• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب یادداشت های شهریور ۱۳۲۰

توضیحات : در سوم شهریور ۱۳۲۰، نیروهای متفقین (انگلستان و شوروی) بدون توجه به اعلام بی طرفی دولت ایران در جنگ جهانی دوم، به کشور ما حمله کردند و در عرض مدتی کوتاه آن را به تصرف خود درآوردند. هدف عمده آنها از اشغال ایران عبارت بود از دستیابی به راه‌های ارتباطی کشور برای کمک رسانی به شوروی، استفاده از منابع نفتی کشور، اخراج کارشناسان و اتباع آلمانی برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه آنها در رابطه با راه‌های ارتباطی و چاه‌های نفت و از بین بردن احتمال کودتا توسط طرفداران آلمان نازی و در نهایت ایجاد آمادگی برای جنگ در سرحدات ایران در صورت رسیدن ارتش آلمان به کشورمان. سفرای دو کشور اشغالگر در یادداشت تقدیمی به مقامات ایرانی انگیزه این اقدام خود را تمایلات آلمان گرایی در سیاست خارجی ایران ذکر کردند. آنها معتقد بودند که این تمایلات موجب افزایش فعالیت جاسوسان آلمانی در ایران گردیده است و اگر این چنین ادامه یابد، ایران تبدیل به پایگاهی برای انجام عملیات تبلیغاتی و خرابکارانه علیه دولت‌های انگلستان و شوروی خواهد شد.

نام کتاب : یادداشت های شهریور 1320
نویسنده : عباسقلی گلشائیان
تعداد صفحه : 97
حجم فایل : 1,350 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 4 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب یادداشت های شهریور ۱۳۲۰”

  1. فرهاد سالاری نودژ گفت:

    سلام سرویس دهی سایت خیلی خوبه پیشنهاد می کنم کتاب های جامعه شناسی رو بروزتر وآسان تر در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید با تشکر از زحمات شما فرهاد سالاری نودژ کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی و جوانترین محقق آسیب های اجتماعی استان های هرمزگان و کرمان

  2. ایرج گفت:

    مقدمه‌ی کتاب رو خوندم. کمی تأسف آوره. ولی مشتاقم تا آخر کتاب رو بخونم. هر چند باید با تلخی حرص خوردن و درد شنیدن دروغ بسازم. اما شاید مطالبی مهم رو کشف کنم.
    متشکرم بابت قرار دادن کتاب.

  3. ایرج گفت:

    لطفا در توضیحات تاریخ انتشار کتاب رو هم بنویسید تا بتونیم تشخیص بدیم که مطالب کتاب حقیقیه یا دچار تحریفات اساسی شده. متشکرم.

  4. همت گفت:

    عرض ادب

    کتاب بسیار مناسب و خواندنی است.
    تشکر فراوان