• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

جنگ جهانی دوم

دانلود کتاب تاریخ کامل جنگ جهانی دوم

تاریخ : ۴ بهمن ۱۴۰۲

توضیحات :  کتاب تاریخ جنگ جهانی دوم برای افرادی که اطلاعات کاملی از جنگ جهانی دوم را ندارند و همچنین وقت و حوصله خواندن کتاب های تاریخی قطور درباره جنگ جهانی دوم رو ندارن بسیار مناسب است. تمام سعی ما بر این بوده که موضوعات رو به صورت کوتاه، مختصر و همین‌طور کامل بنویسیم تا خواندن برای شما عذاب‌آور نباشه. این کتاب به صورت کاملا حرفه‌ای و استاندارد صفحه‌آریی شده و در مقایسه با نمونه های مشابه خود کاملا برتری دارد. جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین و پرتلفات‌ترین جنگها در تاریخ جهان است. آلمان در ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است. منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه ۱۹۳۷ آغاز جنگ میدانند و همچنین حمله ژاپن بهمنچوری را در ۱۹۳۱ را نیز در این میان ذکر کرده‌اند. این جنگ علاوه بر اروپا در بخشهای گسترده‌ای از قاره آسیا و آفریقا تأثیرات مخرب عمده‌ای برجای گذاشت و کشورهای اسلامی از جمله ایران را درگیر خود کرد.

دانلود کتاب قلعه حیوانات

تاریخ : ۲۹ آبان ۱۴۰۱

توضیحات : مزرعهٔ حیوانات ( Animal Farm) که در ایران به نام قلعهٔ حیوانات نیز شناخته شده‌است،این رمان نوشتهٔ جورج اورول می باشد. این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید.این رمان دربارهٔ گروهی از حیوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌کنند و خود ادارهٔ مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی …

دانلود کتاب خاطرات امیر عباس هویدا

تاریخ : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات : این کتاب خاطرات امیر عباس هویدا می باشد که در سالنامه «دنیا» نوروز ۱۳۴۵ به نوشته خودش به چاپ رسیده است و شامل خاطرات زیر می باشد:

  1. تحصیل در لبنان، ماموریت‌‌های پدر و روحیات مادر
  2. سفر به پاریس و زندگی در لندن
  3. در میان بزرگترین اتفاقات تاریخ زندگی می‌کنم ، یادداشت‌های هویدا از جنگ جهانی دوم
  4. اگر قسمت من باشد کشته می‌شوم ، یادداشت‌های هویدا از جنگ جهانی دوم
  5. انگلیسی‌ها ارباب جنوب کشورم بودند ، خاطرات هویدا از مراجعت به ایران
  6. کافه‌نشینی با صادق هدایت و پرویز خانلری ، خاطرات هویدا از خدمت وظیفه در دانشکده افسری
  7. خاطرات هویدا از دوران حضور در شرکت ملی نفت و وزارت دارایی ، آنچه در مذاکره با نمایندگان کنسرسیوم نفت گذشت

دانلود کتاب سالهای پر شکنجه من

تاریخ : ۸ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات :  کتاب، سرگذشت تکان دهنده دختر جوانی از کشور لهستان است که در جنگ جهانی دوم، به اسارت نازی‌های آلمان درآمده و به اردوگاه‌های کار اجباری روانه شد. در این اردوگاه‌ها سایه مخوف مرگ همیشه در کمین او بود. این دخترک که “گردا” نام داشت در کارگاه ریسندگی مشغول به‌کار شد و در آن جا علاوه بر فشار و سختی‌های کار هر لحظه با بیماری سل، فاجعه و مرگ روبرو بود. به هر صورت “گرادا” از آن اردوگاه به‌بیرون می‌رود و به اتفاق ۴۰۰۰ دختر اسیر، مسیر هزار کیلومتری را در آلمان‌شرقی ـ در میان برف و سرما ـ طی می‌کند. او از جمله دویست نفری است که در این مهلکه جان سالم به‌در می‌برد.

