• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

آشپزی در خانه

دانلود کتاب تولید محصولات هنری در خانه

تاریخ : ۲۸ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :  بر هیچ فرد اندیشمندی پوشیده نیست که جامعۀ بشری در همۀ ابعاد و شئون عرصه های زندگی مسیری رو به تکامل و بهبودی طی می نماید و هر انسان در قالب علوم و فنون و مهارت های تدوین شده می تواند حداقل زندگی شخصی خود را ارتقا بخشد. درحال حاضر بخش مهمی از نیاز های اولیه انسان، با علم، ذوق هنری و اصول زیباشناختی، پیوندی عمیق یافته و در قالب مدل ها و الگو های مختلف نظام می یابند.

حتما شما هم با شنیدن واژه بافتنی تصویر مادر یا مادربزرگ در ذهنتان نقش می بندد که با دو میل و کلافی کاموا در حال بافتن لباسی است. شاید تا قبل از این، تصور می شد که این کار تنها کمک به اقتصاد خانواده و بی نیازی از خرید لباس و وسایل آماده است، ولی امروزه فواید بافتنی برای سلامت جسم و روان ثابت شده است. شناخت این فایده ها قطعاً می تواند عدۀ بسياري را جذب این هنر سنّتی کند. در واقع، بافتنی، ریتم خاصی دارد که هم زمانی حرکت میل و نخ در هر دو دست تا حد زيادي هم آهنگی مغز را بهبود می دهد. چنانچه مدل پیچیده ای برای بافتنی انتخاب شود، تبحر ذهنی ریتم و هم آهنگی را افزایش می دهد.

دانلود کتاب تولید فراورده های غذایی در خانه

تاریخ : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :   غذا یکی از نیازهای ضروری است که به عنوان مهم ترین عامل رشد و بقای عمر انسان تلقی می شود. با توجه به نقش موادغذایی در بدن، برای پخت صحیح آن لازم است با علاقمندی، به کسب دانش و مهارت آن تلاش نموده و هنرمندانه اقدام کرد. چرا که آشپزی، یک هنر است و اگر این هنر با چاشنی خلاقیت و مزۀ عشق همراه شود، از هر فرد آشپز یک هنرمند واقعی می سازد. کتاب حاضر مبتنی بر استانداردهای مصوب این رشته تألیف شده است. این کتاب شامل ١١ شایستگی مرتبط با برنامه ریزی امور تغذیۀ خانواده است. در این کتاب سعی شده است چگونگی تولید فراورده های غذایی در خانه به نحو مطلوبی توضیح داده شود و با ارائۀ فعالیت های مرتبط با شایستگی های کتاب به دنبال آموزش عملی این شایستگی بوده است.

دانلود خلاصه تدارک و تهیه غذا

تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

توضیحات :  از جمله مهمترین وظایف زنان در امر مراقبت و پرستاری از اعضای خانواده، خصوصا کودکان، نظارت و کنترل بر چرخهٔ تدارک و تهیه غذاست. نیروی انسانی کارآ، حاصل تغذیهٔ بهینه در دوران جنینی و کودکی به طور خاص و همچنین درطول سالهای مفید زندگی می باشد. با توجه به مسئولیت پرورش جنین که به حکم خداوند به زنان واگذار شده و همچنین ادامهٔ این مسئولیت الهی که تا دو سال اوّل زندگی کودک در پستانِ مادران نهفته، مراقبت تغذیه ای آغاز زندگی انسان به عهدهٔ زنان می باشد و این یک مسئولیت غیرقابل انکار است. به حکم سنت، فرهنگ های مختلف جهان از جمله کشورمان ایران و به دلیل ویژگیهای شخصیتی زنان، مراقبت و تأمین سلامت (در ابعاد کلان) اعضای خانواده بعد از دو سالگی نیز، همچنان بر دوش زنان و مادران خانواده می باشد. آگاهی از عوامل تأثیرگذار و چگونگی نقش آنها در امر مراقبت و تأمین سلامت اعضای خانواده، بهترین و مطمئن ترین راه دستیابی به این مهم است. امروزه، آموزش زنان از جملهٔ مهمترین روش های مداخله ای ایجاد بهبود در رشد و توسعه ملت ها شناخته شده است. از آنجا که غذا مهمترین عامل تأمین رشد و سلامت انسان است، هدف این مجموعه ایجاد آگاهی و شناخت لازم به منظور کسب موفقیت در تقاضا و تهیه غذای سالم و مناسب برای اعضای خانواده می باشد.