• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

امام زاده های تهران

دانلود کتاب اینجا تهران است – آلبوم عکسهای محمود پاکزاد از تهران

تاریخ : ۱۱ آبان ۱۴۰۰

توضیحات :  سید محمود پاکزاد (متولد ۱۳۰۳ خیابان ری تهران، درگذشت ۱۳۸۰، تهران) از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند و زندگی مردم و شهرهای ایران را ثبت کرده است. آرشیو ملی ایران در بیستمین سالگرد درگذشت این عکاس برجسته کشور، تعدادی از عکس‌های اهدایی پاکزاد به سازمان اسناد ملی در سال ۱۳۷۸ را منتشر کرده است.

پاکزاد در شرحی که از زندگی خود در ابتدای کتاب «طهران قدیم» آورده، به چگونگی جمع‌آوری عکس‌هایش اشاره کرده است: «سال ۱۳۶۰ که کارها یک کمی کساد شد به فکر افتادم عکس‌هایی را که قدیم گرفته بودم چاپ کنم. چند تا از عکس‌ها را چاپ کردم و پشت ویترین گذاشتم و دیدم باز مثل همان نان و پنیر مردم را پشت ویترین میخکوب می‌کند و گاهی هم می‌آمدند و از عکس‌ها می‌خریدند. کم کم مشتری‌ها زیاد شدند و ما هم تمام کارهای دیگر را کنار گذاشتیم و به چاپ عکس‌های قدیم پرداختیم. من در واقع از همه چیز عکس می‌گرفتم؛ از تمام کاروکسب‌های تهران، مغازه‌ها، اشیا، خیابان‌های معروف، بیمارستان‌ها و سینماها. در سال ۱۳۷۷ خودم را بازنشسته کردم و مغازه را فروختم.

تا به حال شاید ۲۰ هزار تا از این عکس‌ها را چاپ کردم و الان هم به طور مرتب از تهران از تغییرات ساختمان‌ها، خیابان‌ها و راه‌هایش عکس می‌گیرم. تا به حال از تلویزیون، مرکز اسناد رسمی و خیلی جاهای دیگر به سراغ این عکس‌ها آمده‌‌اند و هر سال تقویم عکس‌های ما تا آمریکا و اروپا می‌رود و همان عکس‌هایی که من بی‌دلیل و فقط برای تمرین می‌گرفتم حالا به منبع بسیار خوبی برای شناسایی تاریخ شهر تهران تبدیل شده است. در آخر به این نتیجه رسیدم که عکاسی اقیانوس بیکران است که من پس از سال‌ها تجربه دانستم که انگشتی بر آن تر کرده‌ام و یک عکس خوب برلیانی است پربها.»

دانلود کتاب مکان‌های دیدنی و توریستی شهر تهران

تاریخ : ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

توضیحات :  کتاب مکان‌های دیدنی و توریستی شهر تهران تألیف آیتوریسما، یکی از مجموعه کتاب‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران می‌باشد که به معرفی مکان‌های دیدنی کلانشهر تهران از جمله آثار و بناهای تاریخی، مکان‌های تفریحی، مکان‌های مذهبی، موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌پردازد. در هر مورد ابتدا مکان مورد نظر به همراه آدرس آن بصورت مختصر معرفی شده و در ادامه عکس‌های ارسال شده توسط عکاسان ارائه شده است. هدف از این کتاب معرفی شهر تهران برای گردشگران و علاقمندان به سفر و یا علاقمندان به مطالعه در رابطه با این شهر زیبا می‌باشد و در این راستا سعی شده است از عکاسان خوب کشور برای تهیه این کتاب استفاده گردد. این مجموعه در نظر دارد در ویرایش‌های بعدی این کتاب، عکس‌های دیگری که از کاربران در ادامه دریافت می‌گردد را مورد استفاده قرار دهد.

دانلود کتاب تهران گردی

تاریخ : ۱۴ آبان ۱۳۹۷

توضیحات : تهران به عنوان پایتخت ایران در صنعت گردشگری هم جایگاه مهمی دارد و اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. تهرانگردی علاوه بر مسافران داخلی و خارجی، برای ساکنان تهران هم جذابیت دارد. برای وقت‌گذرانی لذتبخش در تهران انتخاب‌هایی به غیر از خرید‌گردی و کافه‌گردی و رستوران‌گردی، هم وجود دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، از جذابیت‌های تهران که در سایر شهرها کمتر اتفاق می‌افتد، می‌توان به تماشای تئاتر یا گالری‌گردی اشاره کرد.

تهرانگردی می‌تواند خیلی ساده باشد، مثل قدم زدن در خیابان ولیعصر که بلندترین خیابان خاورمیانه است و سالهاست حالِ خوب را به رهگذران خود هدیه می‌دهد. خیابانی که از شمال تا جنوب تهران امتداد داشته و مکان‌های بسیاری را در خود جای  داده است؛ از میدان تجریش، باغ فردوس، پارک ملت، پارک ساعی، چهارراه ولیعصر و تئاتر شهر و…. تا راه آهن تهران. اگر به پیاده‌روی در دامنه‌ی کوه علاقمند باشید، در شمال تهران می‌توان علاوه بر تفریح و ورزش، از چشم‌اندازهای زیبای شهر لذت برد. دربند (تجریش، انتهای خیابان دربند)، درکه (اوین، انتهای خیابان درکه)، توچال (انتهای خیابان ولنجک) و دارآباد (نیاوران، انتهای خیابان دارآباد)، از معروفترین مسیرهای کوهپیمایی تهران هستند.

مجموعه ای که بعنوان دیدنیهای تهران تقدیم شما عزیزان می گردد حاصل جستجو و بررسی منابع ، مستندات و نکاتی است که سعی شده از صحت آنها اطمینان حاصل گردد.