• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب صوتی ناکامی چپ در ایران : شورشیان آرمانخواه

توضیحات : کتاب صوتی «ناکامی چپ در ایران : شورشیان آرمانخواه» نوشته مازیار بهروز ، استادیار دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو، است.

کتاب صوتی «ناکامی چپ در ایران : شورشیان آرمانخواه» – در چهار فصل – تاریخ سه نسل از مارکسیست‌های ایرانی را در بر می‌گیرد و گزارش فشرده و مستندی از تاریخ جنبش چپ مارکسیستی در ایران را از ۱۳۲۰ تا ۱۳۶۲ (که آخرین سازمان‌های مارکسیستی فروپاشید)  شامل می‌شود و برخلاف آثار مشابه، سه ویژگی اصلی دارد: تاریخ چپ را تا سرانجام نهایی‌اش دنبال کرده و تصویر کامل‌تری ارائه داده است.

این پژوهش نه‌تنها بازیگران اصلی صحنه (احزاب و سازمان‌های عمده)، بلکه بازیگران فرعی و حاشیه‌ای (گروه‌ها و هسته‎‌های کوچک مارکسیستی) را نیز (چه آن‌ها که در داخل کشور فعالیت داشتند و چه آن‌ها که زیستگاه‌شان خارج از کشور بود) در بر می‌گیرد.

کاوش و بررسی علل شکست و ناکامی چپ در ایران و به‎ویژه فروپاشی نهایی‌اش در دهه ۱۳۶۰ که مهم‎ترین و ارزشمندترین ویژگی آن است.

کتاب صوتی «ناکامی چپ در ایران : شورشیان آرمانخواه» پژوهشی است درباره یک دوران مهم، پیچیده و بی‌ثبات از تاریخ ایران که در آن اغلب گرایش‌های متضاد فکری برای بیان تعبیر و تفسیر خود از پیشرفت و عدالت و عملی ساختن آن با هم به رقابت می‌پرداختند.

در بخشی از کتاب صوتی «ناکامی چپ در ایران : شورشیان آرمانخواه» می‌شنویم: «مخالفت فداییان با جمهوری اسلامی نتیجه مستقیم تلاش آن‌ها برای برخورد با مسائل اجتماعی با شعارها و سیاست‌های تندروانه، از یک سو، و حرکت جمهوری اسلامی برای تثبیت قدرت خود، از سوی دیگر بود… نخستین رویارویی فداییان در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و هنگامی رخ داد که رهبری اسلامی یک همه‌پرسی برگزار کرد و از مردم خواست بین نظام پادشاهی و جمهوری اسلامی یکی را برگزینند. فداییان جزو چند سازمانی بودند که همه‌پرسی را تحریم کردند و اظهار داشتند مفهوم حکومت اسلامی مبهم و روش انتخاب غیردموکراتیک است.»

وضعیت حق‌تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست، بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد؛ اگر در این باره اطلاعاتی دارید با ما تماس بگیرید. در صورتی که شما مالک این اثر هستید می‌توانید اجازه انتشار رایگان نسخه الکترونیکی آن‌ را به ما بدهید.
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.