• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

بازیهای فکری در ریاضی

دانلود کتاب معماهایی در منطق ریاضی

تاریخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۹

توضیحات :  بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که به حل مسئله‌های ریاضی و منطق علاقه‌ای ندارند، با این همه‌، اگر با مسئله‌ای در منطق یا ریاضی روبرو شوند که به شکل معما ارائه شده باشد، با اشتیاق فراوان به حل آن می‌پردازند. ریموند اسمولیان، نویسنده این کتاب، که خود یکی از دانشمندان منطقی است، با طرح معماهای گوناگون، که هریک به صورت داستانی جذاب است، می‌کوشد تا خواننده عادی را با گزاره‌های مشهور گودل آشنا کند. این گزاره منطقی، به شکل‌های گوناگون، در بسیاری از تئوری‌های علمی که با پدیده خودزایی سر و کار دارند ظاهر شده است. به همین سبب، این کتاب نه تنها برای خواننده عادی بلکه برای دانشجویان ریاضی یا منطق، زبان‌شناسان و مهندسان کامپیوتر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دانلود کتاب به فرزندانتان ریاضی بیاموزید

تاریخ : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

توضیحات :  شما در یادگیری ریاضیات توسط فرزندانتان، سهم مهمی دارید. زمانیکه به طرق مختلف فرزندتان را وادار به فکر کردن و صحبت کردن درباره ریاضی می کنید، در اصل کلید موفقیت آینده او را به دستش می دهید. امروزه مهارتهایی همچون تفکر انتقادی، راه حل جویی، قدرت استدلال و قدرت ایجاد ارتباط از طریق ریاضی جزء مهارتهای ضروری به شمار می آیند. این مفاد مبانی تدریس درس ریاضی در مدارس استان اونتاریو می باشد. زمانیکه با فرزندانتان فعالیت های این کتاب را کار می کنید، متوجه کاربرد عملی این مهارتها خواهید شد. امیدواریم از همراهی فرزندانتان در یادگیری لذت ببرید…

دانلود کتاب معماها و سرگرمی های ریاضی

تاریخ : ۸ آبان ۱۳۹۵

توضیحات :  سام لوید ، یکی از بزرگترین بنیانگذاران سرگرمی های ریاضی جهان در ۳۰ ژانویۀ سال ۱۸۴۱ ، در فیلادلفی به دنیا آمد . پدرش او را در سه سالگی به نیویورک برد . سام لوید دورۀ دبستان و دبیرستان را در آنجا گذراند ، و در ۱۷ سالگی دورۀ متوسطه را به پایان رساند . استعداد عجیبی در تردستی ، شطرنج ، تا کردن کاغذ برای ساختن اشکال مختلف ، و ارایۀ راه حل برای بازیهای فکری در ریاضی ، و بالاخره طرح و حل معماها داشت ، و از اوایل دوران نوجوانی زندگی خود را وقف این گونه کارها کرد . شاید اگر وی به جای پرداختن به این گونه مسایل ذهنی به دانشگاه می رفت ، مهندس خوبی از آب در می آمد ، ولی او از این کار صرف نظر کرد ، تا با طرح معماهای شیرین و دوست داشتنی زیادی مردم جهان را به تمرین ورزشهای فکری علاقه مند سازد ، و با ابداع یک سری بازیهای علمی آنها را به درست اندیشیدن وا دارد .