پیشنهادهای آن را به همه صاحب‌نظران ارجمند …… توصیه می‌کنیم».

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1335

تاریخ : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در سال 1335 شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی ششم ابتدایی سال 1324

تاریخ : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی در دهه بیست هجری شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1348

تاریخ : ۵ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در دهه چهل هجری شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال ۱۳۶۰

تاریخ : ۵ دی ۱۳۹۶

توضیحات : هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قدیمی می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در اوایل انقلاب و سال ۱۳۵۵ تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی چهارم دبستان سال ۱۳۴۳

تاریخ : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

توضیحات : کتاب به سال ۱۳۴۳ شمسی توسط خانم دکتر زهرا خانلری (کیا) برای تدریس در سال چهارم دوره تحصیلات ابتدائی تالیف گردیده است. زهرا خانلری از پیشگامان فعالیت‌های زنان در ایران بود و طی نوشته‌ها و گفته‌های خود چنین یادآور شده‌است : “فکر ترقی و تساوی زن و مرد باید در تمام شئون اجتماعی و سیاسی و حقوقی واقتصادی عادی جاری این کشور باشد” . “زن ایرانی بهیچوجه کم استعداد تر از زنان دیگر کشورها نیست. تنها علت عقب ماندگی اش، عقب ماندگی اجتماع و استبداد حکومت است. زیرا زن ایرانی از عهده هر کاری بر می‌آید”.