دانلود کتاب زندگینامه آدولف هیتلر

تاریخ : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات :   آدولف هیتلر رهبر حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان در سالهای ۱۹۲۰ و ۱۹۲۱ و به مدت ۱۲ سال صدراعظم و پیشوای آلمان در بین سالهای ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ (دوران حکومت حزب نازی) در آلمان بود. هیتلر به عنوان یک کهنه‌سرباز نشان‌دار جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۰ به حزب نازی پیوست و در ۱۹۲۱ به ریاست آن رسید. او پس از زندانی شدن به خاطر شرکت در کودتای نافرجام ۱۹۲۳، با ترویج ایده‌های ناسیونالیستی، ضد کمونیستی و یهودستیزی و ایراد سخنرانیهای پرشور و پروپاگاندا، حامیانی در سطح کشور آلمان به دست آورد. هیتلر در سال ۱۹۳۳ به مقام صدراعظمی رسید و بیدرنگ یک دیکتاتوری فاشیستی تک حزبی را بنیان نهاد. مجموعهٔ ارتشی- صنعتی آلمان توانست قوای تحلیل رفته این کشور را ترمیم و آن را تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر اروپا در زمان خود نماید. هیتلر سیاست خارجی خود را با هدف تصرف فضای حیاتی بیشتر دنبال نمود و یکی از دلایل اولیه و عمده وقوع جنگ جهانی دوم الحاق اتریش و تهاجم به چکسلواکی و لهستان در ۱۹۳۹ توسط او بود که در نتیجه بریتانیا و فرانسه به آلمان اعلام جنگ کردند. جنگی که بین دو قدرت محور و متفقین درگرفت و در طی این مدت اروپا و همچنین سایر نقاط دنیا شاهد ویرانی‌ها و تلفات بسیار بود.

دانلود کتاب تاریخ جنگ پنهانی

تاریخ : ۲۵ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  بعد از اینکه حکومت فرانسه در سال ۱۹۴۰بر اثر حمله شدید آلمان شکست خورد و درخواست متارکه جنگ کرد، ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه که در طول مدت جنگ فرانسه و آلمان، فرمانده یک تیپ بود، با درخواست متارکه جنگ از طرف حکومت فرانسه مخالفت کرد و به لندن رفت و در آنجا اساس (حکومت فرانسه آزاد) را بنیاد نهاد و آن حکومت را دولت انگلستان و آنگاه دول آمریکا و شوروی به رسمیت شناختند. وقتی حکومت (فرانسه آزاد) در لندن به وجود آمد، نیمی از کشور فرانسه تحت اشغال ارتش آلمان بود و بعد ارتش آلمان تمام کشور فرانسه را اشغال کرد. نویسنده کتابی که اینک در دستان خواننده می باشد موسوم به (سرگرد رمی) که سپس به درجه سرهنگی رسید، از اولین روز تشکیل حکومت (فرانسه آزاد) در لندن، با ژنرال شارل دوگل، رئیس آن حکومت همکاری می کرد و از طرف ژنرال دوگل، به سمت رئیس اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد انتخاب شد.

پس از اینکه حکومت آلمان، کشور فرانسه را اشغال کرد، در آن کشور دسته هایی از میهن پرستان فرانسوی علیه حکومت اشغالگر به مبارزه برخاستند و همین که (سرهنگ رمی) به ریاست اداره اطلاعات حکومت فرانسه آزاد رسید، در صدد برآمد که مشاغل دسته های میهن پرست فرانسه را برای مبارزه با حکومت اشغالگر، متمرکز نماید.

شعله‌ور شدن جنگ در اروپا منجر به تغییرات سیاسی متعددی در فرانسه شد و نهایتاً مارشال پتن به ریاست جمهوری فرانسه رسید. پس از اشغال فرانسه و امضای قرارداد صلح با آلمان نازی، دولتی وابسته به آلمان در جنوب فرانسه به نام دولت ویشی با ریاست جمهوری پتن ایجاد شد. ژنرال دوگل افسر ارتش فرانسه بود و در جنگ اول جهانی شرکت داشت و در نبرد وردون زخمی شد. در جریان جنگ جهانی دوم فرمانده نیروهای فرانسه آزاد شد. او پس از جنگ به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید.

