• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

جنگ ایران و روسیه

دانلود کتاب جنگ روسیه یا سقوط بناپارت

تاریخ : ۶ اسفند ۱۴۰۰

توضیحات :    خوانندگان متحرم کتابی که اکنون در دسترس شما قرار می دهم، بخشی از زندگی بزرگترین مردان جهان و سبب عمده سقوط معظم ترین امپراتوری های دنیاست. در این کتاب خواهید خواند که چگونه تصادف وقایع در ظرف شش ماه بزرگترین نیروهای نظامی آن زمان گیتی را تحلیل برده و سپاهی که به مناسبت عظمت و قدرتش کبیر خوانده میشد، به لشکریان منهزمی مبدل ساخت. تا آنجا که مدارک مورد استفاده و اطلاعات و معلومات من اجازه میداد، کوشش نمودم تا کتابی جامع تقدیم خوانندگان نمایم. در این کتاب بیشتر سعی شده است که علل بروز جنگ و وقایع نبرد و بالاخره علل شکست و نتایج آن را به طور کامل شرح دهم. خوانندگان عزیز اگر بخواهند کاملا از مطالب این کتاب برخوردار گردند، باید تاریخ انقلاب کبیر فرانسه و به ویژه از وقایع زندگی امپراطور ناپلئون به خوبی مطلع باشند. زیرا همانطور که تذکر دادم این کتاب بخشی از زندگی بناپارت است و شک نیست که وقایعی که در این کتاب ذکر می کنم، به اتفاقات ماقبل و مابعد آن بستگی کامل دارد. ولی در هر حال جدیت کرده ام تا آنجا که ممکن است، این نیازمندی را با حواشی و زیرنویس ها مرتفع سازم…

دانلود کتاب تاریخ جنگ های ایران و روس

تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :  این کتاب تاریخی، حاوی مهم‌ترین وقایع زمان جنگ‌های ایران و روسیه است که نسخه اصلی آن از یادداشت‌های یکی از مردان وطن‌پرست به نام میرزا محمدصادق وقایع‌نگار مروزی است که یکی از منشیان دربار فتحعلی شاه قاجار بوده است. چون وزیر امور خارجه وقت میرزا ابوالحسن خان شیرازی در پنهان طرفدار منافع روسیه در ایران بوده، وقایع‌نگار روی نظر وزیر، جریان آن روز را نمی‌توانسته به طوری که صورت می‌گرفته در وقایع روزانه منعکس نماید؛ ولی جداگانه یادداشت می‌نموده است تا شاید روزی به دست اهلی برسد و به سمع آیندگان برساند.

دانلود کتاب آموزش زبان روسی به فارسی

تاریخ : ۸ آبان ۱۳۹۸

توضیحات : روسی زبان مادری حدود ۱۴۵ میلیون نفر است و ۱۱۰ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم می‌دانند. روسی زبان رسمی فدراسیون روسیه و یکی از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری خودمختار کریمه و نیز یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. همچنین این زبان به صورت گسترده در کشورهای اوکراین، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و اسرائیل تکلم می‌شود.

زبان روسی از شاخه اسلاوی زبان‌های هندواروپایی است. زبان‌های اسلاوی بیشتر از دیگر زبان‌های هندواروپایی، به زبان‌های بالتیکی نزدیک هستند. زبان اولیه اسلاوی در تاریخ طولانی خود، به‌ویژه در سده‌های ۴ تا ۶ میلادی دچار دگرگونی زیادی شد. از سدهٔ ششم بود که زبان‌های جداگانه اسلاوی پدید آمدند. زبان روسی باستانی نیای زبان‌های روسی و بلاروسی و اوکراینی معاصر بود. شاخه‌شاخه شدن روسی باستان و پدید آمدن این زبان‌ها در سدهٔ ۱۶ رخ داد.

ابتدا بخش اول تاریخچه زبان روسی را مورد توجهتان قرار می دهیم. زبان روسی یکی از رایج ترین زبانهای دنیاست. از نظر تعداد افرادی که به این زبان تکلم می کنند زبان روسی جای پنجم بعد از زبان چینی، انگلیسی، هندی و اسپانیولی را به خود اختصاص می دهد

دانلود کتاب جنگ ده ساله ایران و روس

تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۵

توضیحات : معاهده گلستان؛ پیمانی است که در تاریخ ۳ آبان ۱۱۹۲ مصادف با ۲۵ اکتبر ۱۸۱۳، در پی جنگ‌های ایران و روسیه در دوره قاجار بین این دو کشور امضاء شد. به دنبال این قرارداد، حکومت بخش‌هایی از شمال دولت شاهنشاهی ایران شامل قفقاز ،ارمنستان و ایالت‌های شرقی گرجستان یعنی کاختی و کارتلی از ایران سلب و به روسیه تزاری واگذار شد. همزمان با فعالیت‌های گاردان فرانسوی برای تقویت قوای نظامی ایران، به دنبال قتل تسی تسیانف فرماندهی سپاه روسیه به عهده گوداوویچ افتاد. گوداوویچ در سال ۱۲۲۳ ه. ق به صورت ناغافل به ایروان حمله برد. اما شکست خورد و برگشت‎. عباس میرزا برای تنبیه سپاه روسیه از تبریز به نخجوان رهسپار شد و طی چند نبرد در اطراف شهر ایروان و دریاچه گوگچه سپاهیان روس را مغلوب کرد. در سال ۱۲۲۵ه. ق. حسین خان قاجار حاکم ایروان علیه روسها شورش کرد. او گروه بزرگی از روسها را به اسیری گرفت و به تهران گسیل داشت. این روزها همزمان با خروج گاردان از ایران و ورود هیئت نظامی انگلیسی به ایران است…

دانلود کتاب خلاصه جنگهای ایران

تاریخ : ۲۶ دی ۱۳۸۹

توضیحات :    این کتاب به صورت خلاصه به معرفی و شرح جنگهای مختلف تاریخ ایران میپردازد که توسط محمود زارع گرداوری شده است.

دانلود کتاب عهدنامه ترکمنچای

تاریخ : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

توضیحات :  عهدنامه ترکمنچای قراردادی است که در ۲۱ فوریه ۱۸۲۸ پس از پایان جنگ ایران و روسیه در قفقاز جنوبی و آذربایجان بین روسیه و ایران امضا شد. برای امضای این پیمان از سوی فتح‌علی شاه پادشاه ایران میرزاعبدالحسن‌خان و آصف‌الدوله و از سوی روسیه تزاری ایوان پاسکویج حضور داشتند. طی این قرارداد قلمروهای باقی مانده ایران از معاهده گلستان در قفقاز شامل خانات ایروان، مناطق تالش و اردوباد و بخشی از مغان و شروان به روسیه واگذار شد. ایران حق کشتی‌رانی در دریای مازندران را از دست داد و ملزم به پرداخت ۱۰ کرور طلا به روسیه شد. بر طبق این قرارداد روسیه قول داد از پادشاهی ولیعهد وقت عباس‌میرزا حمایت کند.