• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

آموزش طراحی وب

دانلود کتاب آموزش طراحی سایت از ۰ تا ۱۰۰

تاریخ : ۲۲ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند. با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

دانلود کتاب طراحی آسان صفحات وب با دروپال

تاریخ : ۲۱ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب طراحی آسان وب با دروپال نوشته‌ی رضا سروری، به آموزش نرم‌افزاری رایگان و کد باز به زبان پی اچ پی برای مدیریت محتوا، توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب و ایجاد بلاگ می‌پردازد که تحت مجوز جی پی ال منتشر شده است. از این برنامه برای مدیریت محتوای بیش از ۱ درصد از صفحات وب استفاده شده است. از این سیستم مدیریت محتوا از وبلاگ‌های شخصی تا شرکت‌های تجاری، سیاسی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است. بسیاری از وب سایت‌ها باید به مدیریت تاریخ وقایع مختلف بپردازند. این وب سایت‌ها که متعلق به سازمان‌های دولتی و غیردولتی هستند باید به تعقیب وقایعی چون گردهمایی‌ها و همایش‌ها بپردازند. البته برخی از آن‌ها نیز متعلق به جوامعی هستند که اخباری خاص را از منابع مختلف پی گیری می‌کنند. البته مدیریت وقایع و تقویم‌ها کار دشواری است و برای انجام این کار ابزارهای مختلفی پیش بینی شده که هر کدام محدودیت‌هایی دارند. دروپال با استفاده از ساختار منسجم سیستم، ماژول CCK ،View و ماژول مشارکتی Date، از روش‌های پیچیده‌ای برای مدیریت تقویم و وقایع استفاده می‌کند تا همه انتظارات از یک تقویم وقایع در وب سایت‌ها تامین ش

دانلود کتاب آموزش کاربردی CSS 3‎

تاریخ : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

توضیحات : معتقدم برای هر کاری باید از قدرتمندترین نیرویی که هستی بخش بلند مرتبه در نهاد انسان قرار داده بهره جستآن نیرو چیزی جز عشق و علاقه نیست، این کتاب تماما با اتکا به همین نیرو نگارش یافته است تا چراغی باشد در پیش روی کسانی که علاقمندند تا راه شیرین ویب سایت های مبتنی بر CSS گام بردارند. زبان CSS از جمله زبان های طراحی ویب بوده که زبان   CSSاین امکان را به طراحان سایت می دهد تا کد های اچ تی ام ال خود را از لحاظ بصری زیبا و چشمگیر کنند. پس از فراگیری نحوه استفاده از تگ های HTML، اساسی ترین گام یادگیری استفاده از کدهای سی اس اس است چرا که امروزه کمتر سایتی را می توان یافت که صرفاً با استفاده از زبان اچ تی ام ال طراحی شده باشد. مطالب این کتاب با ویژگی آموزش گام به گام، مصور و بیانی به دور از پیچیدگی و ابهام برای دانش آموزان و سایر علاقمندان عزیز تالیف شده است.

دانلود کتاب کلیه ی اصول طراحی وب سایت‎

تاریخ : ۱۰ فروردین ۱۳۹۲

توضیحات :  یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های کامپیوتر اینترنت است. داشتن یک سایت در اینترنت از حضور در آن مهم‌تر است چون طبق آمارهای گرفته شده در ایران حدود ۳۰ میلیون ایرانی در فضای اینترنت حضور دارند و این میزان بستر مناسبی را برای ارائه‌ی خدمات، تبلیغات و غیره فراهم آورده است. طراحی سایت ممکن است برای بسیاری‌ها دشوار به نظر برسد ولی این‌طور نیست. البته می‌توان گفت که این حرف تا چند سال پیش صحت داشت. چرا که مدیر سایت می‌بایست با کدنویسی آشنا بوده و با محیط خسته‌کننده‌ای سروکار داشته باشد. ولی امروزه با نصب نرم‌افزارهایی که به سیستم مدیریت محتوا شهرت دارند می‌توان به آسانی و بدون روبه‌رو شدن با محیط پیچیده‌ای یک سایت راه‌اندازی کرد. شاید بتوان گفت که کار با سیستم مدیریت محتوا از کار با سیستم‌عامل ویندوز هم آسان‌تر است. این نرم‌افزارها در تمام سیستم‌عامل‌ها قابل اجرا هستند و از طریق مرورگر می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. اگر در حال حاضر هاست ندارید بعد از خواندن بخش سوم به بخش پنجم بروید (بخش چهارم را نخوانید!). امیدوارم که از خواندن این کتاب لذت ببرید.

