• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کشتار در روسیه

دانلود کتاب جنگ روسیه یا سقوط بناپارت

تاریخ : ۶ اسفند ۱۴۰۰

توضیحات :    خوانندگان متحرم کتابی که اکنون در دسترس شما قرار می دهم، بخشی از زندگی بزرگترین مردان جهان و سبب عمده سقوط معظم ترین امپراتوری های دنیاست. در این کتاب خواهید خواند که چگونه تصادف وقایع در ظرف شش ماه بزرگترین نیروهای نظامی آن زمان گیتی را تحلیل برده و سپاهی که به مناسبت عظمت و قدرتش کبیر خوانده میشد، به لشکریان منهزمی مبدل ساخت. تا آنجا که مدارک مورد استفاده و اطلاعات و معلومات من اجازه میداد، کوشش نمودم تا کتابی جامع تقدیم خوانندگان نمایم. در این کتاب بیشتر سعی شده است که علل بروز جنگ و وقایع نبرد و بالاخره علل شکست و نتایج آن را به طور کامل شرح دهم. خوانندگان عزیز اگر بخواهند کاملا از مطالب این کتاب برخوردار گردند، باید تاریخ انقلاب کبیر فرانسه و به ویژه از وقایع زندگی امپراطور ناپلئون به خوبی مطلع باشند. زیرا همانطور که تذکر دادم این کتاب بخشی از زندگی بناپارت است و شک نیست که وقایعی که در این کتاب ذکر می کنم، به اتفاقات ماقبل و مابعد آن بستگی کامل دارد. ولی در هر حال جدیت کرده ام تا آنجا که ممکن است، این نیازمندی را با حواشی و زیرنویس ها مرتفع سازم…

دانلود کتاب تاریخ جنگ های ایران و روس

تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :  این کتاب تاریخی، حاوی مهم‌ترین وقایع زمان جنگ‌های ایران و روسیه است که نسخه اصلی آن از یادداشت‌های یکی از مردان وطن‌پرست به نام میرزا محمدصادق وقایع‌نگار مروزی است که یکی از منشیان دربار فتحعلی شاه قاجار بوده است. چون وزیر امور خارجه وقت میرزا ابوالحسن خان شیرازی در پنهان طرفدار منافع روسیه در ایران بوده، وقایع‌نگار روی نظر وزیر، جریان آن روز را نمی‌توانسته به طوری که صورت می‌گرفته در وقایع روزانه منعکس نماید؛ ولی جداگانه یادداشت می‌نموده است تا شاید روزی به دست اهلی برسد و به سمع آیندگان برساند.

دانلود کتاب یکشنبه ی خونین – ۹ ژانویه

تاریخ : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

توضیحات :  یکشنبه خونین نامی است که به کشتار مردم توسط گارد سلطنتی در پترزبورگ روسیه در روز ۲۲ ژانویه (۹ ژانویه در تقویم قدیم) سال ۱۹۰۵ داده شده است. در آن روز چند هزار نفر از کارگران اعتصابی روسیه برای تقدیم عریضه‌ای به تزار در تظاهراتی آرام و با خواندن سرودهای مذهبی (من‌جمله «خداوند تزار را حفظ کند») به سمت کاخ او حرکت کردند. در این عریضه درخواست هایی همچون بهبود شرایط کار، دستمزدهای عادلانه‌تر و کاهش ساعات کار به هشت ساعت و نیز پایان دادن به جنگ روسیه و ژاپن و نیز اعمال حق رای عمومی مطرح شده بود. پیش‌زمینه این تظاهرات به یک ماه قبل از آن مربوط می‌شود یعنی زمانی که ۸۰٬۰۰۰ نفر در مسکو دست به اعتصاب زده و پایتخت از برق و روزنامه محروم شده بود.