دانلود کتاب توطئه در تهران برای قتل رهبران سه دولت بزرگ

تاریخ : ۱۶ آبان ۱۴۰۰

توضیحات : در جریان جنگ دوم جهانی و اشغال ایران، یکی از مهمترین وقایعی که رخ داد، کنفرانس تهران بود. این کنفرانس هم از حیث منظوری که تشکیل آن را ایجاب نمود و هم از جهت معروفیت شخصیت هایی که در آن شرکت کرده بودند و هم از نظر موفقیت هایی که در پیشرفت منظور نصیب پیشوایان دول سه گانه گردید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به گفته مکی برای کشور ایران نیز «به خاطر اعلامیه مخصوصی که درباره ایران و آینده آن صادر گردید، یک موفقیت سیاسی محسوب می شود.

در فاصله روز های ششم تا نهم آذر ۱۳۲۲ و در بحبوحه جنگ دوم جهانی، تهران میزبان رهبران سه کشور متفقین یعنی فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا، وینستون چرچیل نخست‌وزیر انگلیس و ژوزف استالین رئیس جمهور شوروی بود. این سه کشور در سال های جنگ دوم جهانی سه کنفرانس مهم در تهران، یالتا و پوتسدام تشکیل دادند و در آنها ضمن طرح نقشه‌های جنگی و استراتژی نظامی خود درباره شرایط بین‌المللی و اوضاع جهان بعد از پایان جنگ و همچنین تقسیم ممالک جهان به مناطق نفوذ، به توافق هایی رسیدند و این بهترین فرصت بود برای جاسوسان آلمانی تا رهبران سه کشور متخاصم را ترور کنند..

دانلود کتاب استالین

تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات :  یوسف ویسارنوویچ استالین (که نام اصلی‌اش جوگاشویلی بود) روز ۲۱ دسامبر ۱۸۷۹ در شهر گوری در گرجستان شوروی از مادری دهقان‌زاده به‌نام کاترین گئورگیونا زاده شد. پدرش ویساریون ایوانوویچ، کارگر کارخانه کفاشی بود. زندگی استالین پس از ورود به مدرسه دینی در تفلیس و گذراندن دوره ابتدایی و پا نهادن به دبیرستان علوم دینی در سال ۱۸۹۴، با رویدادها و دگرگونی‌های تاریخ‌ساز خلق امیراتوری روسیه جوش خورد. در این کتاب به‌صورت مختصر با جامعه شوروی پس از مرگ لنین تا ۱۹۵۳ آشنا خواهیم شد و درضمن آن به جنبه‌های گوناگون شخصیت استالین و راستی‌ها و ناراستی‌های کردارش در یکی از پراهمیت‌ترین دوران‌های تاریخ شوروی که سال‌های جنگ جهانی دوم را دربر می‌گیرد نیز خواهیم پرداخت.

دانلود کتاب محرمانه ترین عملیات های جنگ جهانی دوم

تاریخ : ۲ خرداد ۱۳۹۸

توضیحات : جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ بشر بوده است. ستیز میلیونها سرباز در جبهه های سراسر جهان این جنگ را کاملا بی نظیر کرد. اما جنگ جهانی دوم تنها جنگ سربازها و سلاح ها و ماشینهای جنگی شان نبود . در این جنگ نوع جدید و غیر منتظره ای از شیوه های جنگی که توسط نسل جدیدی از جنگجویان هدایت می شد وارد صحنه نبرد شد . ماموریتهای پنهان و عملیات سری برای حمله و آسیب رساندن به اهداف دشمن، البته از پشت خط مقدم آنها . این ماموریت ها به اندازه حماسه ها و جنگاوری های صحنه فیزیکی نبرد اهمیت داشت . اعمال این ماموریتها و عملیات – خواه موفقیت آمیز بوده باشد یا نه – مسیر جنگ را به کلی تغییر میداد و نتیجه نهایی آن جور دیگری رقم میزند. این کتاب شامل عملیات زیر می باشد :