دانلود کتاب مرجع آموزش HTML و XHTML

تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹

توضیحات :  این کتاب را که به جرات می توان از بهترین جزوه های آموزشی HTML عرضه شده بر روی وب نامید در ۴۲ صفحه به بررسی تمامی ویژگی های این زبان پرطرفدار می پردازد . این جزوه که از روی برترین مراجع حال حاضر HTML جهان همچون The Ultimate HTML Reference نوشته Lan Lioyd و سایت پر آوازه W3schools.com ترجمه شده است شامل سرفصل های زیر با ارائه انواع مثال ها و نمونه کد ها می باشد : آشنایی با مفاهیم پایه طراحی وب آشنایی با ساختار تگ ها ، صفت ها و ساختار کلی صفحات وب بررسی انواع تگ های و صفت های مرتبط : به کارگیری تگ های فرمت بندی متون آموزش گنجاندن لینک ها و عکس ها در صفحات بررسی انواع لیست ها همچون لیست های مرتب ، نا مرتب و تعریفی آموزش استفاده از جداول در صفحات وب گروه بندی های ردیفی و ستونی جداول ادغام کردن ردیفی و ستونی سلول ها در جداول آشنایی با کاربرد انواع عناصر فرم همچون : دکمه ها ، TextField ها ، radiobutton ، checkbox و … آشنایی با انواع عناصر چند رسانه ای و نحوه گنجاندن آن ها در صفحات وب آشنایی با نحوه ایجاد صفحات چند گانه به وسیله Frameset ها آشنایی با مفاهیمی همچون MIMETYPE ، کد های زبانی ، کد های کاراکتری.

دانلود کتاب PDF صد باید و نباید در طرای وب

تاریخ : ۱۷ آبان ۱۳۸۸

توضیحات :  در این کتاب ارزشمند با صد نکته مفید و کاربردی در طراحی وب سایت آشنا میشوید رعایت این نکات به طراحی زیبا و جذابتر سایت شما کمک خواهد کرد.

دانلود کتاب PDF آموزش HTML

تاریخ : ۲ تیر ۱۳۸۸

توضیحات : HTML  ابتدایی ترین و پایه ترین زبان تحت وبه است و لازمه قبل از یاد گرفتن هر زبون برنامه نویسی تحت وب حتما با این زبان آشنا باشید .اچ تی ام ال اولین بار در سال ۱۹۸۰ توسط ” تیم برنر لی”  که در کمپانی سیرن کار می کرد برای اشتراک گذاری فایل های متنی استفادهشد و در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار این زبان به صورت عمومی عرضه شد ، که کلا دارای ۲۲ کد اصلی بود HTML مخفف کلمه“HyperText Markup Language”  است که یه جورایی به فارسی می شه زبان فوق متنی. شما به سادگی می تونید کد های اچ تی ام ال سایت های مختف رو ببینید برایاین منظور کافی با مرورگر خود ( برای مثال در اینترنت اکسپلورر ) یک صفحه وب رو باز کنید و از منو View گزینه Source رو انتخاب کنید تا کدهایی که صفحه شما رو ساختن رو مشاهده کنید تو نگاه اول خیلی وحشتناک به نظر می رسه ولی واقعا به این ترسناکی نیست! برای نوشتن کدهای اچ تی ام ال شما نیاز به یک ویرایشگر متنی دارید ، که دمدست ترین ویرایشگر تو سیستم تمام کاربران ویندوز کار نوت پده ! شما میتونید کدهاتون رو اونجا وارد کنید و موقع ذخیره فایل رو با فورمت HTM یا HTML ذخیره کنید .