• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تحولات فناوری اطلاعات

دانلود کتاب ‏‫فناوری در برابر انسانیت

تاریخ : ۶ مهر ۱۴۰۲

توضیحات :  چگونه انسانیت علی رغم تغییر فناورانه تمام فراگیر و نمایی می تواند گسترش یابد؟ جهان ما دارد به دوره ای از تغییر واقعاً تحول آمیز وارد میشود جایی که بسیاری از ما از اندازه و سرعت توسعه ها شگفت زده خواهیم شد؛ به گونه ای که واقعاً انتظارشان را نداشته ایم. این توسعه فناورانه نمایی پتانسیل سترگی را ارائه میدهد و با این فرصتها نیز امکان پذیریهای سترگ نوینی می آیند.

من بر این باورم که اندازه تغییر برخاسته از رویدادهای پیش بینی نشده اخیر مانند برکسیت (رفراندوم تصمیمی ژوئن ۲۰۱۶ انگلستان برای ترک کردن اتحادیه اروپا) در مقایسه با اثر، یک نزول ناگهانی تغییر فناورانه که جوهرۀ انسانیت و هر منظری از زندگی روی سیاره مان را می تواند بازشکل دهی کند، خیلی کوچک خواهد بود…

دانلود کتاب مروری بر تحولات در فناوری مخابرات سیار

تاریخ : ۲۷ آبان ۱۳۹۰

توضیحات : در سند حاضر، گزارشی از تحولات فناوری ارتباطات ( مخابرات ) سیار، از ابتدای پیدایش تا کنون ارائه گردیده است. در ابتدای بحث مقدمه و اصولی کلی از مخابرات سیار شرح داده می شود. سپس هر یک از نسل های ارتباطات سیار، به تفکیک ( نسل های منسوخ شده، نسل های رایج و نسل های آینده مخابرات سیار )، مورد بررسی قرار می گیرند. در ذیل این سه عنوان، به بررسی پیرامون فناوری های نسلهای صفرم، اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم، پرداخته می شود. ابتدا مرور مختصری بر نسلهای صفر و اول، به عنوان نسلهای منسوخ شده در جهان، خواهد شد و سپس نسلهای دوم و سوم، به عنوان نسلهای رایج در جهان، مورد بررسی جزیی تر قرار می گیرند. سپس سیستمهای نسلهای پیشین که برای نسل چهارم نامزد شده اند معرفی و بررسی می شوند. سپس به بررسی تفصیلی در مورد استانداردها، نیازمندی ها، امکانات، انتظارت و… نسل چهارم، ( به عنوان فناوری ای که به زودی بر جهان حاکم خواهد شد )، پرداخته می شود. و در نهایت نسل پنجم ( به عنوان نسل آینده فناوری‌های مخابرات سیار ) معرفی می شود.