• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

آموزش نصب لینوکس

دانلود کتاب لینوکس را خوب یاد بگیریم

تاریخ : ۱ خرداد ۱۳۹۴

توضیحات : به همه هموطنان عزیز به خصوص دانشجویان و مدرسان گرامی سلام عرض می نماییم و امیدواریم همیشه در زندگی موفق و پیروز و کمک یار دیگر مردم باشند . ترم دوم دانشگاه درس ۱ واحدی به نام کارگاه لینوکس به سراغ ما آمد شگفت زده بودیم چون تا به حال تنها چیزی که از لینوکس می دانستیم فقط اسمش بود. در اوایل ترم اهمیت زیادی به آن نمی دادیم و استاد ما هم که در کلاس برای آموزش از کتاب های مختلفی استفاده می کرد و این باعث می شد تا هم دانشجویان منبع خوبی برای آموزش نداشته باشند و هم اساتید به دلیل نداشتن کتاب مرجع شکایاتی می کردند بنابراین به عنوان یک دانشجوی تازه کار در کامپیوتر به سراغ پیدا کردن کتاب های برای مبتدیان لینوکس در اینترنت رفتیم اما کتاب مرجع و خوبی که رایگان باشد پیدا نکردیم اما چند کتابی پیدا کردیم که هر کدام نقص های داشتند پس سعی را بر این نهادیم که به کمک ۲ کتاب زیر و جستجو در برخی سایت های اینترنتی کتاب پیش رو را جمع آوری کردیم. البته ما هم یک تازه کار لینوکس هستیم وامیدواریم که روزی بتوانیم در این زمینه تخصصی کافی پیدا کنیم و اطلاعاتمان را در اختیار دیگران قرار دهیم در آخر باید بگوییم این کتاب برای مبتدیان لینوکس می باشد و سعی ما براین است که جلسه به جلسه ( ۱۱ جلسه) پیش رویم تا اینکه یادگیری آسان و منظم باشد.دانشجویان عزیز ما می توانیم با فرا گرفتن لینوکس و یونیکس کمی امنیت (شبکه) کشورمان را بالا ببریم ما در این زمینه متخصصان کمی تری نسبت به ویندوز داریم پس از همین حالا تصمیم بگیرید.

دانلود کتاب کوکی لینوکس به زبان فارسی

تاریخ : ۵ بهمن ۱۳۹۳

توضیحات : کتابی که پیش روی شماست سعی دارد با بکارگیری قابلیت های مختلف خط فرمان، به دور از پیچیدگی های غیر ضروری و با نگاهی کاربردی، مروری داشته باشد بر راه اندازی و استفاده از چند سرویس مهم و پرکاربرد لینوکس که امید است مطالب ارائه شده بتواند باعث ارتقای فنی دانش کاربران لینوکس و متخصصین IT شود.

دانلود کتاب آموزش ساده سیستم عامل اوبونتو

تاریخ : ۴ مهر ۱۳۹۳

توضیحات : آشنایی من با گنو لینوکس در یه روز برفی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه یزد توسط یکی از دوستان بود. یه روز که آمدم به خوابگاه دیدم ویندوز رایانه ام پاک شده و اوبونتو روی او نصبه . هنگامی که من پا به دنیای لینوکس گذاشتم بسیار سگردان بودم و نمیتوانستم کارهای بسیار مبتدیانه ای را که در ویندوز به راحتی انجام می دادم در لینوکس هم اجرا کنم، تنها دلیلی که من رو از نصب مجدد ویندوز باز می داشت این بود که شنیده بودم لینوکس ویروس نداره! بعدهای متوجه شدم ویروس ( باگ ) داره ولی کارایی نداره. خلاصه بعد از اینکه نیازهایم در حد یک تازه کار برطرف شد تصمیم گرفتم، مطالبی که آموختم را در اختیار دیگران بگذارم تا کسی پس از نیافت منبع بروز بهانه ای برای استفاده نکردن از لینوکس نداشته باشد.

دانلود کتاب آموزش کاربردی ubuntu 12.10 برای مبتدیان‎

تاریخ : ۲۳ دی ۱۳۹۱

توضیحات : به جهت اینکه سیستم عامل گنولینوکس تنها برای حرفه ای ها نیست بلکه برای تمام کاربران کامپیوتر است و با هر سطح از مهارت و دانش کامپیوتری میتوان از آن بهره برد ؛ بنده این آموزش مختصر را آماده کرده ام . در این آموزش سعی کرده ام برای تازه واردهایی که قصد مهاجرت از ویندوز به گنولینوکس را دارند آموزشی بگذارم به قصد آشنایی کاربران کامپیوتر با توزیع ubuntu که پرطرفدارترین و کاربرپسندترین توزیع موجود گنولینوکس است . در این آموزش سعی شده است مطالبی آموزش داده شود که کاربر به آن‌ها نیاز پیدا خواهد کرد و از زیاده گویی و پرداختن به جزئیات غیرکاربردی امتناع شده است

