• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کشورهای در حال توسعه

دانلود کتاب جهان سوم در بن بست

تاریخ : ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

توضیحات :  اگر نخستین قرون زندگی بشر را استثنا کنیم میتوان با یقین بسیار گفت که در گذشته میان سطح رشد اقتصادی و فنی کشورهای مختلف چندان تفاوتی وجود نداشته است. در روزگاران پیش سطح رشد کشورهایی که امروز رشد یافته بشمار می آیند در بعضی موارد و زمینه ها از سطح رشد بیشتر کشورهائی که اکنون رشد نیافته اند پائین تر بود.

اگر بررسی خود را فقط به اروپا و دو قدرت اساسی آسیا یعنی چین و هند محدود کنیم بی تردید باید بگوئیم که میان فرانسه زمان لوئی چهاردهم، انگلستان دوران گیوم دوم، پروس عهد فردریک اول و روسیه عصر پطر کبیر از یک طرف و هندوستان زمان پادشاهی «اورنگ زیب» و چین دوران حکومت «کی یانگ هی» از جانب دیگر از لحاظ بنیانها و نهادهای اجتماعی و مذهبی اختلافات عمیقی وجود داشته است؛ همچنین از لحاظ اقلیمی – یعنی عامل ثابت و مداوم اختلاف – میان این کشورها تفاوتهای بسیار مهمی موجود بوده است. اما اگر وضع آن زمان این ممالک را بطور کلی و در مجموع با یکدیگر بسنجیم، دشوار بتوان حکم کرد که کدامیک از این دو گروه جوامع، از نظر رشد اقتصادی پیشرفته تر بوده و سطح زندگی بالاتری داشته اند. شک نیست که در آن هنگام، اختلاف میان دو کشور هر یک از دو گروه از این نظر بیشتر از اختلاف میان دو گروه بوده است…

دانلود کتاب سالمتر زندگی کنیم

تاریخ : ۱ دی ۱۳۹۲

توضیحات : سالمتر زندگی کنیم از انتشارات دفتر سازمان بهداشت جهانی برای قاره آمریکا نوشته دکتر دوید جنکیز حاوی دیدگاه های نسبتا جدیدتری در زمینه مداخله ای برای برخورد با بیماری ها و ناتوانی ها است. نویسنده که از استاندان صاحب نام اپیدمیولوژی و روانپزشکی بوده و در کارنامه حرفه ای او خدمات چشمگیری در زمینه پیشگیری از بیماری ها و پزشکی اجتماعی در کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی به ثبت رسیده به آموزش برای تغییر رفتار و شیوه زندگی به منظور پیشگیری از بیماری و ناتوانی ها در تمام مقاطع سنی از صفر تا ۱۰۰ سالگی بهای بسیاری میدهد.

دانلود کتاب جهان تا سال ۲۰۲۵

تاریخ : ۱۳ آبان ۱۳۹۲

توضیحات : پل کندی مورخ نامدار انگلیسی و استاد دانشگاه ییل آمریکا در این کتاب به بحث‌انگیزترین مسائل مبتلا به جهان کنونی پرداخته و آمادگی کشورها را برای ورود به قرت بیست و یکم بررسی کرده است. کانون توجه این اثر ، نیروهای تغییر دهنده جهان معاصر در فراسوی مرزهای دولت ملی است. وی تأثیر این تحولات را بر بخش‌های مختلف جهان تا سال ۲۰۲۵ تصویر و رهنمودهایی ارائه رده است. خواننده در این اثر با انبوهی از تازه‌ترین یافته‌های علمی و اطلاعات آماری آشنا می‌شود و در جریان بحث‌انگیزترین مسائل و تعارض‌های جهان معاصر قرار می‌گیرد. کتاب چاپ سال ۱۹۹۳ است و تحلیل‌های آن متکی بر اطلاعاتی است که تا سال ۱۹۹۲ جمع‌آوری شده است . این کتاب مشتمل بر ۳ بخش می باشد و هر بخش دارای چند فصل می باشد که به شرح زیر هستند.

بخش اول: روندهای عمومی

فصل اول – پیش درآمد: هماوردجویی های قدیم و جدید

فصل دوم – انفجار جمعیت

فصل سوم – انقلاب در ارتباطات و امور مالی و برآمدن شرکت های چند ملیّتی

فصل چهارم – کشاورزی جهانی و انقلاب تکنولوژی زیستی

فصل پنجم – ربوت سازی، خودکارشدن و انقلاب صنعتی جدید

فصل ششم – خطراتی که محیط زیست طبیعی ما را تهدید می کند

فصل هفتم – آینده دولت ملی

بخش دوم – تأثیرات منطقه ای

فصل هشتم – برنامۀ ژاپنی ها برای دنیا پس از سال ۲۰۰۰

فصل نهم – چین و هند

فصل دهم – برندگان و بازندگان در میان کشورهای در حال توسعه

فصل یازدهم – اتحاد شوروی سابق و امپراتوری درهم شکستۀ آن

فصل دوازدهم – اروپا و آینده

فصل سیزدهم – معضل آمریکا

بخش سوم –  نتیجه

فصل چهاردهم – در تدارک قرن بیست و یکم