۱ – عملیات پاستوریوس

۲ – ماموریت تیزارد

۳ – عملیات خوانخواهی

۴ – ماموریت ناشناخته

۵ – عملیات فرانکتون

۶ – عملیات فلیپر

۷ – عملیات سورس

۸ – عملیات مینسمیت

۹ – عملیات گانرساید

۱۰ – ماموریت نیروی باوم

دانلود کتاب یک تمدن یک باور یک پیشوا‎

تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۶

توضیحات : کتاب در مورد دو شخصیت زن (اوا-ماگدا) و دو شخصیت مرد (یوزف-آدولف) از تاریخ آلمان نازی (۱۹۱۹-۱۹۴۵) بوده. این کتاب شخصی و حاصل چند سال پژوهشم در مورد تاریخ دنیا و به خصوص تاریخ اثر گذار جنگ جهانی دوم می باشد و در این کتاب می توان به صورت مختصر و مفید به تاریخ آلمان نازی پس از جنگ جهانی اول و تا پایان جنگ جهانی دوم آشنا شد. و مهمتر از همه میتواند پاسخی باشد به پرسشی که : چرا بعد از این همه سال از پایان کار آدولف هیتلر و آلمان نازی هنوز هستند افرادی که به او و باورهای او، باور دارند. در این کتاب به قسمت های پنهان شده از تاریخ آلمان نازی و موفقیت های اجتماعی آن را که از رسانه های تبلیغاتی امروز سانسور شده آگاه خواهید شد

دانلود کتاب تاریخ معاصر آلمان

تاریخ : ۸ دی ۱۳۹۵

توضیحات : با مطالعه این کتاب می‌توان به این پرسش پاسخ داد که چگونه یک کشور شکست‌خورده، تجزیه‌شده و فروپاشیده در طی مدتی کوتاه توانسته است بر موانع و مشکلات فائق آید و به چنان سطحی از زیربنای اقتصادی و اجتماعی و درجه‌ای از رشد، شکوفایی و پیشرفت برسد که امروز یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی جهان محسوب شود. قهرمانی جام جهانی فوتبال (۱۹۵۴) در برن، اولین رویدادی بود که آلمان توانست به کمک آن، پس از جنگ جهانی دوم دوباره در جامعه بین‌المللی با نقشی مثبت ظاهر شود. در حالی‌که این قهرمانی از نظر دیگران آغاز شکوفایی مجدد و معجزه‌وار آلمان بود، آلمانی‌ها به کلی منکر معجزه بودند و ادعا کرده و می‌کنند که این موفقیت و موفقیت‌های بعدی حاصل پشتکار، برنامه‌ریزی و هماهنگی میان نهادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این کشور بوده است.

دانلود کتاب اسرار مرگ استالین

تاریخ : ۴ اسفند ۱۳۹۴

توضیحات : در روز ۵ مارس سال ۱۹۵۳، ژوزف استالین پیشوای اتحاد جماهیر شوروی سابق درگذشت. حیات سیاسی او به عنوان خودکامه ای که بر زندگی میلیون ها انسان استیلا داشت طی چند دهه مورد تجزیه و تحلیل و موشکافی قرار گرفته است. اما حدس و گمان و حتی جدال درباره آخرین روزهای زندگی او همچنان ادامه دارد. آیا استالین پس از خونریزی مغزی به دلایل طبیعی جان باخت یا چون قصد هدایت اتحاد جماهیر شوروی به سوی جنگی نافرخنده را داشت توسط اطرافیانش به قتل رسید؟ خاطرات لوزگاچف از وقایع آن شب، رادزینسکی را درباره علت واقعی خونریزی مغزی و مرگ استالین به شک انداخت. محافظ استالین تایید کرد که آن شب نه خود استالین بلکه خروستالف، سرمحافظ استالین بود که دستور آزادباش را داده بود. لوزگاچف گفت: “اگر استالین بود به طعنه از محافظان می پرسید: “می خواهید به رختخواب بروید؟” و چنان به ما خیره می شد که ما جرات نمی کردیم بگوییم بله! بنابراین ما از شنیدن دستور خروستالف حسابی شاد شدیم و بدون آنکه به آن فکر کنیم به رختخواب رفتیم.” صبح روز بعد استالین تا دیروقت از اتاقش خارج نشد. محافظان به تدریج نگران حال او شدند، اما هیچکدام جرات نداشتند به اتاق او بروند. آنها حق نداشتند مزاحم استالین شوند مگر آنکه او شخصا آنها را فرابخواند.