• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

آبیاری گیاه آپارتمانی

دانلود کتاب تولید و نگهداری گیاهان فضای سبز

تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

توضیحات :  قدمت طراحی محیط و منظر، کشت و کار و نگهداری درختان زینتی، گل های باغچه ای و گیاهان فصلی هم زمان با شروع کشاورزی بوده است و ایرانیان از سال های دور به ایجاد فضای سبز، کشت و پرورش گل های بومی به صورت محدود پرداخته و با توجه به اعتقادات و رسوم ایرانیان جزء اولین مللی بوده اند که در مراسم و اعیاد گل به یکدیگر هدیه می دادند و این عمل را نوعی احترام به مهمان و همنوع خود می دانسته اند. بستر کاشت درختان و درختچه های زینتی و گل های فصلی در مقایسه با گیاهان باغی متفاوت بوده و در بیشتر مواقع نیازمند محیط کشت با تأسیسات شبیه به گلخانه و یا تونل پلاستیکی می باشند و به ندرت از مزارع و بسترهای کاشت نظیر مزرعه استفاده می شود. تولید این گونه گیاهان معمولاً در تمام فصل های سال در خارج از گلخانه و یا زیر پوشش پلاستیکی ادامه دارد. با توجه به اینکه تولید این نوع از گیاهان بیشتر به صورت متراکم و در محیط های بسته انجام می شود بنابراین نیازمند استفاده از موادی به غیر از خاک و با خواص متفاوت می باشد. شناخت این خواص و استفاده بجا از آن منجر به تولید موفق خواهد شد.

دانلود کتاب پرورش گیاهان آپارتمانی ۳

تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

توضیحات : گیاه آپارتمانی گیاهی است که قابلیت رشد در مکان های سرپوشیده مانند داخل منازل، ادارات و غیره را داشته باشد و معمولا برای اهداف تزئینی ، اثران مثبت روانی و یا دلایل بهداشتی از جمله به عنوان تصفیه هوای داخل ساختمان پرورش داده میشوند . این گیاهان اغلب بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند.عوامل اصلی که در هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: آبیاری ، نور ، مخلوط خاک ، دما ، رطوبت ، کود و مبارزه با آفات. گیاهان آپارتمانی عمدتاً گیاهانی هستند متعلق به مناطق استوایی که با توجه به شرایط اکولوژیکی آن مناطق سازگار شده اند و تکامل یافته اند، از این رو استفاده از آنها در اماکن مسکونی و اداری به عنوان “گیاهان آپارتمانی” مستلزم فراهم نمودن  رایطی است که تا اندازه ای با شرایط اکولوژیکی خاستگاه آنها همخوانی داشته باشد. بسیاری از این گیاهان به دمای پایین حساسیت شدید دارند، تعدادی به رطوبت کم، تعدادی به نور شدید خورشید (چرا که در جنگل های استوایی درختان بلند چتری را در بر فراز آنها ایجاد  کرده اند و از تابش مستقیم آفتاب در امان اند). و تعدادی به تمامی شرایط فوق حساسیت نشان می دهند.

دانلود کتاب گیاه، کودک دانشمند

تاریخ : ۳ اسفند ۱۳۹۷

توضیحات : گیاه موجودی بی‌احساس، بی‌تحرک و تک بعدی نیست، بلکه دارای شعور و احساس و توان ثبت وقایع و علاقه‌مند به ارتباط با همه‌ی موجودات و البته با انسان است و برقراری این ارتباط به آسانی امکان‌پذیر است. گیاه دارای سیستم عصبی، حافظه، تحرک، احساس تعاون، و توان تبدیل عناصر به یک دیگر و حتی خلق عناصر است. بر این اساس، کتاب حاضر به بیان اسرار گیاهان در زمینه‌ی ارتباط با انسان و سایر موجودات اختصاص دارد. در این کتاب نه تنها به حقیقت زندگی گیاهان پی می برید بلکه در میابید که هر فکری که داشته باشید نه تنها نزدیکترین گیاه آن را درک می کند بلکه در کل کره زمین و حتی فراتر از آن طنین انداز می شود.

دانلود کتاب پرورش گیاهان آپارتمانی

تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

توضیحات :  گیاه آپارتمانی گیاهی است که قابلیت رشد در مکان های سرپوشیده مانند داخل منازل، ادارات و غیره را داشته باشد و معمولا برای اهداف تزئینی ، اثران مثبت روانی و یا دلایل بهداشتی از جمله به عنوان تصفیه هوای داخل ساختمان پرورش داده میشوند . این گیاهان اغلب بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند.عوامل اصلی که در هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: آبیاری ، نور ، مخلوط خاک ، دما ، رطوبت ، کود و مبارزه با آفات. گیاهان آپارتمانی عمدتاً گیاهانی هستند متعلق به مناطق استوایی که با توجه به شرایط اکولوژیکی آن مناطق سازگار شده اند و تکامل یافته اند، از این رو استفاده از آنها در اماکن مسکونی و اداری به عنوان “گیاهان آپارتمانی” مستلزم فراهم نمودن  رایطی است که تا اندازه ای با شرایط اکولوژیکی خاستگاه آنها همخوانی داشته باشد. بسیاری از این گیاهان به دمای پایین حساسیت شدید دارند، تعدادی به رطوبت کم، تعدادی به نور شدید خورشید (چرا که در جنگل های استوایی درختان بلند چتری را در بر فراز آنها ایجاد  کرده اند و از تابش مستقیم آفتاب در امان اند). و تعدادی به تمامی شرایط فوق حساسیت نشان می دهند.