• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب های دکتر علی شریعتی

دانلود کتاب زن – دکتر علی شریعتی

تاریخ : ۱۸ آذر ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب زن از دکتر شریعتی که به دست دکتر شریعتی نوشته شده است. در اجتماع و فرهنگ اسلامی سه صورت از زن داشته ایم که به یکی زن سنتی و مقدس مأب و یکی صورت زن متجدد و اروپایی مأب که تازه آغاز به رشد و زیاد شدن کرده می باشد و یکی هم صورت فاطمه علیه سلام و زنان فاطمه مانند که هیچ شبیه و وجه مشترکی با چهره ای به اسم زن سنتی نداشته اند. سیمایی که از زن سنتی در تفکر و اندیشه افراد با وفا به مذهب در اجتماع ما تصویر شده است با کمالات فاطمه ع همان اندازه دور و بیگانه ی باشد که چهره زن مدرن.این زن سوم زنی می باشد که خواهان انتخاب است و زنی است که نه صورت و ظاهر موروثی را پزیرفته است و نه چهره تحمیلی صادراتی پست ترین و پلیدترین دشمنان آدمی را.

دانلود کتاب جهان بینی و ایدئولوژی

تاریخ : ۹ آذر ۱۳۹۸

توضیحات : جهان بینی و ایدئولوژی جلد ۲۳ از مجلد آثار مرحوم دکتر علی شریعتی است. که در آن به معناهای فلسفی و جامعه شناسی جهانبینی و ایدئولوژی از دید متفکرین گوناگون می پردازد و سپس تفسیر خود را از این پدیده ها بیان می کند.

فهرست مطالب :

ﺟﻬﺎن ﺑﯿﻨﯽ

ﺗﻮﺣﯿﺪ و ﺷﺮک

ایدئولوژی ۱

ایدئولوژی ۲

ایدئولوژی ۳

ایدئولوژی ۴

ایدئولوژی ۵

پرسش و پاسخ

شفاعت تابویی و شفاعت ایدئولوژیک

هجرت و تمدن

دانلود کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی

تاریخ : ۸ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : تشیع علوی و تشیع صفوی عنوان کتابی است از علی شریعتی که در سال ۱۳۵۱ خ به چاپ رسید.متن این کتاب از سخنرانی دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد که به همین مضمون بود گرفته شده است. کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی به مقایسه بین شیعه بنیادین و اصیل که در تفکر امامان شیعه بود، با شیعه در بینش و ایدئولوژی صفویان می‌پردازد. نویسنده ضمن تعریف دو نوع طرز فکر شیعه، مباحث مختلف دین اسلام و شیعه را در دو نوع اندیشه ارزیابی می‌کند. مباحثی نظیر عترت، عصمت، وصایت، ولایت، امامت، عدل، تقیه، سنت و نفی بدعت، غیبت، شفاعت، اجتهاد، دعا و تقلید در این کتاب و بین دو نوع شیوه تفکر، بررسی و مقایسه می‌شود.

دانلود کتاب هبوط در کویر

تاریخ : ۴ بهمن ۱۳۹۴

توضیحات : کتاب بسیار معروف «هبوط در کویر» از بهترین کتاب های دکتر علی شریعتی است که جلد ۱۳ از مجموعه آثار آن یار سفر کرده را تشکیل می دهد. هبوط در کویر» عنوان کتابی است که ابتدا در دو کتاب با عنوانهای «هبوط» و «کویر» به چاپ رسیده‌اند. شریعتی در بخش اول کتاب یعنی هبوط، داستان سمبلیک آدم و هبوط او را از بهشت می‌نویسد که در حقیقت فلسفه‌ تاریخ اوست که به زبان نماد و سمبل حکایت می‌شود و در بخش دوم، کویر را به عنوان نماد وطنش ایران برمی‌گزیند و با برشمردن مشخصات کویر، مسایل آن روز و تاریخ پر و فراز و نشیب ایران را ترسیم می‌کند و می گوید: «کویر، تاریخی که در صورت جغرافیا نمایان شده است.»

دانلود کتاب فاطمه فاطمه است – دکتر علی شریعتی

تاریخ : ۱ شهریور ۱۳۸۹

توضیحات :  فاطمه، فاطمه است، نام کتاب کوچکی از علی شریعتی است که از روی سخنرانی سال ۱۳۴۹ وی تدوین شده‌است . تا کنون این کتاب به چندین زبان ترجمه شده‌است. در بخش پایانی و مشهورترین بخش این سخنرانی، شریعتی چنین می‌گوید:

خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجهٔ بزرگ است، دیدم فاطمه نیست.

خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد است. دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسین است. دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست.

نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست. فاطمه، فاطمه است.