دانلود کتاب آموزش اوبونتو برای صفر کیلومتری ها

تاریخ : ۱۳ شهریور ۱۳۹۱

توضیحات : اوبونتو ( Ubuntu ) یکی از محبوبترین سیستم عامل های لینوکسی است که در ایران شاید به جهت اینکه نسخه لوح فشرده ( CD ) آن بصورت رایگان از آن سر دنیا به درب خانه شما بدون هزینه پست می شود بسیار شناخته شده است و احتمالا هر ایرانی آشنا به کامپیوتری حداقل یکبار از این امکان استفاده کرده است. اوبنتو در واقع فرزند دبیان با رگه آفریقایی از خانواده پر جمعیت لینوکس می باشد. ابونتو نیز به رسم معمول سیستم عامل های لینوکسی بصورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد و بسیاری از توسعه دهنده گان خود نیز در ارتقا و پیشرفت آن نقش ایفا می کنند. مارک شاتل ورث یکی از معروفترین کارآفرینان آفریقای جنوبی است، وی در ماه مارچ ۲۰۰۴ شرکت کانونیکال ( Canonical Ltd ) را بنیانگذاری کرد و چند ماه بعد در اکتبر همان سال این شرکت اولین نسخه ابونتو را منتشر نمود. ابونتو با هدف بوجود آوردن یک سیستم عامل ساده و راحت برای استفاده کاربر در کامپیوتر های دسکتاپ طراحی شد و مطمئنا هیچ کس و حتی خود مارک شاتل ورث هم گمان آن را نمی برد که در کمتر از ۶ سال بتوانند با عبور از شمار بسیار زیاد توزیع های مختلف لینوکس، اوبونتو تبدیل به یکی از محبوب ترین سیستم عامل های لینوکسی در میان کاربران گردد. در حال حاضر بیشتر از ۱۲ میلیون نفر در سراسر جهان از اوبونتو به عنوان سیستم عامل کامپیوتر خود استفاده می کنند که این رقم معادل ۵۰ درصد  تعداد کل استفاده کنندگان ای خانگی لینوکس است.

دانلود کتاب آموزش تصویری نصب لینوکس ابونتو

تاریخ : ۹ اسفند ۱۳۹۰

توضیحات :  اوبونتو یک توزیع لینوکس است که بر مبنای توزیع دبیان پایه‌گذاری شده‌است؛ اما با آن تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» گرفته شده‌است. از ویژگی‌های بارز اوبونتو می‌توان به کاربرپسند بودن، سادگی، زیبایی، سرعت و عدم نیاز به سخت‌افزار پیچیده اشاره کرد. این سیستم‌عامل یکی از کاربرپسندترین توزیع‌های لینوکس است و در مدت نسبتا کوتاه عمر خود، توانسته رشد خیره‌کننده‌ای در جذب کاربران عادی داشته باشد. بر طبق آمار وب، این توزیع در بین دیگر توزیع‌های لینوکس ۵۰ تا ۷۰ درصد سهم بازار را بدست آورده‌است. در ایران نیز این سیستم‌عامل کاربران زیادی را جذب کرده و جامعهٔ مجازی نسبتا خوبی در کنار آن شکل گرفته‌است. اوبونتو دارای پشتیبانی نسبتا خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی است.

دانلود کتاب آموزش نصب ویندوز XP به روش های مختلف

تاریخ : ۱۳ مهر ۱۳۹۰

توضیحات : ویندوز اکس پی که در اکتبر ۲۰۰۱ توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان به شمار می‌رود که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است.در کتاب موجود نصب ویندوز xp به روش های مختلف را آموزش می دهد. روش های موجود نصب ویندوز XP عبارتند از :

– نصب ویندوز XP از طریق شبکه

– نصب ویندوز XP از طریق Disk Duplication

– نصب ویندوز XP  به صورت اتوماتیک

دانلود کتاب آموزش کار با نرم افزار VMware Workstation

تاریخ : ۱۲ فروردین ۱۳۹۰

توضیحات : VMware Workstation یک نرم افزار مجازی سازی است که میتوان بر روی آن چند ویندوز از هر نوع نصب کرد و میتوان آنها را شبکه کرد و کار های مختلف بر روی آن انجام داد.امیدوارم این آموزش بتواند کار شما را با نرم افزار آسان کند. به امید موفقیت شما عزیزان

دانلود کتاب راهنمای سریع دستورات برای شروع کار با اوبونتو‬

تاریخ : ۹ تیر ۱۳۸۹

توضیحات :  اوبونتو یک سیستم عامل است که به کمک یک تیم جهانی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری با تجربه آماده میشود. این سیستم عامل همه برنامه‌های مورد نیاز شما را داراست: یک مرورگر وب، مجموعه اداری دفتری، برنامه‌های چندرسانه‌ای، پیغام‌رسانهای اینترنتی و بسیاری دیگر. این سیستم‌عامل یکی از کاربرپسندترین توزیع‌های گنو/لینوکس است و در مدت نسبتا کوتاه عمر خود، توانسته رشد خیره‌کننده‌ای در جذب کاربران عادی داشته باشد. بر طبق آمار وب، این توزیع در بین دیگر توزیع‌های گنو/لینوکس ۵۰ تا ۷۰ درصد سهم بازار را بدست آورده‌است.

دانلود کتاب PDF آموزش نصب لینوکس ردهت ( Red Hat )

تاریخ : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸

توضیحات : بسیاری از افراد تنها به دلیل ترس از عدم آشنایی با نصب سیستم عامل لینوکس، ویندوز را بر این سیستم عامل مفید ترجیح میدهند. این مقاله به این افراد کمک میکند تا بر ترس خود غلبه کرده و برای یک بار هم که شده لینوکس را تجربه کنند !