• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

انواع تیپ شخصیتی

دانلود کتاب یک فعال دانشجویی بعد از فارغ التحصیلی در ایران

تاریخ : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات :  عباس اژدرالدینی در کتاب یک فعال دانشجویی بعد از فارغ التحصیلی در ایران، از خاطرات خود به عنوان نمونه‌ای از عملکرد تیپ شخصیتی فعالان دانشجویی بهره گرفته تا به شما نشان دهد فعالان دانشجویی گوهرهایی هستند که بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند نظام اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما را رشد دهند.

در برخی سازمان‌ها مدیرانی هستند که جز گرداندن ظاهری و متوقف نشدن کار سازمانی که به آن‌ها سپرده شده، وظیفه دیگری را بر دوش خود نمی‌بینند و اگر روزی کار بیشتری نسبت به وظایف‌شان انجام دهند، عمیقاً احساس بزرگی و خوب بودن می‌کنند. اگر انگیزه‌ای جهت افزایش راندمان کارایی‌شان داشته باشند، ممکن است در عملکرد خود تغییراتی ایجاد کنند و اگر ملاک قضاوت روی لیاقت آن‌ها، خروجی کارشان باشد، اغلب به هر قیمتی تمام هوش و حواس‌شان را روی آمار و آمارسازی متمرکز می‌کنند و گاهی نیز ممکن است هزینه‌های ناحقی از بیت‌المال را برای نمایش‌های خود صرف کنند. در مقابل این مدیران، افرادی نیز در این کشور هستند که بدون اینکه کسی از آن‌ها توقعی داشته باشد یا مسئولیتی بر دوش آن‌ها بگذارد، بی‌منت به گونه‌ای برای دیگران مفید واقع می‌شوند که گویی خود را وقف اطرافیان یا مردم کرده‌اند. آن‌ها در انجام وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده و برای دستیابی به حداکثر کارایی خود نیاز به مشوق و محرک خارجی ندارند. نمونه‌های بارز چنین افرادی را می‌توانید در فعالان دانشجویی واقعی دانشگاه‌ها ببینید.

این کتاب معرفی کسانی است که هر دانشگاه در هر سال، چندین نفر از آن‌ها را به جامعه تقدیم می‌کند اما کل انرژی و استعداد خدمت‌شان در سطوح پایین سازمان‌ها یا ادارات یا تلاش برای یک کسب و کار کوچک به هدر می‌رود. آن هم معمولا در حالی که همان پست کم‌مرتبه، معمولا صوری بوده و ممکن است مانند بسیاری از کارمندان، آن‌ها را نیز به عنوان ماشین امضا، به خدمت گرفته باشند و اگر بخواهند که کارشان را به درستی انجام دهند، بیشتر خاری در چشم محسوب می‌شوند نه یک کارمند با وجدان کاری.

دانلود کتاب دو درصدی‌ها

تاریخ : ۲۷ تیر ۱۳۹۹

توضیحات :  در این کتاب به صورت کامل به مطالبی مهم و کاربردی نظیر شخصیت شناسی، تقویت حافظه، زبان بدن، بیوگرافی و نکات برجسته دانشمندان و مشاهیر، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی و غیره پرداخته شده است و می‌توان دو درصدی‌ها را بهترین کتاب موجود برای افراد درون‌گرا و نیز همه کسانی که در پی یادگیری بیشتر و بهتر هستند به شمار آورد. مطالعه این کتاب برای هر انسان در جست و جوی موفقیت و آرامش امری کاملاً ضروری است. در فرهنگ شرقی، کارما یکی از مفاهیم اساسی هندوئیسم، بودائیسم، سیکیسم و جینیسم است. مفهومی که به طور کلی به اهمیت اعمال بشر اشاره دارد و می‌گوید کردارهای هر انسان، بر کیفیت این زندگی و زندگی‌های بعدی او اثر می‌گذارد. رفتارهای خوب کارمای خوب می‌سازند و رفتارهای بد کارمای بد اما در فرهنگ عامه غربی، کارما چنین مفهوم روحانی عمیقی ندارد. در باور عامه، کارما یک قانون پاداش و جزا است. یک نیروی ماورائی که به کارهای خوب پاداش می‌دهد و در ازای کارهای بد ما را تنبیه می‌کند. این برداشت از کارما توضیحی برای گرفتاری‌هایی است که همه ما گاهی با آن‌ها مواجه می‌شویم.

دانلود کتاب رفع تنبلی و اهمال کاری

تاریخ : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

توضیحات :  تا کلمه ی تنبلی رو گفتم از جا پرید با عصبانیت گفت: میدونی روزی چند ساعت کار میکنم. اصلا میدونی خرج و مخارج زندگی یعنی چی؟ من از ۶ صبح تا ۹ شب بیرون دارم کار میکنم اونوقت تو به من میگی تنبلم. سعی کردم آرومش کنم ولی ظاهرا خیلی بهش برخورده بود. چون از کلمه مناسب استفاده نکرده بودم. همیشه سرکلاس هایم جلوی شاگردانم از کلمه تنبلی استفاده میکردم اما اینجا کلاس درس نبود و عباس هم شاگردم نبود که بخواهم صریح و راحت بهش بگم بنابراین بهش گفتم تو تنبل نیستی فقط یکم اهمال کار هستی! شما میدانید اهمال کاری واقعا چیست؟ با این کتاب خودتان را بیشتر بشناسید.

دانلود کتاب تیپ شخصیتی و همسر گزینی

تاریخ : ۲ مهر ۱۳۹۲

توضیحات : تیپ شخصیتی به اشخاصی اشاره می‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در حالت غیررسمی ممکن است خود شما در ارتباط با تیپ شخصیتی طبقاتی را در ذهن داشته باشید، مانند: تیپ مدیر، تیپ ورزشکار، تیپ مادرانه، تیپ سوسول و تیپ خورهٔ تکنولوژی و غیره. اگر بخواهیم هر یک از این تیپ‌های غیررسمی را تعریف کنیم، برای هر یک از آن‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های متفاوت را در نظر خواهیم گرفت. در طول سالیان طولانی، روان‌شناسان برای طبقه‌بندی شخصیتها به انواع تیپ‌ها، روش‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلاً روان‌شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند و یا برون‌گرا. اشخاص برون‌گرا پررو و معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون‌گرا، خجالتی و تودار هستند. به طور کلی این طبقه‌بندی‌ها ناکافی هستند و نمی‌توانند تفاوت‌های شخصیتی را نشان بدهند. به همین دلیل درجه‌بندی مردم بر پایهٔ فهرستی از ویژگی‌ها، در مقایسه با طبقه‌بندی آن‌ها به دو یا سه تیپ شخصیتی، اطلاعات بیشتری را در اختیار می‌گذارد.