• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب آشنایی با استان مازندران

توضیحات :  وجود پست ترین و کم ارتفاع ترین سرزمین ها و بلندترین ارتفاعات ایران در شمال و جنوب مازندران سبب شد تا تفاوت های چشم گیری در آب و هوا، شیوه زندگی و فعالیت مردمان این استان پدید آید. گرچه استان مازندران وسعت زیادی ندارد، اما به سبب تنوع وضعیت پستی و بلندی و آب و هوا نقش بزرگی را در تأمین نیازمندی های کشاورزی کشورمان دارد. وجود کوه های صعب العبور، دره های عمیق، رودهای پر آب و خروشان متعدد، جنگل های انبوه، تالاب های فراوان، بارش زیاد برف در نواحی کوهستانی و بارش فراوان باران در نواحی جلگه ای و رطوبت زیاد هوا از جمله عوامل طبیعی بودند که ورود مهاجمان به مازندران را دشوار می ساخت.

استان مازندران به علت قابلیت هایی مانند آب و هوای ملایم و معتدل در اغلب روزهای سال، درجه حرارت آب دریاچهٔ خزر، رطوبت نسبی بالا، جنگل های سرسبز و زیبا، کوه های به هم پیوسته و مرتفع، رودخانه و چشمه سارهای فراوان در بخش طبیعت گردی، گردشگران زیادی را پذیراست. در این جا بعضی از جاذبه های طبیعت گردی استان معرفی می شوند.

نام کتاب : آشنایی با استان مازندران
نویسنده : سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
تعداد صفحه : 151
حجم فایل : 8,890 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.