• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب تفکر سیستمی

توضیحات : “آنتروپی” در لغت به معنای میل به فنا، نیستی و فروپاشی است. در یک سیستم بسته، چون انرژی و داده‌های جدید از محیط خود دریافت نمی‌کند، کم کم به زوال می‌گراید، ولی سازمان یک سیستم باز است که “آنتروپی منفى ” (عدم میل به فنا) و در واقع میل به بقا و استمرار دارد؛ بنابراین می‌تواند ساختار خود را تجدید قوا کرده و رشد کند؛ زیرا توانایی ورود انرژی را بیش از آنچه که صرف تولید ستاده‌هایش می‌کند، داراست؛ البته این توانایی را باید در سازمان ایجاد کرد و به خودی خود وجود ندارد؛ چرا که هر سیستم از جمله سازمان در جریان عملکرد خود و بدون اراده، گرایش به فنا دارد «آنتروپی در سازمان» و این ما هستیم که برای جلوگیری از ناپایداری سیستم با آنتروپی مثبت، مقابله می‌کنیم؛ نحوه‌ی برخورد با این پدیده، وارد کردن آنتروپی منفی حداقل به اندازه آنتروپی مثبت به سیستم است. برنامه‌های بهبود سازمانی در واقع آنتروپی منفی و حیات بخش برای یک سازمان است. قانون پایستگی انرژی” می‌گوید: انرژی به وجود نمی‌آید و از بین نمی‌رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود؛ اما اصلی به نام “قانون دوم ترمودینامیک” می‌گوید: جهان در آغاز پیدایش، “آنتروپی” مشخصی دارد، ولی مقدار آن به تدریج افزایش می‌باید تا جایی که جهان به حالت ترمودینامیکی پرسد، آن گاه از ادامه‌ی فعالیت باز خواهد ماند و هیچ اتفاقی در آن نخواهد افتاد و خواهد مرد که این فرایند به “مرگ حرارتی Head death”معروف است.

نام کتاب : تفکر سیستمی
نویسنده : ملیکا ملک آرا – الهام خورسند
تعداد صفحه : 126
حجم فایل : 1,620 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.