• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تجهیزات نظامی ایران

دانلود کتاب فرهنگ واژه های نظامی

تاریخ : ۹ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :  در جهان امروز توسعه و پیشرفت دانش و تکنولوژی و دامنه تخصص های گوناگون، نیاز انسان ها را به شناخت زبانهای فنی و اصطلاحات ویژه (به منظور هم زبانی)، بیش از هر زمان دیگر آشکار ساخته؛ به همین سبب از اواخر قرن نوزدهم میلادی تاکنون در بسیاری از کشورها پیشرفته، کار تهیه و تالیف فرهنگ نامه های اختصاصی آنچنان گسترش یافته که در هر یک از رشته های علوم و در هر زمینه ای از دانش بشر و تکنولوژی، راهنما و فرهنگنامه های متعددی تهیه، تدوین و چاپ گردیده است. به طوریکه به محض نیاز در هر یک از زمینه های تاریخ، جغرافیا، فلسفه، زبان، مدیریت و اقتصاد و سپاهیگری و مانند آن می توانید یک فرهنگنامه از اینگونه آثار پیدا کنید و با مراجعه به آن رفع اشکال نمایید.

یکی از آن رشته های تخصصی خدمت سپاهیگری است که به سبب پیشرفت روزافزون تاکتیک و تکنیک، دامنه این نیازمندی را، به ویژه برای دانشجویان و دانش پژوهان مراکز فرهنگی ارتش شاهنشاهی بیش از پیش، آشکارتر ساخته است که همین دلیل ارتش شاهنشاهی را وادار می ساخت که نخستین گام این کار بزرگ (ولو نارسا) برداشته شود و هر چه زودتر این چنین فرهنگی برای هم زبانی و هم آهنگی در دسترس مراکز فرهنگی و پرسنل ارتش شاهنشاهی گذارده شود.

دانلود کتاب مجموعه اینفوگرافی‌های سیاسی – نظامی

تاریخ : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

توضیحات : در این کتاب مجموعه اینفوگرافی‌های سیاسی – نظامی، مجموعه‌ای از اطلاع نگاشت‌ها را جمع‌آوری شده است که می‌تواند برای علاقمندان به حوزه‌های علوم سیاسی و نظامی سودمند باشد. مرجع هر اینفوگرافی در ذیل آن درج شده است. اطلاعات ارایه شده در این اینفوگرافی‌ها از منظر درک بهتر مباحث راهبردی بین‌المللی و نظامی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای استفاده کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان به این حوزه کاربرد دارد. اطلاعات مصور ارایه شده در این کتاب می‌تواند به عنوان مباحثی سودمند در ارایه‌ها و سخنرانی‌های علمی و سیاسی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دانلود کتاب تاکتیک های جنگ نامنظم در خلیج فارس

تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۱

توضیحات :  جنگ های نامنظم معمولا از قوانین و اصول جنگ های کلاسیک و شناخته شده پیروی نمی کنند و شامل یک سلسله عملیاتهای نظامی و شبه نظامی می شود که در سرزمین و یا در مناطق تحت اشغال و کنترل دشمن و عمدتا در نقاط و اماکن حساس و ویژه به منظور خرابکاری و انهدام امکانات و تجهیزات و از بین بردن نفرات دشمن با ضربه زدن و تخریب روحیه دشمن و براندازی  به مورد اجرا گذاشته می شود . لذا با توجه به اینکه در جنگ های نامنظم نابرابری زیاد در تجهیزات نظامی و تکنولوژی و قدرت رزمی از نظر تسلیحات  و نیروی رزمی بین دو نیروی متخاصم و درگیر وجود دارد, عناصری مانند: ( شناخت و اطلاعات کامل از منطقه نبرد , انتخاب زمان مناسب , خلاقیت و  نوآوری در تاکتیک و تکنیک , پیش دستی و حفظ  ابتکار عمل , رعایت اصل  غافلگیری , چابکی و چالاکی , تحرک و سیالیت , هدایت و رهبری  در صحنه  نبرد , اجرای  عملیات با واحدهای کوچک و با  تحرک  بالا, استفاده از عوامل طبیعی و محلی , استفاده  و بهره گیری  از طرح پوشش و . . .)در موفقیت گروهای نا منظم و چریکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار   می باشد.