• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران

دانلود کتاب تمدن ایران ساسانی

تاریخ : ۱۲ دی ۱۴۰۲

توضیحات : این کتاب در مورد تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران ساسانی در فاصلهٔ سده‌های سوم تا پنجم میلادی است. مبنای این کتاب بطور عمده کتیبه‌های متعلق به آغاز شاهنشاهی ساسانیان و مآخذ مربوط به کیش و آئین آنان و آثار فرهنگی نگاشته شده‌است. در کتاب از مآخذ فرهنگ ایران در روزگار ساسانیان و بنیاد دولت ساسانی و پیدایش آئین رسمی کشور و لشکرکشی‌های شاپور یکم و نیز از نقش‌های صخره‌ها، ظرف‌ها و سکه‌های ساسانی به تفصیل سخن رفته‌است. همچنین در این کتاب مجموعهٔ سکه‌های ساسانی متعلق به موزه آرمیتاژ در لنینگراد و موزه تاریخ در مسکو که غنی‌ترین مجموعهٔ سکه‌های ساسانی در جهان است، پژوهش و بررسی شده‌است.

دانلود کتاب به دنبال روشنائی یا تاریخ تمدن صدهزار ساله ایران

تاریخ : ۲۳ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  نویسنده در پیشگفتار در مورد انگیزه تالیف کتاب می‌گوید: “تاکنون کتاب مستند و جامعی که بتواند پیدایش ایران و مردم ایران را از آغاز شرح دهد حداقل در ایران به ندرت در دسترس همگان می‌باشد و علت این امر از آن جهت است که کلیه کتابهای حاوی اطلاعات فرهنگ و تمدن باستانی ایران به دستور اسکندر در تخت جمشید به آتش کشیده شد و آنچه به عنوان تاریخ در دسترس قرار گرفته بیشتر از منابع یونانی است که با ایرانیان دشمنی دیرینه داشته‌اند. از این رو بر آن شدم تا حد امکان توانائی به جستجوی حقیقت پرداخته و به منظور روشن ساختن این مسئله با استفاده از اسناد و مدارک موجود که از اکتشافات باستان شناسی به دست آمده ایران را از آغاز بشناسانم و چون این جستجو حرکتی از میان تاریکی برای رسیدن به روشنائی بوده است. لذا نام این کتاب را به دنبال روشنائی انتخاب کرده‌ام.”

دانلود کتاب نگاهی به تاریخ و تمدن آریایی

تاریخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

توضیحات : در تاریخ تمدن جهانی هر یک خلق و ملت با آفریده های مادی و معنوی اش سهم ارزنده خود را می گذارد. صفحه های در زیر غبار فراموشی مانده را تجدید می کند و در مجموع سطح خودآگاهی و خود شناسی ملی و عمومی بشری را وسعت می بخشد. کتاب « نگاهی به تاریخ و تمدن آریایی » بار نخست در سال ۲۰۰۹ میلادی در انتشارات عرفان در شهر دوشنبه با شمارگان محدودی با ویراستاری ج – شریف اف به چاپ رسیده است. از آنجا که این کتاب به بخش های برجسته ای از تاریخ و فرهنگ نیاکان پرداخته است؛ از جناب امامعلی رحمان؛ رییس جمهور تاجیکستان اجازه ویراستاری و انتشاردوباره آن گرفته شد. متن کتاب پس از جایگزینی واژه های سنگین با واژه های ساده تر؛ به گونه ای که سبک ادبی گفتاری و نوشتاری تاجیکی پیام کتاب را دگرگون نکند، دوباره ویراستاری شده است؛ نگاره های پادشاهان پیشدادی و کیانی از کتاب « نامه خسروان» – جلال پور؛ فتحعلی شاه قاجار؛ وین؛ اتریش ۱۲۹۷ آورده شده است. این کتاب در راستای هدف ها و آرمان های انجمن رودکی در پاریس که به کوشش فرهیختگان و هموندان آن برای شکوفایی فرهنگ در گستره ی فرهنگ ایرانی در سراسر جهان بنیان گذاری شده است، فراهم گشته؛ با کمک فرهنگسرای آریایی آبتین ساسانفر و مهرافزون فیروزگر در شهرهای ایستروشن و دوشنبه در جمهوری تاجیکستان در نشر مهری لندن ؛ به چاپ رسیده و به پیشگاه امامعلی رحمان و همه فارسی زبانان جهان – به پیشباز سی سالگی استقلال تاجیکستان- تقدیم می شود.

این کتاب در۵۵۰ صفحه با یک پیشگفتار و مقدمه؛ مرور و پژوهشی موشکافانه دارد به سرآغاز تاریخ و فرهنگ آریایی؛ رشد تمدن آریایی در دوران باشکوه هخامنشیان ؛ سپس دوران ساسانیان. در بخش آیین های پیش از زرتشت و پس از زرتشت به زمان و مکان آمدن زرتشت؛ اوستا و بخش های آن می پردازد . بخش درخشان این قسمت از کتاب نگاهی به تاریخ و تمدن آریایی آموزه های آشو زرتشت درباره ی انسان و جهان پیرامونش و پرسش هایی که مطرح می کند و به زبان زیبای موزون خود پاسخ میدهد.