• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

اقدام علیه امنیت ملی

دانلود کتاب امنیت سیستم های اطلاعاتی

تاریخ : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :    کتاب امنیت سیستم های اطلاعاتی مرجع کامل آزمون CISSP ترجمه دکتر سیدسامان کریمی فارغ التحصیل دکترای فناوری ، دارای مدرک بین المللی CISSP (گواهی نامه خبره امنیت سیستم های اطلاعاتی)، CHFI (گواهی نامه مبارزه باجرایم رایانه ای) CEH (گواهی نامه هکر قانونمند) همچنین دارای مدارک بین المللی سیسکو CCNA وCCNP و مدارک مایکروسافت MCT و MCSE و MCITP که عنوان مربی بین المللی مایکروسافت نیز می باشند. وی پس از فرصت مطالعاتی در دانشگاه کنکوردیا و انتشار کتابی با عنوان استراتژی امنیت اطلاعات در سازمان های مالی، تصمیم به ترجمه کامل کتاب CISSP Cert Guide نوشته روبین آبرناتی و تروی مک میلان گرفت، که درواقع نخستین ترجمه کامل کتاب CISSP به زبان فارسی می باشد.

سرفصل های مهمی که در این کتاب مطرح می شود شامل معرفی کلی امنیت و اقدامات مدیریتی امنیت اطلاعات،مسئولیت های مدیریت، سیاست های امنیتی، طبقه بندی اطلاعات، نقش ها و مسئولیت ها، مدیریت ریسک و آگاه سازی امنیتی ،سیستم ها و متدولوژی های کنترل دسترسی،طراحی و معماری امنیت،رمزنگاری، امنیت ارتباطات، شبکه و اینترنت، طرح تداوم کسب و کار (BCP) و طرح بازیابی حوادث (DRP)، بررسی مسائل حقوقی و قانونی و جرایم رایانه ای، امنیت توسعه سیستم ها و برنامه های کاربردی، حاکمیت امنیت اطلاعات و مدیریت ریسک، امنیت فیزیکی و محیطی است.

از آنجایی که امنیت سیستم های اطلاعات زمینه ای نسبتا جوان و در حال شکل گیری است، متن کتاب حاضرطیف وسیعی از امنیت اطلاعات و مدیریت و ممیزی سیستم های اطلاعاتی را پوشش داده است. افراد دارای گواهی نامه CISSP دارای توانایی لازم در طراحی و پیاده سازی سیاست های کلان امنیتی می باشند . این افراد دارای درک کامل و مستقلی از مسائل مربوط به مهندسی اجتماعی بوده و قادر به ایجاد امنیت اطلاعات در یک سازمان با ارائه خط مشی ویژه با سیاست های خاص امنیتی آن سازمان می باشند.مخاطبین خاص این کتاب شامل مدیران امنیت اطلاعات سازمان ها ، مدیران حراست سازمان ها ، متخصصین سیستم های اطلاعاتی و امنیتی، مدیران شبکه، مشاورین سیستم های امنیت اطلاعات و کلیه علاقمندان به مدیریت امنیت اطلاعات می باشند

دانلود کتاب دفاعیات دکتر مصدق در دادگاه نظامی

تاریخ : ۱۰ دی ۱۳۹۲

توضیحات : محمد مصدق را پس از کودتای ۲۸ مرداد در دادگاه نظامی محاکمه و با توجه به تبرئه او از اتهامات اصلی چون «تلاش برای برهم زدن اساس سلطنت» و «کودتا علیه قانون اساسی» به سه سال حبس مجرد (انفرادی) محکوم شد. استدلال او در نفی صلاحیت دادگاه این بود که دیوان عالی حق محاکمه نخست وزیر را دارد و دادگاه نظامی، صالح نیست و او همچنان نخست وزیر قانونی کشور است. استدلال دادستان نیز این بود که دکتر مصدق در پی دریافت فرمان عزل پادشاه از روز ۲۵ مرداد تا روز ۲۸ مرداد نخست وزیر نبوده‌است و این دادگاه به اتهامات او پس از برکناری از نخست وزیری یعنی تمرد از فرمان پادشاه رسیدگی می‌کند. پاسخ مصدق نیز آن بود که چون فرمان پادشاه را در نیمه شب و با یک دستهٔ مسلح آورده بودند گمان بر جعلی بودن آن داده و از این نظر او متمرد نیست. او هم در دفاعیه در دادگاه و هم در خاطراتش می‌نویسد که اگرچه بنابر روح قانون اساسی مشروطه، پادشاه حق عزل و نصب وزیران را ندارد ولی اگر در روز و ساعات اداری فرمان را می‌آوردند، آنرا می‌پذیرفت.